Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ålleberg

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Ålleberg   Ålleberg Emptyfre aug 05, 2011 12:04 am

Den som i Värmland är intresserad av Ållebergsflyg får gärna SMSa en intresseanmälan till mig så att jag vet om det.
Den som har frågor angående detta får ringa mig för att få svar.

Ovanstående erbjudande gäller enbart för piloter som flyger en skärm klassad max DHV 2 eller EN C, ty den som använder en ännu högre klassad skärm befinner sig ju därmed tvivelsutan på en överlägsen autonominivå jämfört med mig och andra som tillhör de lägre klasserna.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptyfre aug 05, 2011 1:00 am

Peter L skrev:
Den som i Värmland är intresserad av Ållebergsflyg får gärna SMSa en intresseanmälan till mig så att jag vet om det.
Den som har frågor angående detta får ringa mig för att få svar.

Ovanstående erbjudande gäller enbart för piloter som flyger en skärm klassad max DHV 2 eller EN C, ty den som använder en ännu högre klassad skärm befinner sig ju därmed tvivelsutan på en överlägsen autonominivå jämfört med mig och andra som tillhör de lägre klasserna.

Ha, ha, ha...du är allt en riktig djuping du Peter :-)
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptyfre aug 05, 2011 1:04 am

PS hörde om en värmlänning som var i dina hemtrakter i veckan och flög distans från något han kallade dingle eller nåt sånt. Hade visst fått hyfsad höjd och lagt i väg inåt landet. Tror han flyger en 2-3-skärm som börjar på G :-)
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptyfre aug 05, 2011 10:44 am

bernt skrev:
PS hörde om en värmlänning som var i dina hemtrakter i veckan och flög distans från något han kallade dingle eller nåt sånt. Hade visst fått hyfsad höjd och lagt i väg inåt landet. Tror han flyger en 2-3-skärm som börjar på G :-)
En sådan flyger nog även med lätthet från Ålleberg över till andra sidan Vättern Wink
Jag väntar f.ö. på ett SMS från dig eller/och att bli uppringd av dig, Bernt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Ålleberg Empty
InläggRubrik: 3 flygares Ållebergsflyg den 16 september samlade på en enda kartbild   Ålleberg Emptytor sep 22, 2011 3:04 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptysön sep 25, 2011 11:41 am

Fina flyg ni fick tillsammans, det är alltid roligt. Delad glädje dubbel glädje. Inte dåligt i mitten av September. Jag var faktiskt själv på väg till Ålleberg just den dagen men det blev inte av för jag jag hade inte lust att åka ifrån barnen som var hemma. Det är bara en tidsfråga innan någon flyger över. Hur svårt kan det va? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptysön sep 25, 2011 11:50 am

1.Den som kan läsa loggboka skulle kunna förstå, att vi inte flög de tre distanserna tillsammans.
1.Den som läser relevanta inlägg på vsk-forum skulle kunna förstå, hur svårt det kan vara att flyga över Vättern.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptysön sep 25, 2011 4:00 pm

Kände bara helt spontant i hjärtat att jag ville gratulera till de fina flygen utan att lägga för mkt tid på just det. Alltid trevligt med goa flyg. Det missunnar jag ingen. Man behöver inte göra detta så märkvärdigt för att framstå som beundransvärd. De ä inte så märkvärdigt detta. Det är ju inte direkt NASA-grejer vill håller på med. Det är ju bara två snören att dra i. Och här i Värmland flyger de flesta 2:3 och EN D numera. Jag skulle vilja påstå att alla Värmlänningar med hyfsad skärm skulle kunna flyga över Vättern när som helst, bara de vill själva. Förmodligen även out and return. Hur svårt kan det va?: Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptymån sep 26, 2011 8:16 am

Ja, hur stor skillnad kan det vara mellan övre Fryken och Vättern? Jag håller med dig, Niklas; hur svårt kan det va? bounce
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptysön sep 02, 2012 9:09 am

Peter L skrev:
1.Den som kan läsa loggboka skulle kunna förstå, att vi inte flög de tre distanserna tillsammans.
1.Den som läser relevanta inlägg på vsk-forum skulle kunna förstå, hur svårt det kan vara att flyga över Vättern.


Den som inte har inskränkta och begränsande tankar utan istället ett öppet sinne, ett stort hjärta och kan dra i två snören, förstår att det rätt dag går flyga över Vättern. Grattis till grabben som flög till Visingsö i går en halvfesig dag i September. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Emptymån sep 03, 2012 7:24 pm

Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ålleberg Empty
InläggRubrik: Sv: Ålleberg   Ålleberg Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ålleberg
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» En video av vad Bernt har valt att välja bort
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» NORD -- NORDVÄST
» Ållebergsflyg som Bernt valde att avstå ifrån

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: