Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger 2011 - häng på!

Gå ner 
+5
Anders
Stefan
Hemberg
Peter L
bernt
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptylör jun 25, 2011 8:04 pm

Som det ser ut nu så är jag på .
Till överst på sidan Gå ner
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptylör jun 25, 2011 10:20 pm

Ser bra ut Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Dråplgt!!!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptysön jun 26, 2011 7:36 pm

GTO skrev:
Kanske blir en tur till Ålleberg i morgon och bränner av den där lilla distansturen till Gränna. Hur svårt kan det va? Very Happy

HAHAHAHA!!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptymån jun 27, 2011 10:39 am

Nu det intressanta Peter. Prova att fråga dig själv varför du tyckte det var så roligt?. Jag var själv på Fälttävlan häromdagen. Jag tyckte det var otroligt givande att se samspelet mellan ryttarna och hästarna. Speciellt kul tyckte jag att det var när de som uppmuntrade, peppade sina hästar, lyckades få dem att prestera bättre än de som slog dem. Det var lärorikt att studera hur de gjorde, taktiken, analysera hur det funkade. Det var min behållning. En kompis tyckte det var roligare att sitta vid vattengraven och hånskratta åt de som ramlade i. Det var hennes behållning. Vi är alla olika.

Det var mitt första besök på Ålleberg. Några turer till så jag får analysera och lära mig hur det funkar, så skall det väl inte vara så omöjligt att flyga de ynka 5 milen över sjön. Men om jag gör det så gör jag det för min egen skull. Det fina upplevelsen och INTE för att du skall sätta skrattet och kaffet i halsen.
Cool
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Jaja   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptymån jun 27, 2011 10:47 am

Niklas är bäst och närmast unik levnadskonstär därtill, det har vi(eller bara jag?) redan läst oss till tidigare här...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptymån jun 27, 2011 11:11 am

Peter, man behöver inte ens vara bra. Bara man har roligt och trevligt. Det hade vi igår, tycker jag sunny
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptymån jun 27, 2011 11:50 am

GTO skrev:
Peter, man behöver inte ens vara bra. Bara man har roligt och trevligt. Det hade vi igår, tycker jag sunny

KANONTREVLIGT!! Tack för gott sällskap båd i bil och luft. Det blev inga vådliga distanser men trevligt var det. Kul att träffa nya ansikten och gamla bekanta. cheers
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptymån jun 27, 2011 6:09 pm

GTO skrev:
...och bränner av den där lilla distansturen till Gränna. Hur svårt kan det va?
Det intressanta vore att veta med säkerhet, vilken självuppfattning det egentligen är, som får en person att ställa en kaxig fråga som den ovanstående...
Om en mindre kaxig person hade ställt en sådan fråga till mig, så skulle jag ha bjudit honom på ett korrekt svar, men som det är i detta fall så avstår jag...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptymån jun 27, 2011 11:16 pm

Men Peter för fan, att du orkar hålla på så ini helvete om ingenting. En av måste ha Asperger. Nu har jag gjort detta test. Jag klarade mig. Gör du?

asperger.fi/svenska/test.htm jocolor
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptytis jun 28, 2011 2:02 am

GTO skrev:
Men Peter för fan, att du orkar hålla på så ini helvete om ingenting. En av måste ha Asperger. Nu har jag gjort detta test. Jag klarade mig. Gör du?

asperger.fi/svenska/test.htm jocolor

Ha, jag klarade mig också cheers
Hur går det för dig Peter Basketball
Till överst på sidan Gå ner
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptytis jun 28, 2011 9:49 am

Kan funka i Nysäter idag
Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptytis jun 28, 2011 10:42 am

Peter L skrev:

Om en mindre kaxig person hade ställt en sådan fråga till mig, så skulle jag ha bjudit honom på ett korrekt svar, men som det är i detta fall så avstår jag...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptytis jun 28, 2011 11:42 am

GTO skrev:
Kan funka i Nysäter idag
Very Happy

Säkert bra på Hösås i dag men jag kan inte. Måste upp Till Rönnberg.
Till överst på sidan Gå ner
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptytis jun 28, 2011 8:53 pm

Fantastiskt på Hösås idag. Stora fina blåsor. Som vanligt lite småtrixigt att få den första höjden, men om man höll ut i grytan framför takeoff så kunde man ganska snabbt göra sina första 360. Drog i medvinden. Hade väl inte så extremt hög höjd. Låg på ca 1.300-1.500. Flög i medvind till Vikene. Drygt 4 mil tror jag. Inget märkvärdigt. Hur lätt som helst. Det bubblade och puttrade överallt så det var bara att lulla med. Smörtermik. Gör kanske ett tur i morgon också, men då flyger vi nog lite längre. Roligare när man kan kurva tillsammans. Lätt som en plätt. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyons jun 29, 2011 2:19 am

Imorgon ser det ut som möjligt tossehang tycker jag. dagtid har de låst in mig men på kvällen får jag gå ut och flyga.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyons jun 29, 2011 11:18 am

Hemberg skrev:
dagtid har de låst in mig men på kvällen får jag gå ut och flyga.
Du skulle kanske behöva undervisas av en viss värmländsk livskonstnär? Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyfre jul 01, 2011 12:04 pm

Söndag och ev måndag ser ut att funka på Branäs eller Åsteby Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Förvisso lovande!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyfre jul 01, 2011 2:09 pm

En prognos om två dagar i sträck som söndagens vind och väder skulle faktiskt förmå mig att ge mig iväg från Bohuslän till Värmland.
Dessvärre är mitt ljumskbråck utslagsgivande denna gång, men än har jag hoppet kvar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyfre jul 01, 2011 3:37 pm

Ja, ta dig en tur. Det kan ju bli trevligt om vi blir några stycken i luften. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: You talking to me?   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyfre jul 01, 2011 9:39 pm

Jag har tid för samtal med kirurg på måndag m.a.a. ljumskbråck vänster (höger är redan förstärkt sedan några år tillbaka). Med operationsköerna är det ju som det är, i synnerhet på semestertider, men senast när bråcket är lagat kommer jag att bli väldigt flygge igen.
Jag tog f.ö. en utflykt till min startplats på Tjörn och fick bittert ångra, att jag inte hade tagit med Trean. Det skulle ha blivit ett fint flyg så sent som kl.17, bråck eller inte bråck...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptyfre jul 01, 2011 10:56 pm

Peter L skrev:
Jag har tid för samtal med kirurg på måndag m.a.a. ljumskbråck vänster (höger är redan förstärkt sedan några år tillbaka). Med operationsköerna är det ju som det är, i synnerhet på semestertider, men senast när bråcket är lagat kommer jag att bli väldigt flygge igen.
Jag tog f.ö. en utflykt till min startplats på Tjörn och fick bittert ångra, att jag inte hade tagit med Trean. Det skulle ha blivit ett fint flyg så sent som kl.17, bråck eller inte bråck...

Vad bråkar du om Peter? Skit i ljumsken och kom till skogs ett par dagar nu. Branäs är lättstartat som du vet.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptylör jul 02, 2011 10:16 am

bernt skrev:
Vad bråkar du om Peter? Skit i ljumsken och kom till skogs ett par dagar nu. Branäs är lättstartat som du vet.
Det ligger mycket i det, men som alltför vanligt har du läst slarvigt. Det avgörande är att ha tid hos läkare, vilket jag redan hade i torsdags men sedan blev han sjuk.
Jag flög trots ljumskbråcket i tisdags, och skulle ha flugit igår, om jag hade varit optimist nog att ta med grejorna.
Läkaren på måndagsmorgonen, nästa procedur steg blir operationen, och till den kan det dessvärre dröja, och under tiden är jag oförhindrad att åka norrut om det är väder.
Vqr beredd med bensindunken eller kontanter då, Bernt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
GTO
Gäst




Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptylör jul 02, 2011 10:35 am

Hangbart Åsteby idag afro
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptylör jul 02, 2011 12:00 pm

Peter L skrev:
tid hos läkare[/b], vilket jag redan hade i torsdags men sedan blev han sjuk.
Vqr beredd med bensindunken eller kontanter då, Bernt!

Där ser du, när inte ens doktorn orkar hålla sig på benen....bensin? Jag kan hjälpa farbror i starten eller bidra med några qubikmeter vindkraft affraid Och så kan jag tipsa dig om var du inte ska torka tältet.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Emptylör jul 02, 2011 3:34 pm

bernt skrev:
....bensin? Jag kan hjälpa farbror i starten eller bidra med några qubikmeter vindkraft
Du har gett ett skriftligt men ännu ouppfyllt löfte om en dunk bensin i resebidrag för mig om jag kör till Tosseberg. Det finns nog ännu här på forumet, om du inte har raderat det...

Om och när jag återvänder till Branäs, så vill jag vara beredd att flyga iväg därifrån in över obygden, men en förutsättning för det är, att jag är i så pass bra fysiskt skick, att jag har en chans att kunna återvända levande från mygghelvetet till bebodda trakter...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger 2011 - häng på!   Jag drar och flyger 2011 - häng på! - Sida 4 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger 2011 - häng på!
Till överst på sidan 
Sida 4 av 9Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: