Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Resa

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Johan




Antal inlägg : 8
Join date : 10-06-07

Resa Empty
InläggRubrik: Resa   Resa Emptytis jul 10, 2012 12:29 pm

Hej! funderar på att sticka ut i världen någonstans och flyga runt vecka 37 någon gång.

Vart skulle ni lite mer erfarna piloter rekomendera en resa då, Har funderat själv på österike men vet inte hur säsongen är där vid den tiden på året, vilka andra alternativ skulle vara bra?
och finns det några fler som skulle vilja hänga med, ju fler desto trevligare.

Hälsningar Johan Hansen!
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Resa Empty
InläggRubrik: Sv: Resa   Resa Emptytis jul 10, 2012 1:10 pm

Johan skrev:
Hej! funderar på att sticka ut i världen någonstans och flyga runt vecka 37 någon gång.

Vart skulle ni lite mer erfarna piloter rekomendera en resa då, Har funderat själv på österike men vet inte hur säsongen är där vid den tiden på året, vilka andra alternativ skulle vara bra?
och finns det några fler som skulle vilja hänga med, ju fler desto trevligare.

Hälsningar Johan Hansen!

Kul. Båd Ager och Annecy är ok. Har varit i Ager två ggr V 35 och det har funkar utmärkt. Flyg från K-stad dessutom.
Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 8
Join date : 10-06-07

Resa Empty
InläggRubrik: Sv: Resa   Resa Emptytis jul 10, 2012 1:24 pm

bernt skrev:
Johan skrev:
Hej! funderar på att sticka ut i världen någonstans och flyga runt vecka 37 någon gång.

Vart skulle ni lite mer erfarna piloter rekomendera en resa då, Har funderat själv på österike men vet inte hur säsongen är där vid den tiden på året, vilka andra alternativ skulle vara bra?
och finns det några fler som skulle vilja hänga med, ju fler desto trevligare.

Hälsningar Johan Hansen!

Kul. Båd Ager och Annecy är ok. Har varit i Ager två ggr V 35 och det har funkar utmärkt. Flyg från K-stad dessutom.

Låter inte fel, vilken flygplats flyger man till då, brukar ni hyra bil där nere då, eller hur brukar man lösa transport smidigast. Har aldrig flugit regulärt med skärmen, utan bara bilat ner till alperna flera gånger. antar skärmen går som specialgods, eller finns det billigare lösning?
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Resa Empty
InläggRubrik: Sv: Resa   Resa Emptytis jul 10, 2012 10:32 pm

Tja har inte varit ute i värden och flygit men jag kan tala om hur det är i bassano i norra italien.
flyg från rygge eller skavsta med ryan air till treviso strax norr om venedig. hyr en bil kör en timma till semonzo ett väldigt vädersäkert ställe och bra med transport upp på berget som går bara det blir 5 piloter. hotell i direkt anknytning till bussarna finns. vi har bott på ett ställe som heter tillys locanda typ 2 min att gå. bra mat i alla vädersträck. jag jhar varit där 4 gånger och snittar ett pris på ca6000-8000 för 7 dar allt inkluderat.

spar 400 hos ryan air genom att ta en extra väska istället för specialtransport på flyg utrustningen.
afro
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Resa Empty
InläggRubrik: Sv: Resa   Resa Emptytor jul 12, 2012 4:52 pm

Johan skrev:
Har funderat själv på österike men vet inte hur säsongen är där vid den tiden på året,

Om du håller till söder om Alpernas huvudkam. så blir det nog bra i september.
om du efter allt regnande här under sommaren är intresserad av solsken i allmänhet, så kan det vara vist att ha basen någorlunda nära en av tunnlarna under huvudkammen, om man har tillgång till bil. Om det regnar på sydsidan kan det då vara soligt norr om huvudkammen, även om det kan vara oflygbart då p.g.a. föhn.
Jag tror personligen, att det kan ha sina fördelar att vara där i september till skillnad mot under högsommaren, en kan vara, att dalvindsystemen är mindre kraftiga då.
Ovanstående är tyvärr inte grundat på egna gedigna alperfarenheter, men saknar för den skull inte grund.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Resa Empty
InläggRubrik: Sv: Resa   Resa Emptytor jul 12, 2012 6:36 pm

[/quote] Låter inte fel, vilken flygplats flyger man till då, brukar ni hyra bil där nere då, eller hur brukar man lösa transport smidigast. Har aldrig flugit regulärt med skärmen, utan bara bilat ner till alperna flera gånger. antar skärmen går som specialgods, eller finns det billigare lösning? [/quote]

Flyger du från K-stad till Barcelona landar ni på Girona. Hyr bil och är i Ager på 3 timmar. Priser mm kolla Ryan Air. De är noga på kilona så en gång fick jag plocka ur nödisen och ta den som handbagage. Lycka till.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Resa Empty
InläggRubrik: Sverigevädret   Resa Emptysön aug 12, 2012 10:47 am

Med tanke på hur yr prognoserna ser ut för Bohuslän, Hvittingfoss, Värmland och Dalarna under överskådlig framtid, så tror jag att jag måste börja förlika mig med tanken på en höstresa söderut för att få några minnesvärda flyg, när nu den sista(?) svenska sommarmånaden går mot sitt slut... Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Resa Empty
InläggRubrik: Sv: Resa   Resa Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Resa
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Nästa Resa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: