Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Branäs my love

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Per




Antal inlägg : 37
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Branäs my love   Branäs my love Emptymån maj 18, 2009 12:14 pm

Hej alla, och tack för en trevlig helg på Branäs! Först en myskväll runt brasan, sedan en dag med kanonflyg. Kan det bli bättre? Efter en sån helg känner man sig många år yngre...
Per
Till överst på sidan Gå ner
XC
Gäst




Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptymån maj 18, 2009 4:48 pm

Kul att det blev flyga av! !
Till överst på sidan Gå ner
Carl
Gäst




Branäs my love Empty
InläggRubrik: Branäs   Branäs my love Emptymån maj 18, 2009 6:18 pm

Ja det var helt underbart! Härligt att säsongen äntligen är igång, du hängde kvar länge det sista flyger Per, skit kul att se. Synd att du missade pizzan Razz
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Branäs senast   Branäs my love Emptymån maj 18, 2009 11:13 pm

Flygtider, -höjder samt inte minst aktuella fotografier skulle vara välkomna som komplettering av ovanstående inlägg
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptytis maj 19, 2009 12:10 am

Flygtider? Höjder? Som om det skulle va så viktigt. Skulle istället vilja beskriva hur det kändes. Det var gött. Brasan var varm. Sällskapet var trevligt. Molnen var fluffiga som sockervadd. Det fetade på bra och skärmen kändes som ett stumt samurajsvärd när den skar igenom luften. det luktade gott av blommorna och porlade vackert i älven. Landningsölen smakade underbart och Oxfilen smälte mellan mina tänder. Det var en underbar flygdag helt enkelt:D
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptytis maj 19, 2009 12:16 am

Vem var högst?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptytis maj 19, 2009 1:22 am

Gäst skrev:
Vem var högst?

Det var i alla fall inte jag men jag hade båd trevligt i sällskapet och blåsan. Josefine fick pay-off efter parawaiting i form av ett tandemflyg och var väldigt nöjd. cheers
Branäs my love Josefink
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Känslor vs. fakta   Branäs my love Emptytis maj 19, 2009 3:20 pm

Niklas skrev:
Flygtider? Höjder? Som om det skulle va så viktigt. Skulle istället vilja beskriva hur det kändes.
Känslor är ytterst subjektiva, medan sådant som är mätbart är s.a.s. objektiva fakta och därmed av mera allmänt intresse. Meteorologi är också ett IMHO legitimt intresse, och resultatet av den kan också avspeglas i siffror som för höjd och flygtid.
Känslor är för somliga det som är vitsen med att betala dyrt för en rockkonsert, medan jag inte är vän av vare sig masshysteri eller extremt hög ljudvoly..,
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptytis maj 19, 2009 10:05 pm

Men visst visar du känslor när du flyger Peter, det har jag hört på dina videor. Och det är bra, det är ju det det ytterst handlar om. drunken
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptyons maj 20, 2009 12:37 pm

bernt skrev:
Och det är bra, det är ju det det ytterst handlar om.
Ytterst handlar det om utsikten, tycker jag, och den förmedlar jag med de videos som jag offentliggör. Det gör däremot inte Niklas, varken varioljud eller variodata :-(
Ord som "Det fetade på bra " är för mig personligen inte tillfyllest. Jag är fortfarande okunnig om hur förhållandena var vid Branäs denna dag, men det kan jag nog leva med. Om inte, så får jag väl genomföra en telefonintervju...
När det gäller mina känslor, så var jag för övrigt tvungen att censurera originalaudion med mina häpna utrop medan jag gjorde en helix över Myggenäs, genom att ersätta dem med en instrumentalversion av "O store Gud", innan jag kunde offentliggöra http://www.vimeo.com/3295635
Titta gärna på den utsikten som omväxling mot vyar av skogar och kalhyggen Wink

P.S.: När jag i slutet på havstensvideon säger "Det var en pärs, men nu är den över", så var det faktiskt fullt medvetet självironiskt med tanke på den kommande vinterns tittare.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptyons maj 20, 2009 8:59 pm

Jo då, det är vackert i havsbandet. Men om det var en helix så var den jääävligt kantig...Jag tycker också att dina "live-speakrar" har ett större underhållningsvärde än sliken musik du lagt på.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Emptytor maj 21, 2009 12:27 pm

>Jo då, det är vackert i havsbandet. Men om det var en helix så var den jääävligt kantig...
Jodå, det var en spiral uppåt, men eftersom med vind och termik så blir den som den blir.
>Jag tycker också att dina "live-speakrar" har ett större underhållningsvärde än sliken musik du lagt på.
Jag tycker att all musik eller ännu värre rap och slikt (som jag vägrar kalla för) är helt orealistiskt ihop med något som visar vad flygaren ser under flygning, åtminstone i mitt fall. Det finns sådana som har en musikspelare igång under skärmflygning, och för dessa kan det förstås passa även på videon.
Jag filmar som stöd för mitt eget minne, och utan mina kommentarer och varioljudet skulle jag ju inte kunna minnas hur det var just då. Utan originalaudion skulle jag själv inte kunna tåla att se de så ofta som jag gör.
Nu åter till stötdämparbytet på min fina rostfria Fiat Punto från 1994. Flygplanerna är framflyttade till lördag p.g.a. moln o kyla.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Branäs my love Empty
InläggRubrik: HUR VAR DET I BRANÄS   Branäs my love Emptytis jun 08, 2010 12:09 pm

Var det bra i Branäs igår måndag 7/6?? Ni var ju några som åkte dit.
bernt
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Branäs my love Empty
InläggRubrik: Sv: Branäs my love   Branäs my love Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Branäs my love
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» Tosse - Branäs

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: