Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Nästa Resa

Gå ner 
3 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Nästa Resa   Nästa Resa - Sida 2 Emptytis feb 15, 2011 12:35 am

Vad sägs om en vecka eller långhelg i Áger nu i vår?? Vi flyger ju Barcelona direkt från Karlstad nu mer. Två 1/2 timme dit och två med bil norrut. 2 1/2 till take off. Kan det bli enklare?? Tältplats för den som vill eller stuga för den som inte vill. Jisses...
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Re: Här och där   Nästa Resa - Sida 2 Emptytis feb 15, 2011 12:20 pm

Stefan skrev:
Peter L skrev:
För vad en tvåveckorsresa kostar för en flygare till Valle de Bravo kan en istället en familj eller ett par få en tvåveckorsresa till en av Kanarieöarna...

Jag vet, men har man otur så är det inget vidare väder där vid den tiden på året. Tjejen o jag överväger Turkiet i september istället och då passar det ju bra med mexico i januari cheers

Jag brukar hävda, att det är bättre att råka ut för varmt regn på t.ex. Gran Canaria än för kall snö här i decembermörkret. Det blir garanterat bättre där än här, och det finns alltid billiga restresor innan jul..
När det gäller september månad, så hoppas jag för min del på en resa till Värmland, liknande mina fullträffar i slutet på September i fjol och för ett par år sedan. Detta utöver fantastiska flyg i Västra Götaland tidigare under månaden, som under tidigare år.

Bernt, det kan bli mer termik än du tål på våren i Ager!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Nästa Resa   Nästa Resa - Sida 2 Emptyons feb 16, 2011 12:51 am

bernt skrev:
Vad sägs om en vecka eller långhelg i Áger nu i vår?? Vi flyger ju Barcelona direkt från Karlstad nu mer. Två 1/2 timme dit och två med bil norrut. 2 1/2 till take off. Kan det bli enklare?? Tältplats för den som vill eller stuga för den som inte vill. Jisses...

Låter väldigt bra men det är mycket annat som är på gång då.
Till överst på sidan Gå ner
Niiisalk
Gäst




Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Nästa Resa   Nästa Resa - Sida 2 Emptyons feb 16, 2011 10:07 am

Ja Ager är intressant. Skulle även vilja åka till Dolomiterna. Är dock lite skeptisk till att göra det till våren då de jag pratat med säger att Dolomiterna och Pyrineerna har för stark termik på våren. Funderar därför på något softare alternativ. Kan nästan inte tro att jag skrev detta, det går framåt, jag mognar?....eller så har jag bara inte vaknat till riktigt så här på morgonen. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Nästa Resa   Nästa Resa - Sida 2 Emptyons feb 16, 2011 10:29 am

----fast man kanske kan åka innan det blir för starkt?... jag är i alla fall sugen på att dra och flyga.. funderat på på en snabbtur till Bassano, funkar bra där på våren, men vill gärna prova något nytt..
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: I, me and myself   Nästa Resa - Sida 2 Emptyons feb 16, 2011 11:56 am

Niisalk skrev:
----fast man kanske kan åka innan det blir för starkt?... jag är i alla fall sugen på att dra och flyga.. funderat på på en snabbtur till Bassano, funkar bra där på våren, men vill gärna prova något nytt..
Mitt problem är, att jag å ena sida har lust att köra söderut, våren till mötes, men att jag å andra sidan har väntat så länge på att flyga här hemma i vårtermiken över en mer eller mindre solig och snöfri S eller SV-sluttning, att det bjuder emot att ge sig av, när det nu äntligen håller på att bli möjligt, så fort som vindarna vrider åt rätt håll.
Min Punto står i ett traktorgarage hos en bondevän på Tjörn, och dörren är fastfrusen. Om jag kan öppna dörren om ett par veckor, så kör jag kanske ändå till Kontinenten med den, trots att det kostar ännu mer än att köra till Värmland. Bernt är mig för resten fortfarande skyldig en dunk bensin...

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Nästa Resa - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Nästa Resa   Nästa Resa - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Nästa Resa
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Resa
» New pilot to Värmland
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: