Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Kilimanjaro Flight 2012

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Niiklas
Gäst




Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Emptytis sep 14, 2010 8:19 am

Hej grabbar och flickor.

Har ett förslag på en kul upplevelse-aktivitet. Jag och Reutan har bokat in oss. Vore väldans roligt om vi blev ett gäng därnere om det nu blir av. Vilken upplevelse. Häng på nu. Very Happy

Läs mer på länken nedan





paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=33706
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Emptytis sep 14, 2010 10:43 pm

Hänger inte med. Hur kommer skärmflyget in i bilden annat än att ta sig ner smidigt?

Jag har försökt få familjen att haka på en vandring upp till toppen på berget så som en vandring är jag på.

Aaaahhh...nu fattar jag! Du driver med oss igen, herr van der Skoj!
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Niiklas
Gäst




Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Kilimanjaro   Kilimanjaro Flight 2012 Emptyons sep 15, 2010 12:44 am

Nej såklart kan man se det så Christer, att det inte är mycket till flyga att göra nedflyg från Kilimanjaro utan att det berget är mer lämpat för en familjeutflykt med barnen eller en promenad med hunden.

Jag och många med mig ser det lite annorlunda. Det det är såklart en fantastisk vacker upplevelse. Fast det är ju inte mätbart. Inte som att cykla Vätternrundan på tid och jämföra resultat, förstås. Men det kanske finns andra som vill hänga på och dela upplevelsen och gemenskapen. flower
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Emptyons sep 15, 2010 7:25 pm

Det ligger nästan alltid ett moln över toppen och det molnet SUGER sunny
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Emptyons sep 15, 2010 8:23 pm

Som sagt, jag tror att det är en häftig upplevelse att vandra upp på Kilimanjaro. Nån gång ska jag göra det.
Men det blir nog inte i kombination med skärmflyg. Vill inte landa i nått lejongap eller bli uppsugen i nått grymt moln.
affraid
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Niiiiiik
Gäst




Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Emptyons sep 15, 2010 8:34 pm

Mmm härligt Very Happy Vandra i 5 dagar. Koka mat på köket. Träffa piloter från hela världen. Njuta av utsikten. Lägga ut skärmen på den enorma startplatsen. Flyga. Landa vid en ölpub eller i ett lejongap. Tycker det låter jättekul jag. Om det inte är för dyrt då och om de lyckas få till ett flygtillstånd. Vi får se. Känns som en once in a lifetimegrej jag inte vill missa.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Kostnaden   Kilimanjaro Flight 2012 Emptyons sep 15, 2010 11:26 pm

Har ingen här fattat, att de i de påtänkta förutsättningarna för flygtillståndet ingår, att varje pilot skall skaffa fram ca. 50 000 SEK att överlämnas till välgörande ändamål i värdlandet???
Ska Helix bjuda på dessa sponsorpengar SSFF? Sveriges Television? Inte blir det jag i alla fall.
Detta utöver kostnaden för att komma dit, för bärare o.s.v.
Dröm vidare om budgetresa med skärm till Kili...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Emptytor sep 16, 2010 1:12 am

Nu får allt ställa upp för en gångs skull Peter. Lätta på pungen nu din gamle knös santa
Till överst på sidan Gå ner
Niiklas
Gäst




Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Nytta med nöje   Kilimanjaro Flight 2012 Emptytor sep 16, 2010 8:44 am

Ja det återstår att se vilket pris marknaden tål. 200 piloter x 10.000 blir ju mer insamlade pengar än 10 piloter x 50.000. Bara att vänta och se.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kilimanjaro Flight 2012 Empty
InläggRubrik: Sv: Kilimanjaro Flight 2012   Kilimanjaro Flight 2012 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Kilimanjaro Flight 2012
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Flyg från Kilimanjaro
» NEPAL 2012
» Flygförbud på Tossebergsklätten 2012-?
» Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???
» FINLAND 2012 häng på vet ja!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: