Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!

Gå ner 
+9
Peter L
FredrikL
eagle boy
christer.lidman
Per
Anders
Hemberg
Niklas
bernt
13 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyons jul 25, 2012 10:59 pm

Johan skrev:
Hej! vad tror ni om branäs i morgon förmiddag? några som funderar på att åka dit?
Lidman från Kristinehamn åker nog dit vad jag förstod.
Till överst på sidan Gå ner
christer.lidman




Antal inlägg : 6
Join date : 12-04-30

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyons jul 25, 2012 11:09 pm

Jag och johan försöker att komma i väg i tid i morgån beräkanar att vara där kl10.
















Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptytor jul 26, 2012 11:36 pm

christer.lidman skrev:
Jag och johan försöker att komma i väg i tid i morgån beräkanar att vara där kl10.

Gick det bra i Branäs??
Till överst på sidan Gå ner
christer.lidman




Antal inlägg : 6
Join date : 12-04-30

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre jul 27, 2012 11:04 am

bernt skrev:
christer.lidman skrev:
Jag och johan försöker att komma i väg i tid i morgån beräkanar att vara där kl10.

Gick det bra i Branäs??
Det var helt ok hängde kvar i 40 min sen blev det hel lungt , upp en gång till men då var det hel stilla i luften väntan blev det.På toppen bara sjunk i det andra försöket hittade på vägen ner, lite vind norr om liften över granarna där bar det ca 15min sen avtog det med.Tyvärr en tid att passa hämma så vi åkte häm för tidigt tror jag ?? kvällen hade varit kul att veta hur den blev?
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Fortfarande i startgroparna   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre jul 27, 2012 1:13 pm

Jag är nöjd med att inte ha åkt den långa vägen norrut i hopp om en bra onsdag där http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=34&user_id=2086&trip_id=304705
Jag väntar fortfarande otåligt på en prognos om lagoma NV-V- eller NO-O-vindar som får mig till Värmland och/eller Dalarna. Färden går då i vilket fall som helst via Tosseberg. Tyvärr ser nästa vecka inte heller flyglovande ut på YR Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre jul 27, 2012 6:24 pm

Peter L skrev:
Jag är nöjd med att inte ha åkt den långa vägen norrut i hopp om en bra onsdag där http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=34&user_id=2086&trip_id=304705
Jag väntar fortfarande otåligt på en prognos om lagoma NV-V- eller NO-O-vindar som får mig till Värmland och/eller Dalarna. Färden går då i vilket fall som helst via Tosseberg. Tyvärr ser nästa vecka inte heller flyglovande ut på YR Crying or Very sad

Jag åker till Göteborg i helgen. Tar med skärm i fall vädret är ok för Lilla Edet på söndag. Har fått för mig att prognosen är ok. Vad säger du Peter som är lokal??
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptylör jul 28, 2012 12:38 am

bernt skrev:
Jag åker till Göteborg i helgen. Tar med skärm i fall vädret är ok för Lilla Edet på söndag. Har fått för mig att prognosen är ok. Vad säger du Peter som är lokal??

Enligt http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Lilla_Edet/time_for_time.html blir det ett användbart startfönster på söndagseftermiddagen.
Spana (m.a.a. vägombyggnader) och orientera dig på väg söderut hur du skall köra på söndag, för att komma ut på lokalvägen, där du parkerar bilen och går upp där jag har satt två remsor bred aluminiumtejp med en röd tejp emellan, för att markerar var den nya stigen börjar.
Följ aluminiumtejpmärkningen på mindre trädstammar och sedan stigen vidare upp. Lycka till och var glad att jag har bytt till en ny strut* där häromveckan. Om inte annat, så bör du åtminstone kunna få bra motion, fin utsikt på älvdalen och ett förlängt nedflyg.


*(Den på Tosseberg blir dock lite större och starkare)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptysön jul 29, 2012 2:55 am

Peter L skrev:
bernt skrev:
Jag åker till Göteborg i helgen. Tar med skärm i fall vädret är ok för Lilla Edet på söndag. Har fått för mig att prognosen är ok. Vad säger du Peter som är lokal??

Enligt http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Lilla_Edet/time_for_time.html blir det ett användbart startfönster på söndagseftermiddagen.
Spana (m.a.a. vägombyggnader) och orientera dig på väg söderut hur du skall köra på söndag, för att komma ut på lokalvägen, där du parkerar bilen och går upp där jag har satt två remsor bred aluminiumtejp med en röd tejp emellan, för att markerar var den nya stigen börjar.
Följ aluminiumtejpmärkningen på mindre trädstammar och sedan stigen vidare upp. Lycka till och var glad att jag har bytt till en ny strut* där häromveckan. Om inte annat, så bör du åtminstone kunna få bra motion, fin utsikt på älvdalen och ett förlängt nedflyg.


*(Den på Tosseberg blir dock lite större och starkare)

Tack! Hur högt får man flyga där? Du kommer väl?
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: LUFTRUM I SVERIGE - OBS AV ALLMÄNT INTRESSE!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptymån jul 30, 2012 9:56 am

bernt skrev:

Tack! Hur högt får man flyga där? Du kommer väl?
Jag hade internetproblem igår, därför svarar jag nu.
Hur är det möjligt, att du inte redan tidigare har tagit reda på info om flygstället???
Det "naturliga" sättet vore förstås loggboka, så se och begrunda http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=22&country_id=203&start_id=1203
Jag var i Göteborg och hade därför inga planer att flyga själv igår.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
eagle boy




Antal inlägg : 5
Join date : 12-05-23

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptytor aug 02, 2012 6:04 pm

Hej.
Tänkte flyga imorgon eller lörda/sönd.
Någon värmlänning som ska ut och vart i sådant fall Laughing
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptytor aug 02, 2012 11:03 pm

eagle boy skrev:
Hej.
Tänkte flyga imorgon eller lörda/sönd.
Någon värmlänning som ska ut och vart i sådant fall Laughing

Har inte kollat prognosen än men är det flygbart så är jag på. Bernt.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptytor aug 02, 2012 11:11 pm

eagle boy skrev:
Hej.
Tänkte flyga imorgon eller lörda/sönd.
Någon värmlänning som ska ut och vart i sådant fall Laughing

Lördag ser ju bra ut för Tossseberg. Men man ska nog starta tidigt innan det blir för mycket vind (vind + termik). Vill kolla termikprognosen i morron kväll innan jag bestämmer mig. Fredag ser väl också bra ut men jag jobbar. Söndag lutar nog mer åt Hösås.
Till överst på sidan Gå ner
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 03, 2012 1:00 am

Ska försöka ta mig till Tosse på Lördag om det fortsätter se bra ut.
Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 8
Join date : 10-06-07

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 03, 2012 1:07 pm

ev så åker jag upp senare idag och har med en grön skärmflygare och hoppas på kvällsflyg på tosseberg och sedan en underbar dag i morgon med fina flyg.
kommer att köra ifrån kristinehamn klockan 17,30 ungefär och kommer sova på berget. sSå kan ge livesändning från berget angående väder på 0704720020.
Hälsningar Johan Hansen!
Till överst på sidan Gå ner
Anders




Antal inlägg : 66
Join date : 10-03-19
Age : 45
Ort : Avika

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 03, 2012 3:54 pm

Jag och frugan tar dretmobilen och åker tilll tosse vi med campar där så även om det inte böir flyga så blir det grillat gött det med
Till överst på sidan Gå ner
Johan




Antal inlägg : 8
Join date : 10-06-07

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 03, 2012 5:48 pm

Anders skrev:
Jag och frugan tar dretmobilen och åker tilll tosse vi med campar där så även om det inte böir flyga så blir det grillat gött det med
fint då får vi fint sällskap där uppe!
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptylör aug 04, 2012 12:06 am

Johan skrev:
Anders skrev:
Jag och frugan tar dretmobilen och åker tilll tosse vi med campar där så även om det inte böir flyga så blir det grillat gött det med
fint då får vi fint sällskap där uppe!

Blir det inte för mycket vind så ser det ju bra ut i morrn. Jag är där kl 11.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Tosseberg   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 10, 2012 9:13 pm

Lurar på en tur till Tosseberg i morgon fm, måste hem på em så det blir en snabbis . Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 10, 2012 11:01 pm

Niklas skrev:
Lurar på en tur till Tosseberg i morgon fm, måste hem på em så det blir en snabbis . Very Happy

Jg åker också dit. Är nog inte där förrän kl 11. Ser ju riktigt fint ut.
Till överst på sidan Gå ner
christer.lidman




Antal inlägg : 6
Join date : 12-04-30

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Hur gick det i dag ? Som det ser ut nu så är det Branäs som ser bra ut i mårgån jag åker nog dit, är det någån mer som ska med?   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptylör aug 11, 2012 10:11 pm

bernt skrev:
Niklas skrev:
Lurar på en tur till Tosseberg i morgon fm, måste hem på em så det blir en snabbis . Very Happy

Jg åker också dit. Är nog inte där förrän kl 11. Ser ju riktigt fint ut.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Idag Tisdag   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptytis aug 14, 2012 9:35 am

Lurar på Tosseberg eller Branäs idag, eller fiska.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 17, 2012 12:51 pm

FREDAG KL 1200. Jag drar till Tosse nu för aftas/kvällsflyg. Ronald med vingen är redan där.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyfre aug 17, 2012 11:16 pm

bernt skrev:
FREDAG KL 1200. Jag drar till Tosse nu för aftas/kvällsflyg. Ronald med vingen är redan där.

Stygga moln skrämde inte ner kustborna; 5 hängflygare i samma molnsug är rekord för Tosse. Var var ni Robin och Höök? Kul Ronald. Johanna och ni andra att ni kommer till Värmland. Vi madrassflygare fick också fint kvällshang. Och även där dök Johanna upp. Snygg stupstart!! Ha det gött och välkomna åter.
Till överst på sidan Gå ner
magnus




Antal inlägg : 1
Join date : 12-08-20

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptytis aug 21, 2012 12:57 pm

Det var kul att flyga uppe hos er och trevligt på berget, det skall inte dröja så länge innan det blir av igen hoppas jag!

Hälsningar,
Magnus
Till överst på sidan Gå ner
http://www.cloudbase.se/
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Emptyons aug 22, 2012 10:21 pm

Långtidsprognoserna är usla även fortsättningsvis för Skandinavien, så istället för att titta på mina eller andras obefintliga färska videos härifrån, får man kanske dra för gardinerna och titta t.ex. på denna färska video från Mont Blanc: https://vimeo.com/47975978
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!   Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja! - Sida 5 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
Till överst på sidan 
Sida 5 av 9Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» jag drar och flyger paramotor
» FINLAND 2012 häng på vet ja!
» DUNDERÅSEN nordosthang

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: