Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 NEPAL 2012

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptytis feb 21, 2012 11:54 pm

Hur har ni det Nic, Matias, Peter å Hasseman? Vi kollar vädret men kan inte göra mycket åt det.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptyons feb 22, 2012 9:51 pm

Tja, de e fint. Very Happy

Det är bra väder med undantag från igår. Vi flyger lite platsbundet första dagarna för att få hänga i trasan lite och få bort ringrosten, eller lite out and returns rättare sagt kanske. Fiser runt och myser. Det är smör. I morgon ska jag fan kurva skiten ur trasan. Puss och Kram och ha det så bra. Och du Bernt. Ditt kamerastativbygge, fastnade i mitt lingalleri idag efter takeoff. Ingen bra ide att ha det så märkte jag. Gick ju inte ens styra med ett sånt intrasslat mellan linorna. Men jag har ett nytt stativ hemma du an ta om du vill:)....för jag var tvungen att bryta lite i det för att få loss det..
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptytor feb 23, 2012 11:34 pm

Niklas skrev:
Tja, de e fint. Very Happy

Det är bra väder med undantag från igår. Vi flyger lite platsbundet första dagarna för att få hänga i trasan lite och få bort ringrosten, eller lite out and returns rättare sagt kanske. Fiser runt och myser. Det är smör. I morgon ska jag fan kurva skiten ur trasan. Puss och Kram och ha det så bra. Och du Bernt. Ditt kamerastativbygge, fastnade i mitt lingalleri idag efter takeoff. Ingen bra ide att ha det så märkte jag. Gick ju inte ens styra med ett sånt intrasslat mellan linorna. Men jag har ett nytt stativ hemma du an ta om du vill:)....för jag var tvungen att bryta lite i det för att få loss det..

Uj...du lovade ju att balansera först. Ska bli kul att se bilderna. Softa lagom fett nu da :-)
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptytis feb 28, 2012 12:41 pm

Hur går det för er där öst i bergen??
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptymån mar 12, 2012 1:30 pm

Det gick bra. I stora drag en trevlig resa med bra flygning och god mat. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptyons mar 14, 2012 12:12 am

Niklas skrev:
Det gick bra. I stora drag en trevlig resa med bra flygning och god mat. Very Happy

Berätta lite om flygningen da...blev det någon bivackflygning?
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptyons mar 14, 2012 11:00 am

Nej det blev ingen bivacflygning. Brad gjorde ett försök med en grupp att flyga till Katmandu, men vädret blev skit första natten med brutalåska och spöregn vid deras första övernattning, så jag tror de avbröt. Jag fick magsjuka och tappade mkt vikt vilket jag fick kompesera med att bära vatten, för att hamna rätt i viktintervallet. Min säck vägde därför 30kg+. Sedan verkade det som det lite blåsigare vädret som brukar komma senare på säsongen kom in lite tidigare i år. Jag tror att dessa vindar gör att man fastnar i vinden likt under ett CB om man flyger för nära de stora topparna som suger rejält med vind. Så det blev mest flygning runt Pokhara och Green Wall. Några dagar var det riktigt fint väder och då flögs distanser över Korchon på höjder runt 4000-4300m. Jag försökte flyga out and returns för att slippa gå i onödan. Gå gjorde jag när jag bombade ur. Att gå med tung säck till till Sarangkot tar 3 timmar och att gå med en lättare tar ca 2. Så det blev mest flygning, en och annan pilsner och lite krogslagsmål. En trevlig resa totalt sett. Om jag åker tillbaka så skall jag ha en storlek mindre skärm, lättviktssele och lättviktsnödis, så utrustningen kommer ner mot 10-12kg. Troligen kommer jag åka till Alperna och Dolomiterna nästa gång. Kortare resa och man får access till de vackra bergen direkt samma dag.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Emptyons mar 14, 2012 11:09 am

Fast en dag var vi i Bandipur. Vi började gå den en mil långa vägen upp till Bandipur i rejält motlut med våra skärmsäckar. Jag vet faktiskt inte riktigt varför, eftersom vägen var asfalterad och det gick buss upp. Med mina 30kg var det en omöjlig uppgift. Med lättviktsprylar var det en ganska tuff vandring. Fast jag fattade aldrig vitsen. Kanske var det kukmätning det handlade om? Hade varit bättre att ta bussen och nyttjat den fina dagen till att flyga tillsammans och njuta av utsikten. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





NEPAL 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: NEPAL 2012   NEPAL 2012 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
NEPAL 2012
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Flygförbud på Tossebergsklätten 2012-?
» Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???
» FINLAND 2012 häng på vet ja!
» Kilimanjaro Flight 2012
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: