Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger, häng på vettja

Gå ner 
+6
Hemberg
Per
Peter L
Niklas
Stefan
bernt
10 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa
FörfattareMeddelande
Nicke Pi
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Bassano   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 02, 2010 4:53 pm

youtube.com/watch?v=C31JS53XO9o&feature=related


Kolla videon. Precis vid 4.00 minuter på videon ser man hotellet där de enligt uppgift ska gå att starta utanför rummet:)?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: HÖSÅSLÖRDAG   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 02, 2010 11:11 pm

Coolt, men de är dåliga på det där med vindstrutar. Det får Peter L. fixa.
I morgen lördag verkar det bli termiskt och flygbart på Hösås: SO, svag vind, stoor sol, 6 grader i skuggan. Jag försöker vara där vi lunchtid.
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön apr 04, 2010 12:21 am

nu
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön apr 04, 2010 12:25 am

nu har jag lagt ut fimen av mitt nerflyg från hösås
https://www.youtube.com/user/andersvent?feature=mhw5
kolla om ni vill :drunken
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön apr 04, 2010 11:11 pm

Läcker Anders. Men varför sprang du rakt genom gödselhögen när du landat cheers
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön apr 04, 2010 11:47 pm

Kändes väll rätt just då ha ha
Till överst på sidan Gå ner
XC
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Nån som tror på Åsteby i helgen?   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 09, 2010 11:18 am

Kan det fortfarande vara snöskoläge?

Borde vara hemma och byta däck på bilen, men väderprognosen för här på östsidan är riktigt dålig och det ser mycket mer inbjudande ut västerut...
Till överst på sidan Gå ner
Korvbull
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Flygning   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 09, 2010 8:48 pm

Känns som det är klockrent i Lämbacken i morgon tycker jag och i Bassano Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Camparna
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 09, 2010 8:54 pm

Nja det är nog Lake Garda som gäller i morgon och Bassano på Söndag.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptylör apr 10, 2010 12:01 am

Camparna skrev:
Nja det är nog Lake Garda som gäller i morgon och Bassano på Söndag.

Hmfff! Ha det gött där nere affraid
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Gott nog härnere   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptylör apr 10, 2010 1:57 pm

Jag för min del fick igår åter flugit så mycket som jag orkade, vilket denna gång var en timma i vråltermik under blå himmel och över barmark, efter start från vad Bernt behagar kolla en kobbe.
Ingen längtan till Italien här inte! Inte heller något behov att flyga idag igen här, tack och lov!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Barmarkstermik med västanvinden   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptymån apr 12, 2010 7:00 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön apr 18, 2010 10:12 am

Någon som har planer på att flyga idag?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön apr 18, 2010 12:58 pm

Stefan skrev:
Någon som har planer på att flyga idag?
Lite för blåsigt och byigt tycker jag.
Till överst på sidan Gå ner
Basse Ba
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Bassano   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptytor apr 22, 2010 9:53 am

Nu är jag tillbaka och är på för flygning hemma. Bassano är en väldigt bra kompromiss om man vill flyga bort ringrosten på våren. Nära flygplatsen. Bra, billigt boende nära landningen. Transporter till start varje halvtimme. Bra startplatser. Vädersäkert, berget levererar alltid, man kurvar termik även när det är mulet. Trevliga människor. Bra distansmöjligheter (enkelt för alla pilotkategorier). Bra landningar. Väldigt bra helt enkelt. Enda haken är vulkanaskan som sabbar flygen dit och hem:)
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptytor apr 22, 2010 8:31 pm

Basse Ba skrev:
Nu är jag tillbaka och är på för flygning hemma. Bassano är en väldigt bra kompromiss om man vill flyga bort ringrosten på våren. Nära flygplatsen. Bra, billigt boende nära landningen. Transporter till start varje halvtimme. Bra startplatser. Vädersäkert, berget levererar alltid, man kurvar termik även när det är mulet. Trevliga människor. Bra distansmöjligheter (enkelt för alla pilotkategorier). Bra landningar. Väldigt bra helt enkelt. Enda haken är vulkanaskan som sabbar flygen dit och hem:)

Kul, kul, välkomna hem. Hoppas ni fått flyga er nöjda. Har ni några bilder så vi får se på omgivningarna?
bernt
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 23, 2010 3:05 pm

Basse Ba skrev:
Bassano är en väldigt bra kompromiss om man vill flyga bort ringrosten på våren. Nära flygplatsen. Bra, billigt boende nära landningen. Transporter till start varje halvtimme.

Skulle "Basse Ba" kanske kunna lämna anonymiteten, så att man kunde fråga om ett och annat, t.ex. det bra billiga boendet nära landningen och transporten från flygplatsen till den?

När det gäller Bernts tidigare annonserade flykt till Italien, så tycker jag att han gott skulle kunna dra nytta av detta http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=42&country_id=203&start_id=479
Som synes har åtskilliga redan gjort det i år, och Bernt skulle IMHO behöva rehabilitera sig där... Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptyfre apr 23, 2010 11:54 pm

[/quote]När det gäller Bernts tidigare annonserade flykt till Italien, så tycker jag att han gott skulle kunna dra nytta av detta http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=42&country_id=203&start_id=479
Som synes har åtskilliga redan gjort det i år, och Bernt skulle IMHO behöva rehabilitera sig där... Wink [/quote]

??? Om det är nerflyg från Ålleberg väst du ser som reahab så förstår jag inte riktigt...rehab för vad??? affraid
Till överst på sidan Gå ner
Gurra G
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Bassano   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptylör apr 24, 2010 10:17 am

Jo, vi bodde på Tillys som ligger 3 minuters promenix från den landningen som transporterna utgår ifrån. Dubbelrum 44E eller 42E ink frukost, om jag minns rätt. Transporterna kostade 6E och bussen gick varje halvtimma under förutsättningen att det fanns 6 piloter som ville med upp. Man kunde köpa klippkort för 5,40, dvs man fick då en transport gratis. De köptes i Airparks skärmflygbutik. Sen behövdes ett flygpass som man köpte av turistbyrån i samma byggnad vid landningen. Det kostade 25E för 9 dagar. För att få ut passet visde man sin licens för att visa att man var försäkrad. Om man var comppilot eller backglidare var det nog ingen brydde sig om att kolla. Försäkringspengar till ev räddning var nog det viktiga. Sen fanns en liten butik där man kunde köpa lite mat att ha med på takeoff. En pub med öl och enklare förtäring.

Nöjd med infon Pete?
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptylör apr 24, 2010 10:35 am

bernt skrev:
??? Om det är nerflyg från Ålleberg väst du ser som reahab så förstår jag inte riktigt...rehab för vad??? affraid
Läste du loggboka som fan läser bibeln??? Du skulle givetvis inte stirra med skygglappar på SFG-flockens resultat den 19e utan snarare den 13e, tillsammans med de många andra flygen på en eller flera timmar på övriga dagar.
Rehabilitering behövs IMHO fortfarande för din bomtur till Ållebergs avigsida.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Pohlman
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Hösås Måndag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptymån maj 03, 2010 9:25 am

Jag tror det funkar på Hösås idag. Svag sydlig vind enligt Briefing info och lagom termik. Svag vind men det kan funka att hänga kvar för den som kurvar tight om solen gör sitt i sydväggen...
Till överst på sidan Gå ner
Boomsy
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Fredag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptytor maj 06, 2010 9:26 pm

Tja, vi lurar på att dra till Branäs i morgon Fredag. Verkar bli hangbart, kanske i överkant men förhoppningsvis funkar det. Vi tar beslut i morgon bitti. Kul om vi blir flera i så fall.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Kommande tisdag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptylör maj 08, 2010 8:49 pm

inbjudan till Lilla Edet enligt WG och YR efter 12.
Till kvällen risk för mulnande.
Å andra sidan mulnar det kanske först till natten vid Torsby...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Tisdagsprognosen   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön maj 09, 2010 12:31 am

Jämför gärna den inte så lovande prognosen för måndag och tisdag för Torsby
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4rmland/Torsby_Kommun/detaljert_langtidsvarsel.html
och för Bäckefors i Dalsland och häpna
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%c3%a4stra_G%c3%b6taland/B%c3%a4ckefors/detaljert_langtidsvarsel.html
Men jag lutar ändå mest åt Lilla Edet på tisdag, Kroppefjäll får vänta tills det är dimmoln vid kusten men solsken där (en sådan situation rådde ifjol, men jag fattade det tyvärr för sent, hade åkt på rundresa och lämnat skärmen hemma. Dimmolnsgränsen gick vid Högsäter, Kroppefjäll var i fullt solsken
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Lilla_Edet/detaljert_langtidsvarsel.html
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Prognosen bättre o bättre   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Emptysön maj 09, 2010 9:42 am

Nu på söndagsmorgonen ser yr-prognosen för Lilla Edet på tisdag helt perfekt ut.
Det gäller att vara på startplatsen innan termiken har blivit alltför kraftigt.
Om jag bodde i Karlstad, skulle jag använda tisdagen till att åka våren till mötes och flyga över Göta Älv...
Nog skrivet om detta nu.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 8 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger, häng på vettja
Till överst på sidan 
Sida 8 av 20Gå till sida : Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: