Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Information för flygning vid gamla flygfältet

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Information för flygning vid gamla flygfältet Empty
InläggRubrik: Information för flygning vid gamla flygfältet   Information för flygning vid gamla flygfältet Emptymån maj 07, 2012 8:09 pm


Jag var i kontakt med flygtornet i Karlstad idag. De vill helst att vi meddelar när vi flyger vid gamla flygfältet även om det är okontrollerad luft pga av att det ibland är piloter som flyger i det luftrummet (ambulansflyg t.ex)

Så innan man startar ring 054-55 60 75 till flygtornet och meddela att det är flygning på gång och när vi har flugit färdigt så ring och säg det så att de vet.

Då meddelar de piloter om att vi är i området.

Jag tänkte jag skulle fixa ett blixtljus också när jag hittar något vettigt och gärna flygradio, de har gått ner såpass i pris att det är värt att köpa.

Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Information för flygning vid gamla flygfältet Empty
InläggRubrik: Sv: Information för flygning vid gamla flygfältet   Information för flygning vid gamla flygfältet Emptymån maj 07, 2012 8:12 pm

Hemberg skrev:

Jag var i kontakt med flygtornet i Karlstad idag. De vill helst att vi meddelar när vi flyger vid gamla flygfältet även om det är okontrollerad luft pga av att det ibland är piloter som flyger i det luftrummet (ambulansflyg t.ex)
Så innan man startar ring 054-55 60 75 till flygtornet och meddela att det är flygning på gång och när vi har flugit färdigt så ring och säg det så att de vet.
Då meddelar de piloter om att vi är i området. Jag tänkte jag skulle fixa ett blixtljus också när jag hittar något vettigt och gärna flygradio, de har gått ner såpass i pris att det är värt att köpa.

Jep. Bra.
Till överst på sidan Gå ner
 
Information för flygning vid gamla flygfältet
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Paramotor
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» Österlen i september
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Flygdepression

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: