Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger, häng på vettja

Gå ner 
+6
Hemberg
Per
Peter L
Niklas
Stefan
bernt
10 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytis sep 21, 2010 10:09 am

Mer vind på Ålleberg enligt WG än Yr men avtagande. Ska du dit Peter L??
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytis sep 21, 2010 12:56 pm

bernt skrev:
Mer vind på Ålleberg enligt WG än Yr men avtagande. Ska du dit Peter L??
Nej, jag väljer bara Ålleberg när det är startbart vid 12-13 tiden.
Parawaiting där på start tills på kvällen, när vinden till slut har avtagit tillräckligt lockar mig inte. Sånt gör jag på sin höjd på en startplats som är mindre långt bort - eller kanske vid Vättern senare i år.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytis sep 21, 2010 3:26 pm

Peter L skrev:
bernt skrev:
Mer vind på Ålleberg enligt WG än Yr men avtagande. Ska du dit Peter L??
Nej, jag väljer bara Ålleberg när det är startbart vid 12-13 tiden.
Parawaiting där på start tills på kvällen, när vinden till slut har avtagit tillräckligt lockar mig inte. Sånt gör jag på sin höjd på en startplats som är mindre långt bort - eller kanske vid Vättern senare i år.

Ja, det är samma här, så jag åkte inte i dit.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Andra sidan Oslofjorden   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 23, 2010 9:54 am

Jag lutar denna morron åt Stokkelia i Hof kommune (save target as: http://tivoli.mine.nu/peterl/NOR-Peters%20Stokkelia-premiere%20SW%20of%20Oslo.avi ) som mål för veckoslutets och säsongens sista paracampingresa innan jag ställer av min Rancho. Kommer någon mer dit???
Hovfjället lockar mig visserligen, men Stokkelia verkar idag säkrare. Branäs har jag dessvärre inte råd att åka till, ty Bernt har ännu inte reglerat sin skuld från ifjol.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niiklas
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 23, 2010 11:04 am

Köp en Fiat peter, så kan du glömma Bernts bensindunk. 0,3-0,4 l/m Diesel. Man kan åka vart man vill. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Fiat & flygfunderingar   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 23, 2010 1:18 pm

Jag körde med min kära lilla Fiat till norra Bohuslän så sent som igår och till Torsby vid andra tillfällen. Den är långtifrån perfekt att sova i, men däremot trevlig och billig att köra. Med veteranbilen som jag tänker använda till helgen är det precis tvärtom.
Tvärtom är det också med min (vad-)skuld till Bernt som reglerades samma sommar och med Bernts löfte/skuld till mig, som efter ett år ännu inte är infriat/reglerad, trots att jag har försökt att hjälpa honom på traven, genom att föreslå en internet-överföring till mitt konto för att få saken ur världen.

Jag har gjort en sondering i Norge idag, men inte fått svar än. Värmland är plan B, ifall det på lördag är en mindre lovande vindprognos för Hof.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 23, 2010 10:16 pm

lol!
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptyfre sep 24, 2010 7:38 pm

Åsteby på söndag? Ja, så blir det väl va? Eller? Jo, det måste det ju bli, det blir ju perfekt. bounce
Till överst på sidan Gå ner
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptyfre sep 24, 2010 8:23 pm

bernt skrev:
Åsteby på söndag? Ja, så blir det väl va? Eller? Jo, det måste det ju bli, det blir ju perfekt. bounce


cheers Ja då kör vi på det! cheers
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Måste???   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptyfre sep 24, 2010 9:50 pm

bernt skrev:
Eller? Jo, det måste det ju bli
Måste??? Går det inte lika bra på måndag eller tisdag???
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptylör sep 25, 2010 12:28 pm

Peter L skrev:
bernt skrev:
Eller? Jo, det måste det ju bli
Måste??? Går det inte lika bra på måndag eller tisdag???

Jo det gör det, för dig som är välbärgad pensionär med husbil och allt Basketball
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Alternativ till söndagen   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptylör sep 25, 2010 3:55 pm

bernt skrev:
...välbärgad pensionär med husbil och allt
Hos dig får jag ju inte lov att kinesa, men ledighet av ett eller annat slag kan väl även en sådan som du ta ut - eller har du redan festat upp det sista i Spanien, så att du inte har någon ledighet (t.e.x.) kvar att ta ut på Åstebyhöjden???
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptylör sep 25, 2010 6:41 pm

[quote="Peter L"]
bernt skrev:
ledighet (t.e.x.) kvar att ta ut på Åstebyhöjden???

En annan har 28 dagar om året att ta ledigt. De övriga 337 (skottår inräknat) går att att dra ihop skatt så att vissa andra kan vara lediga och glida runt i husbil och flyga nya skärmar när de tröttnat på livet i havsbandet. Du skulle vara i Pakistan ett tag så du lärde dig veta hut sunny Nå, i morgon ser det verkligen bra ut i Branäs eller Åsteby, så ta dig en tur du Peter, kanske du rent av får lite bensin på vägen santa
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Desinformation   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptylör sep 25, 2010 10:19 pm

bernt skrev:
En annan har 28 dagar om året att ta ledigt. De övriga 337 (skottår inräknat) går att att dra ihop skatt...
Detta är uppenbarligen ett försök till desinformation. Det vill jag bara påpeka, jag ids inte bena upp osanningarna ikväll.
Arbetar man i t.ex. Japan eller Kina, så skulle det ovannämnda förhållandet ledighet/arbete vara närmare sanningen...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptysön sep 26, 2010 12:48 am

Peter L skrev:
bernt skrev:
En annan har 28 dagar om året att ta ledigt. De övriga 337 (skottår inräknat) går att att dra ihop skatt...
Detta är uppenbarligen ett försök till desinformation. Det vill jag bara påpeka, jag ids inte bena upp osanningarna ikväll.
Arbetar man i t.ex. Japan eller Kina, så skulle det ovannämnda förhållandet ledighet/arbete vara närmare sanningen...
Nu "bannar" jag dig snart från detta forum om du inte kan hålla dig till adekvata ämnen. Basta Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Re: Söndag, måndag, tisdag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptysön sep 26, 2010 10:38 am

Peter L skrev:
bernt skrev:
Eller? Jo, det måste det ju bli
Måste??? Går det inte lika bra på måndag eller tisdag???
Eller kanske till och med bättre?
Min ambition för idag är inte större än att överträffa min tidigare personliga flygställesrekord på 3½ minuter i luften. Jag har gott hopp om att klara av det. Var? Det får i bästa fall bli en överraskning i loggboka ikväll bounce
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Mitt åk till mitt flyg i måndags   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptyons sep 29, 2010 5:49 pm

bernt skrev:
Peter L skrev:
bernt skrev:
Eller? Jo, det måste det ju bli
Måste??? Går det inte lika bra på måndag eller tisdag???

Jo det gör det, för dig som är välbärgad pensionär med husbil och allt

De läsare, som inte kom till Åstebyhöjden i måndags och därför dessvärre varken såg min bil på parkeringen eller de vyer jag såg från min sele, vill jag här bjuda m.a.a. Bernts replik bjuda på en bild av bilen på parkeringen. När det gäller vyerna från ovan, så får jag hänvisa till loggboka.

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 20100927petersbilpsteby
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Ytterligare två bilder från början på denna vecka   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 30, 2010 3:14 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 30, 2010 9:17 pm

Snyggt Peter! Härligt att du fick flyga när du ändå tog dig en tur till Värmland. Och myggfritt förstår jag. Tog du med dig bensindunken som jag ställt på stugtrappen vid flygfältet? rabbit
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Bomtursfritt   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytor sep 30, 2010 11:04 pm

bernt skrev:
Härligt att du fick flyga när du ändå tog dig en tur till Värmland.
Vad menar du med "ändå"? Jag valde att ta en tur till Fryksdalen akkurat för att där flyga på måndag och tisdag, då detta skulle vara optimalt enligt min bedömning av prognoserna redan från andra halvan av förra veckan för Torsby respektive Stenungsund...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptyfre okt 01, 2010 12:49 am

Jo, jo, jo...men ändå.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: I måndags, när ingen annan kom till Åstebyhöjden...   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptyfre okt 01, 2010 11:45 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Över Åstebyhöjden   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptymån okt 04, 2010 10:45 am

Peter L skrev:
http://www.vimeo.com/15462173
Jag skall försöka färdigställa "Part 1" med mer kurvande och variokvitter under innevarande vecka.
Hur var det egentligen under söndagen på Åstebyhöjden?
Jag undrar m.a.a. det tidigare bestämda "måste" några inlägg tidigare...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Part 1   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytis okt 05, 2010 9:54 pm

I originalupplösning blev det 1,9GB. Min laptop jobbar i skrivande stund hårt med att göra om storleken till 720p samt komprimera det hela så att det inte överskrider Vimeos maxstorlek på 500MB. Jag är inte villig att betala pengar till Vimeo, för att få ladda upp hur stora filer som helst, ty jag är ju bara en enkel pensionär med en liten Fiat Punto (=ingen husbil).
Men jag måste redan nu varna känsliga personer för "Åstebyhöjden, Part 1".
Jag tar inget ansvar för följderna, ifall någon värmlänning tittar på filmen och sedan grämer sig så mycket, att han får psykiska eller fysiska besvär...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Emptytis okt 05, 2010 11:21 pm

Peter L skrev:

Men jag måste redan nu varna känsliga personer för "Åstebyhöjden, Part 1".
Jag tar inget ansvar för följderna, ifall någon värmlänning tittar på filmen och sedan grämer sig så mycket, att han får psykiska eller fysiska besvär...

sunny
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 14 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger, häng på vettja
Till överst på sidan 
Sida 14 av 20Gå till sida : Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: