Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 jag drar och flyger paramotor

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptysön mar 18, 2012 11:47 am

I Arvika idag kl 11-13
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytor mar 22, 2012 8:33 pm

Jag åker till örebro ,näsby och flyger motor i morgon. nogon som vill med ring mig 0703648809.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytor mar 22, 2012 8:44 pm

Anders skrev:
Jag åker till örebro ,näsby och flyger motor i morgon. nogon som vill med ring mig 0703648809.

Örebro? Nej. men tack för info. Jag har gått in i senilfas3; har en 5-litersdunk med soppa till motorn men har glömt om jag blandat med olja. Kan jag kolla det på något vis? Ja, ja, häll i och kör så märker du, jag vet, men finns det något annat sätt?
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytor mar 22, 2012 9:17 pm

bensinen borde ha blivit lite tjusare röd som tröd ungefär om du använt castrols olja ialla fall.
ska du ha det i paramotorn så skulle jag rekomendera att köpa ny bensin då den tappar i effekt ganska fort om den står.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytor mar 22, 2012 10:56 pm

Anders skrev:
bensinen borde ha blivit lite tjusare röd som tröd ungefär om du använt castrols olja ialla fall.
ska du ha det i paramotorn så skulle jag rekomendera att köpa ny bensin då den tappar i effekt ganska fort om den står.

Så får det bli; röjsåga får sota för dåli blandning och ny till paramotorn. Eller va fan, ho kan också få rekti drecka.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptylör mar 24, 2012 1:52 am

Något slags flyg blir det imorgon. tosse eller motor. eller båda.
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyfre apr 13, 2012 12:43 pm

I kväll och i morgon ser det fint ut för motor nån som ska med och göra några fina flyg runt arvika.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyfre apr 13, 2012 12:57 pm

Tja, kanske det, imorgon då för min del
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyfre apr 13, 2012 2:03 pm

vore ju kul om vi skule bli några stycken
BERNT STEFAN OSV
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyfre apr 13, 2012 2:16 pm

skickade mess till stefan, samuel, bernt. ska höra med gustaf telin och lars hed också, hade inte numren i telefon
Till överst på sidan Gå ner
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyfre apr 13, 2012 2:43 pm

Anders skrev:
vore ju kul om vi skule bli några stycken
BERNT STEFAN OSV

Skulle verkligen behöva komma upp i luften snart.
Har troligen dragit på mig någon influensa, alltså inget flyga för min del i helgen.

Ha det gött ni som flyger!
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyfre apr 13, 2012 11:08 pm

Hemberg skrev:
skickade mess till stefan, samuel, bernt. ska höra med gustaf telin och lars hed också, hade inte numren i telefon

Jag är inte pessimist men rätt skeptisk till lördagsflyg; ska komma in skurar västerifrån.
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptylör apr 14, 2012 12:02 am

gjorde iallafall en timmas flygning med min nya apco force fan vad den gick fort knapt att motorn orkade hålla mig nollad vid full trim + full speed men så pinnar det på i 69 km i timmen också. fint var det i allafall vindstilla läge så jag gjorde mig en tur runt arvika i kvällsolen.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptylör apr 14, 2012 12:03 am

Tja, det är ju inte superprognos direkt. Får se vad det blir av det
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptylör apr 14, 2012 9:39 am

Ser bra ut ikväll enligt yr hör av er om ni är sugena på lite flyga.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Värmland/Arvika/time_for_time_detaljert.html
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptysön apr 15, 2012 3:22 am

Nytt tändstift.
Marie surar.
Full tank med exklusiv drivvätska.
Marie: "Ska jag skämmas hela sommaren nu igen?"
Spännband stäckta.
Marie: Ställ ner den i förrådet, jag hjälpe dig...
Ny isolerad kabel mellan tändhatt och ? mjötor? Eller motor? Vad säger du Marie, heter det motot eller...?
Marie: Nu ställer du ner den i förrådet. Du är ingen Åsa-Niss!!!

Inte vet jag men fint och rent går den. Motorn. Accellererar fantastiskt.
Marie stänger balkongdörren.
Politi hade inte en skugga när jag rundat hörnet på stadshotellet. Parkerade fint och tog en öl. Polisen passerade. Folk jag träffade var uppspelta;
uj vecken cyckel...å polisen i full fart...
Jag röjde inga hemligheter. Njöt av ölen. Och solen som gick ner förstås.

När jag åkte hem var det många som mobilfotade den konstiga farkosten.
Bischops:Trevligt att träffa gamla väninner.hmf.
Johan H. har chevareleskt erbjudit mig en skärm så jag slipper skämma ut mig på gator och torg och det vore ju spännande att se K-std frå ovan. Det var ju så jag tänkt från början.
Marie:sov men har förmodligen idiotförklarat ett geni :-)
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyons maj 02, 2012 2:16 pm

Tar en tur idag från gamla flygfältet vid 16-17 tiden något sånt
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptyons maj 02, 2012 10:32 pm

Tänk vad mycket luft det finns! Fick lite under fötterna i dag också. Första kicken snurrar 80-qubikaren igång. Första rycket i A-linorna så stiger Vulcanen över huvudet. Andra steget så trampar man luft. Fantastiskt enkelt. Tyvärr glömde jag öronpropparna och med öppen hjälm blev det lite väl mycket oväsen. Vände vid Grisnabben eller vad det heter men fick i låg sol se staden från 400-500 meters höjd. Fort gick det i medvind hem igen. Tog en tur in i värmen från villorna på Marieberg. Halvtimmen går fort när man har luft under sulorna :-) Nästa gång tar jag med kameran.

Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytor maj 03, 2012 12:27 am

Ja det var trevligt att du fick dig en runda, det har varit lite tunt med att dra ihop folk men jag ska dra mitt strå till stacken framöver så vi blir flera som flyger samtidigt. Det är roligt.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptymån maj 21, 2012 2:38 pm

Tror det är väder för att flyga lite ikväll. Ska sätta dit jordkabeln tillbaka och dra en vända har jag tänkt. Om jag inte är för trött, men jag tror jag åker ut vid 17-19 tiden någon gång.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptymån maj 21, 2012 11:35 pm

jag drar och flyger paramotor Imag0085yp

Nu vet vi varför det var lite stökigt i luften i kväll :-)


Senast ändrad av bernt den mån maj 21, 2012 11:55 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytis maj 22, 2012 1:00 am

Imorgon är det borta! Då går det flyga.. kanske Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytis maj 22, 2012 4:40 pm

blir sannolikt flyg idag runt 17-19 någon gång.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytis maj 22, 2012 7:28 pm

åker ut om 30 min
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Emptytis maj 22, 2012 10:54 pm

Är man stönig går det att flyga i 10 sekundmeter också.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





jag drar och flyger paramotor Empty
InläggRubrik: Sv: jag drar och flyger paramotor   jag drar och flyger paramotor Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
jag drar och flyger paramotor
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» SOFT FILM MOTOR
» Paramotor

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: