Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger, häng på vettja

Gå ner 
+6
Hemberg
Per
Peter L
Niklas
Stefan
bernt
10 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa
FörfattareMeddelande
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 9:14 am

Vad blev det för kamera? Jag funderar nu själv på att skaffa något att filma lite med och sneglar på att köpa en GoPro som alla andra. Eller finns bättre alternativ idag för rimliga pengar.?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 9:51 am

Niisalk skrev:
Vad blev det för kamera? Jag funderar nu själv på att skaffa något att filma lite med och sneglar på att köpa en GoPro som alla andra. Eller finns bättre alternativ idag för rimliga pengar.?

GoPro är lätt, enkel och bra HD-kam med 170 eller 127 graders vidvinkel men har en stor nackdel; den spelar in och upp med 30 rutor i sekunden. Det innebär att när du panorerar (kurvar) eller tiltar (infinity tubmle) så "hackar" bilden, hoppar helt enkelt över 5 rutor per sekund vilket tär grymt irriterande. Vårt europeiska Palsystem bygger 25 rutor/sek liksom amerikanska NTSC (Never The Same Colour).
Det finns en annan som heter Drift HD 170 men jag har aldrig sett den. Förmodligen 30 fr/sek där också.
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 10:24 am

Hemberg skrev att GOPRO klarade 25, 30, 50 och 60. Stämmer det eller hade han druckit för mycket av sin Rom?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 11:14 am

Niisalk skrev:
Hemberg skrev att GOPRO klarade 25, 30, 50 och 60. Stämmer det eller hade han druckit för mycket av sin Rom?
Vore hemskt bra. Vad säger du Johan?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 12:51 pm

Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Ämnesdisciplin   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 7:42 pm

De senaste 5 inläggena handlar inte alls om Jag drar och flyger, häng på vettja
Köp du en GoPro som alla andra Niklas! Jag skriver inte mer här p.g.a. ämnesdisciplin, som det egentligen borde vara "moderator"ns uppgift att upprätthålla...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 04, 2011 11:42 pm

Peter L skrev:
De senaste 5 inläggena handlar inte alls om Jag drar och flyger, häng på vettja
Köp du en GoPro som alla andra Niklas! Jag skriver inte mer här p.g.a. ämnesdisciplin, som det egentligen borde vara "moderator"ns uppgift att upprätthålla...

Helt rätt Peter så nu väljer du dina ord annars bannar jag dig sunny Skojar bara men jag blir så uppspelt när folk är intresserade så jag tappar lätt tråden.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyons apr 06, 2011 12:13 am

Vad tror ni om morgondagen, blir det flygbart tror ni? Västligt passar kanske bättre för Tosse än Snipa!?
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyons apr 06, 2011 9:40 am

Tror det blir för starkt, om det nu inte är skiktat så det blåser mindre på lägre höjd. Yr och Termikprog visar 25 knop på 600 och 1000m. 15-20 brukar vara lagom. Men som sagt vissa har flygit i mer. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Edet   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptysön apr 10, 2011 5:47 pm

Det ser ut på http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Lilla_Edet/time_for_time.html att bli perfekta förhållanden för säsongstart för Lilla Edet.
Det gäller att passa på, innan Prässebergen blir belamrade med ännu fler vindkraftverk. I september blev jag oroad av en propeller som jag hade i lä av stället där termiken var som bäst den dagen, så att jag inte vågade att följa med någon av blåsorna.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Ingen från Värmland idag heller   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 11, 2011 7:42 pm

Som vanligt var min uppmaning att slita sig ifrån Värmland för att flyga befogad, och som vanligt var det ingen som följde den. Jag flög idag så mycket, att jag fick för mycket ont i högra skuldran av alla högersvängar och föredrog att landa då...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 11, 2011 8:50 pm

Kul Peter, blev det nån höjd eller distans? En annan har ju ett jobb at ta asvar för vet du bounce
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Idag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptymån apr 11, 2011 11:58 pm

bernt skrev:
Kul Peter, blev det nån höjd eller distans? En annan har ju ett jobb at ta asvar för vet du
2011 års personliga distans- och höjdrekord blev det.
Jag vet att en annan som har ett jobb att ta ansvar för ickedestomindre har möjlighet att ta en dags ledighet för att utnyttja en fin flygdag. Jag har själv tagit ut kompensationsledighet ibland vill jag minnas.
Se loggboka i morgon kväll för bilder och track log.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: igår   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptytis apr 12, 2011 10:50 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptytis apr 12, 2011 11:58 pm

Peter L skrev:
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=34&user_id=2086&trip_id=254142

Grattis Peter. Fin höjd och vackra vitsippor i fonden. Men vad stora de är. Den sorten har inte börjat blomma än i Värmland.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Värmlandsrapporter önskas   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyons apr 13, 2011 9:30 pm

Jag skulle vilja ha (fortlöpande)snörapporter från STöpafors eller Rottnen, allså inte på höjden utan i dalen.
Maila gärna aktuell(a) bild(er) till mig, Bernt, du som var i trakten idag.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Stöpabon
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyons apr 13, 2011 9:49 pm

Här finns ingen jäkla snö.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptytor apr 14, 2011 12:29 am

Stöpabon skrev:
Här finns ingen jäkla snö.
För bövelen Peter, du hänger på detta forum,....
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptytor apr 14, 2011 2:50 pm

bernt skrev:
För bövelen Peter, du hänger på detta forum,....
Vad menar du med det, Bernt?!
I skrivande stund skulle jag ha fina förhållanden för att flyga i solsken och lätt västanvind med inslag av sjöbris (moln över inlandet), men jag orkar inte. Jag får satsa återstoden av dagen på att byta till sommarhjul och att prova min nyss hemtagna superkamera samt packa upp minidatorn från Komplett för 2000 spänn (den som Mediamarkt har kampanjpris 2222kr för nu).
Nu är jag i stort sett rustad för att resa till Värmland, men den resan blir nog inte av innan påsk, detta i brist på aktuella bilder från Fryksdalen som visar is- och snöläget och därmed beslutsunderlag...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptytor apr 14, 2011 3:12 pm

[quote="Peter L"]
bernt skrev:
För bövelen Peter, du hänger på detta forum,....
Vad menar du med det, Bernt?!
quote]

Jo jag menar att om du hängt med på detta förträffliga forum så vet du att det är körbart upp tack vare Spetz i Stöpa som plogat vägen.
Åkrarna är förvisso bara.
Sjön är inget man ska tänka sig att landa på; pipis som knappt håller att titta på.
Så ta dig en tur du. Och glöm inte bensindunken du är mig skyldig sunny
Till överst på sidan Gå ner
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyfre apr 15, 2011 10:48 am

Är det någon som har planer på Tosse imorgon?
Kunde vara skönt att slippa motorn på ryggen för en gång skull Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyfre apr 15, 2011 1:03 pm

Stefan skrev:
Är det någon som har planer på Tosse imorgon?
Kunde vara skönt att slippa motorn på ryggen för en gång skull Very Happy

Jepp, har spetsat in mig på Tosse. Hur tra jag mig in på Termikprognosen? Är det en betalsite?
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyfre apr 15, 2011 3:52 pm

Jag kör tosse i morgon och Söndag.

Very Happy Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyfre apr 15, 2011 9:23 pm

Jag är där tidigt och njuter morgonkaffe i väntan på startvind.
Till överst på sidan Gå ner
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Emptyfre apr 15, 2011 11:38 pm

Jag får stå över imorgon Crying or Very sad , hoppas att det blir bra på söndag också.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 19 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger, häng på vettja
Till överst på sidan 
Sida 19 av 20Gå till sida : Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: