Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger, häng på vettja

Gå ner 
+6
Hemberg
Per
Peter L
Niklas
Stefan
bernt
10 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa
FörfattareMeddelande
Katten M
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptytis jun 01, 2010 11:22 pm

I morgon blir det Hösås. Torsdag Tosse. Välkomna Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Carl
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: blabla   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyons jun 02, 2010 12:04 pm

Hösås, perfekt för tosseberg idag? Nån som blir med?
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: ... och hur blev det då???   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyfre jun 04, 2010 1:38 am

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyfre jun 04, 2010 10:20 am

Gratis Peter! men jag saknar trcklogg eller bilder eller varför inte en videosnutt.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Komplettering   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyfre jun 04, 2010 11:04 am

Jag är återhållsam med track loggar i loggboka, inte av hänsyn till Niklas utan p.g.a. J.J. Jag skall skriva några rader om det som ett P.S. när jag lägger in bilderna där. Då ska jag lägga in en track här på Helix.
Denna gång fick jag i alla fall med nöd och näppe till en bra snutt medan jag drev iväg från Ålleberg och steg och tappade stiget och återfann det, men sedan var batteriet slut. För mycket filmande under hangningen igen.Crying or Very sad En film kommer att laddas upp till Vimeo under vinterhalvåret.
Det blev en massa bomstarter (kom dit en halvtimme för sent egentligen) men i alla fall ingen bomtur.
Dessutom fick jag tillfälle till några tester, som var givande (stillbildskamera i västfickan, sidoskydd/utfyllnad vid höfterna m.m.). En heldag som var väl värd bensinpengarna och tiden!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Tosse imorgon   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyfre jun 04, 2010 10:03 pm

Kommer man bara ut, kan starta, så verkar det finnas potential i morgondagen.
Jag sätter mig i bilen och drar från Sigtuna till berget. Ses vi?
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Pitbull
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyfre jun 04, 2010 11:04 pm

Om du som flickvän vill ha en pudel, köp inte en pitbull. I morgon flyger jag istället för kaninhoppning. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Niiklas
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Lördagsflyg   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyfre jun 04, 2010 11:22 pm

Ambivalent prognos. Kollar prognosen i morgon bitti. Alt1. Branäs på fm och Tosse på em, Alt 2. Hösås. Fattar beslut i morgon när vi sett en färsk prognos. Hassekillen är på och Reutan skall prova nya skärmen. Hasse tror att om vinden är svag så styr termiken upp och gör det startbart på Branäs. Bernting är också på. Reutan kommer till mig vid 07, sen drar vi till något av ställena.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptylör jun 05, 2010 12:13 am

XChrister skrev:
Kommer man bara ut, kan starta, så verkar det finnas potential i morgondagen.
Jag sätter mig i bilen och drar från Sigtuna till berget. Ses vi?
Absolut! Carl och jag kommer från Karlstad.
Till överst på sidan Gå ner
Carl
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Flyga?   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptylör jun 05, 2010 10:00 am

Vinden är mestadels ostlig på förmiddagen och från syd vid 2 enligt windguru, YR säger att det vrider tidigare mot syd.
termikprognosen är RÖÖÖ!
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptylör jun 05, 2010 11:31 am

Vi drar mot Tosseberg nu. Med lite tur så hinner vi flyga på ost innan det drar över till SV. Missar vi sydosten så kommer sydvästen i afta.
Christer är på väg och Lennart kommer.

bernt
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sydstartalternativ till Hösås önskvärt   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptylör jun 05, 2010 2:10 pm

Sydstartalternativ till Hösås önskvärt i Torsby eller däromkring...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptylör jun 05, 2010 10:52 pm

vart ska ni flyga imorgon?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptylör jun 05, 2010 11:39 pm

Hemberg skrev:
vart ska ni flyga imorgon?
Som det verkar på Yr oc WG nu så är det Hösås, men kollar man termikprognosen så ser det bättre ut på Tosse ju dagen lider. Och jag lider av dessa olika proggar men i dag funkade det sunny
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptysön jun 06, 2010 12:16 am

En fin dag på tosse väst är vad jag önskar mig. Hörde att ni var många idag, det är roligt det. Flög ni på tosse ost idag eller väst eller vad?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptysön jun 06, 2010 12:02 pm

Hemberg skrev:
vart ska ni flyga imorgon?
för mycket väst på Hösås så vi får se om det kan bli Tosse i iEM (söndag) Risken är att det blir för mycket vind om man väntar för länge.
Till överst på sidan Gå ner
Bomsy
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptysön jun 06, 2010 9:52 pm

Troligen Branäs i morgon Måndag. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Bomsy
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyons jun 09, 2010 10:43 pm

Kanske Branäs i morgon...
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Mañana, mañana   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptytor jun 10, 2010 12:45 am

Bomsy skrev:
Kanske Branäs i morgon...
No!
Pero quizás la mañana de la mañana...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Hvittingfoss   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptytor jun 10, 2010 5:29 pm

Att åka till Branäs för en bomtur har jag inte tid och pengar till, men sånt här vore värt pengarna o tiden (= att ta ledigt från "bunkern"):

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Torsdag17juni
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Tosseberg   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptysön jun 13, 2010 4:54 pm

Det är nästan så jag skulle vara frestad att försöka mig på en tur till klätten, om den har prognosen står sig:
Mandag 21.06.2010
Dagtid kl 14 – kl 20
Klarvær. Lett bris, 4 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør.

Men det som oroar mig som vill campa, är frågan om mygg- och knotthelvetet kommer att ha brutit loss vid det laget...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptymån jun 14, 2010 8:32 am

Peter L skrev:
Det är nästan så jag skulle vara frestad att försöka mig på en tur till klätten, om den har prognosen står sig:
Mandag 21.06.2010
Dagtid kl 14 – kl 20
Klarvær. Lett bris, 4 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør.

Men det som oroar mig som vill campa, är frågan om mygg- och knotthelvetet kommer att ha brutit loss vid det laget...

Myggen är in här än men det blir för mycket syd för att bli bra.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Re: För mkt. syd   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptymån jun 14, 2010 6:21 pm

bernt skrev:
Myggen är in här än men det blir för mycket syd för att bli bra.

Komplettera/rätta rampen enligt mina kortfattade instruktioner i augusti ifjol , så att den blir L-formad. Eller måste jag åka dit och göra det själv, trots att jag har fullt upp att göra här?
Om det önskas kan jag försöka göra en ritning...
Möllgård m.fl. vill ju ändå helst ha grundvind som är mycket från syd, så att det slipper flyga till andra sidan Fryken och istället kan följa E45...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Carl
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Tosse?   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptytis jun 15, 2010 9:56 pm

Ser bra ut för Tosseberg imorgon, sydväst med röd termik vid 12 och gulgrön lite senare.
Nån som ska iväg?
Till överst på sidan Gå ner
Niiklas
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Emptyons jun 16, 2010 8:43 pm

Det var kanon idag.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 10 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger, häng på vettja
Till överst på sidan 
Sida 10 av 20Gå till sida : Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: