Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger, häng på vettja

Gå ner 
+6
Hemberg
Per
Peter L
Niklas
Stefan
bernt
10 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa
FörfattareMeddelande
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytis mar 01, 2011 9:50 pm

Det blev en fin dag. Vinden visade 280 grader /20 knop på 600m, vilket brukar betyda hård vind men bra hang. Idag var vinden på takeoff svag men vi kunde hanga en del ändå. Sen brasa och korv och kaffe hos Tove. Trevligt. Det är gött att se och höra att så många kommit igång så bra med flygningen och jag ser med spänning fram mot en ny flygsäsong med många piloter i molnbas. Härligt. Cool
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytis mar 01, 2011 11:26 pm

ja jävlar va gött de är att leva som skärmflygare Very Happy Very Happy Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyons mar 02, 2011 2:22 am

Anders skrev:
ja jävlar va gött de är att leva som skärmflygare Very Happy Very Happy Very Happy

Härligt fökens. Till helgen kanske...
Till överst på sidan Gå ner
ToveK
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Måndag!   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyons mar 02, 2011 10:35 am

På måndag sitter jag hemma och jobbar så då fixar du till vädret Niklas!
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyons mar 02, 2011 11:50 am

yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4rmland/Tosseberg/langtidsvarsel.html


Tors, Fredag, Måndag ser ut att funka Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Rättelse av ev. felstavning   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyons mar 02, 2011 12:46 pm

bernt skrev:
Härligt fökens.

Ska det inte vara "Härligt Frykens"?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Boom GTO
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Branäs   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytis mar 15, 2011 10:43 pm

Drar till Branäs i morgon och har för avsikt att flyga Onsdag och/eller Torsdag. Hojta till om ni är på G. Cool
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytis mar 15, 2011 11:29 pm

Boom GTO skrev:
Drar till Branäs i morgon och har för avsikt att flyga Onsdag och/eller Torsdag. Hojta till om ni är på G. Cool

Ledig fredag. Men det ser ut att bli snö.
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyons mar 16, 2011 1:44 am

samma här
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Termik o barmark    Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytor mar 17, 2011 3:16 pm

Nästa vecka onsdag blir det enligt både yr.o och windguru perfekta förhållanden för Lilla Edet. Kommer Bernt hit då, så kan jag vara guide vid Edet, annars kommer även andra startplatser ifråga, men om det blåser rakt västerifrån är det nog Edet som gäller för mig.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Re: nästa vecka   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyfre mar 18, 2011 11:17 am

Dessvärre har det snöat inatt, och jag vill inte gärna lägga ut segel och linor på en blöt startplats, men jag blir kanske ändå tvungen till det på lördag eller söndag, ty vindprognosen för nästa vecka ser inte bra ut. Laber bris enligt yr.no blir för mycket på startplatsen, i synnerhet ihop med de väntade termiksläppen Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Nästa vecka onsdag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyfre mar 18, 2011 6:12 pm

Peter L skrev:
...vindprognosen för nästa vecka ser inte bra ut. Laber bris enligt yr.no blir för mycket på startplatsen, i synnerhet ihop med de väntade termiksläppen Sad

Det ser ut att bli ett startbart fönster mellan för lite och för mycket vind på onsdag, som jag tänker att invänta. Vråltermik från barmar kan förväntas här i Bohuslän
https://2img.net/r/ihimizer/img821/3285/dingle3augusti2005.jpg
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptylör mar 19, 2011 10:59 pm

Ser rätt bra ut för Tosse i morgen söndag eller hur? Om det ser lika bra ut i morrn så tar jag en tur dit. Undrar hur långt/högt det är körbart...
Till överst på sidan Gå ner
jhemberg
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptysön mar 20, 2011 1:00 am

pip till på forumet om det blir nått, jag var skeptisk tidigare idag pga av all snö att ta sig upp till start men tja.. kanske ändå.
Till överst på sidan Gå ner
Niiislak
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptysön mar 20, 2011 10:23 am

Hur gör ni? Blir det Tosse för er? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptysön mar 20, 2011 11:34 am

Niiislak skrev:
Hur gör ni? Blir det Tosse för er? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

STEFAN OCH JAG ÅKER OM INTE ALLT FÖR LÄNGE.
bernt
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptysön mar 20, 2011 5:51 pm

Hörde på ryktes väg att det inte blev något flyg för er som åkte till tosseberg. Synd.

Jag tänkte inte flyga idag men när ni skulle åka till tosseberg så tänkte jag om. Ränkensnipa är ju inte så långt bort.
Sakt och gjort, åkte iväg med sambon kom nästan ända upp till stigen sen fick helena backa hela vägen till baka och jag började traska i ett par skoterspår perfekt tänkte jag. Gick och gick tills att jag nog insåg att jag gått för långt vek av in i djupsnön som gick upp till skrevet stundvis.
Svetten sprutade, tog av mig i bar överkropp fortsatte att gå, vart är den jävla starten.
Bestämnde mig för att ge upp tog sikte mot sjön och plumsade vidare i den jävla snön för att gå ner den branta vägen.
Men som ett mirakel så gick jag nästan rakt på starten lyckan var gjord efter 2 timmars traskande i djup snön.
satte mig ner och kollade på utsikten konstaterade att det blåser på en hel del men små (nicklas) deppar på 15 sek.
tänkte lite till hum Gå tillbaka i snön eller flyga ner.
Satte på mig grejerna ryckte upp skärmen tveksamnt lyfte bakåt kvist i skärmen la ner nästan i ett träd.
La upp skärmen igen ryckte upp den han precis vända mig om sen gick det rakt upp ordagrant rakt upp väl uppe 50 m over start så hadde det fortfarande inte gått framåt men men fortfarande upp.
väl uppe 200 m över start så började det gå fram.
la mig väl i framkant på hanget hangade i 20 min sen börade det blåsa mer gick ut över sjön och landade i jämnhöjd med udden packade ihop och gick till min sambo som nu väntat i 3 timmar snäll hon.
ja en riktigt lyckad dag trots all vandring i djupsnö får se det som en bra träning.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptysön mar 20, 2011 9:53 pm

Kul skoj och gött Anders. Stefan och jag satt nedanför Tosse i SO-vind med snö till midjan och diskuterade Snipa; snö, vem har 4-hjuls, kommer vi upp längs vägen, om inte vi kommer upp så är det mycken snö att pulsa i...å andra sidan; stor is att landa på om man kommer ut men himmelens cirrus gav vid handen att fronten var här så vi enades om att det bara var mitten på mars, att säsongen är lång och att bättre förutsättningar kommer. Men kul att du fick flyga. Hmff...
Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Cirrus2

Till överst på sidan Gå ner
Niiiiik
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptymån mar 21, 2011 10:52 pm

tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_varmland?title=skarmflygning_en_sport_i_medvind&videoid=1476684


lägg till 3 st W i länken ovan, från vår fina flygdag förra veckan.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytis mar 22, 2011 12:39 am

Niiiiik skrev:
tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_varmland?title=skarmflygning_en_sport_i_medvind&videoid=1476684
lägg till 3 st W i länken ovan, från vår fina flygdag förra veckan.

Snyggt!! Men vem var den där med ginskärmen?
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptytis mar 22, 2011 9:04 am

Det var väl en anonym rekreationsflygare, som njöt av flygvädret, sällskapet och en god öl i solväggen vid serveringen. En fin dag var det:D
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptyfre apr 01, 2011 10:05 pm

DET SER JU FANTASTISKT UT FÖR TOSSE ELLER SNIPA PÅ SÖNDAG!! Och jag är ledig :-) men det hinner väl ändra sig förståss...
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptylör apr 02, 2011 12:21 am

bernt skrev:
DET SER JU FANTASTISKT UT FÖR TOSSE ELLER SNIPA PÅ SÖNDAG!! .

Fantastiskt bara om det blir mycket sol. Annars för lite vind om yr.no får rätt...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: DET SER JU FANTASTISKT UT !!!   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptylör apr 02, 2011 10:44 am

DET SER JU FANTASTISKT UT FÖR TOSSE ELLER SNIPA PÅ MÅNDAG!!!
Jag avstår dock själv från att åka ända dit trots solsken och lagom vind, ty jag avskyr snötäckt mark och njuter därför istället av den alltför senkomna barmarken i Bohuslän.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Hoppet lever   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Emptysön apr 03, 2011 10:25 pm

För nästa veckoslut ser det i alla fall ut som om jag äntligen kan komma att avrosta mig genom att flyga i timtal, och dessutom har Amazon ängligen skickat min nya superkamera Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 18 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger, häng på vettja
Till överst på sidan 
Sida 18 av 20Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: