Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Norge o berg

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Norge o berg Empty
InläggRubrik: Norge o berg   Norge o berg Emptytor maj 19, 2011 10:46 am

Funderar lite jag.. varför ska jag jobba i sverige när jag kan jobba i norge och få högre lön. Omkostnader är högre också men det får jag undersöka i detalj hur det blir egentligen.

Ska jag jobba där så ska det vara vid något ställe som har bra flygmöjligheter. Har ni koll på vilket område som är bra för det?
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Norge o berg Empty
InläggRubrik: Sv: Norge o berg   Norge o berg Emptytor maj 19, 2011 3:00 pm

Det beror alldeles på hur du vill ha det. Samma utsikt från samma flygställe hela tiden eller variation?
Ödemark eller nära Oslo? Stora regnmängder ofta eller hellre så lite som möjligt?
Varför svarar jag egentligen på en fråga som är för tidigt ställd?
Återkom gärna med lite konkreta uppgifter om vilka möjligheter att bo och arbeta du har att välja emellan.
Jag kan dock redan nu svara med bestämdhet, att IMO finns det största utbudet av flygställen på andra sidan Oslofjorden och uppåt förbi Hønefoss.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Norge o berg Empty
InläggRubrik: Sv: Norge o berg   Norge o berg Emptytor maj 19, 2011 7:59 pm

Självklart är det trevigt med variation men det spelar inte så stor roll. Är det ett helt okej hemmaberg så är jag nöjd.
Vilka konkreta möjligheter att arbeta är inte något jag börjar med utan tvärtom, vilka områden vore trevligt ur ett skärmflygperspektiv.
Eftersom allt bara är spekulationer än så länge handlar det här om att se vad en sån tillvaro skulle kunna erbjuda.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Norge o berg Empty
InläggRubrik: Sv: Norge o berg   Norge o berg Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Norge o berg
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vacker film från västra Norge
» Paratestivalen!
» Lite allmänt flygsnack

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: