Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Paratestivalen!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptymån jun 01, 2009 12:08 am

http://www.paratestivalen.se/

vilka ska dit?

Jag o Björn Björsell ska dit och Samuel Duek med familj ska dit också.
Jag hoppas flera från vår region kommer, vore skitkul!
Till överst på sidan Gå ner
Carl
Gäst




Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Kul!   Paratestivalen! Emptymån jun 01, 2009 3:10 am

Verkar hur grymt som helst och jag är riktigt sugen.
Tror däremot att jag jobbar så vi får se, sticker ju upp till Åre i slutet av Juni för P1 och Säkerhetskurs drunken så vi får se om ekonomin räcker pirat
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Skånekusten vs. berg   Paratestivalen! Emptymån jun 01, 2009 11:05 am

Gör er inte besväret att leta efter mig bland folkmassorna på marken eller i luften i Skåne i början på juli,
ty om vädret och övriga omständigheter tillåter, så kommer jag för min del att befinna mig på högre latituder och höjder MSL - antingen på marken eller i luften.
Mina skärmar duger gott och väl ett år till, och testförhållandena under "testivalen" ger jag inte mycket om ens något för (till skillnad mot ett ställe som Åre t.ex.)

http://no.flightlog.org/fl.html?l=2&a=42&country_id=160&start_id=37
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Carl
Gäst




Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptymån jun 01, 2009 1:30 pm

Oj vad det flögs i Norge! Här är de som flög längst

Gunnar Sæbu - Oslo Paragliderklubb - Norway
Gin Boom Sport 03:58 73.1 km Deklarerte t/r grøtterud-fjell ved Lampeland. Sol
12:53

Kim Brede Lie - Hvittingfoss Luftsportklubb - Norway
Airwave Mustang 2 M/ Gin Genie Race 03:18 58.9 km Endelig klaffet det:-) Var med på deklarasjonen av

12:52
Jon Fjelldal - Hvittingfoss Luftsportklubb - Norway
Gin Boomerang Sport S 03:28 62.7 km Pinsetreff dag 2. Starta tidlig, og kom greit opp
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Hvittingfoss (till skillnad mot Österlen)   Paratestivalen! Emptytis jun 02, 2009 1:22 am

Carl skrev:
Oj vad det flögs i Norge! Här är de som flög längst

Att jag inte kom så långt ifjol när vi var där, det berodde på att jag två gånger fick lämna lyftet och förbruka höjden, när jag hade kommit upp till 3500MSL, medan de nu under sin pingstträff hade fördelen av högre tak ;-)
Denna ofta retfulla begränsning till 3500MSL över Stokkelia eller Grøtterus slipper man om man fortsätter norrut till Grøndalen i Hemsedal kommune. Hellre dit än till Vågå.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Carl
Gäst




Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptyons jun 03, 2009 7:06 pm

Peter, du kanske borde pröva på att träna att göra distanser utifrån de tillåtna höjderna som finns, så kan du tävla och sedan berätta hur långt du kommer med den höjd du har bounce
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Kanske det   Paratestivalen! Emptytor jun 04, 2009 11:37 pm

Kanske det.
Jag kanske borde ha dig som coach. Det kanske var inlägg som kanske var lite väl långt off-topic.
För Hammars backar är knappast några nämvärda distanser mot lä aktuella, ej heller någon nämnvärd termisk höjdvinst på väg inåt landet...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: .   Paratestivalen! Emptyfre jun 26, 2009 9:18 pm

Det är inte mig emot om de som vill trängas och bada i bräckt vatten tar sig till Skåne under veckoslutet. Men jag är idag ännu mer obenägen att flyga lågt i högtrafikerat luftrum nära Östersjön. I nuvarande olidiga hetta och solsken längtar jag för min del efter att få komma någonstans, där jag kan starta högt (utan att bära upp utrustningen hela vägen) och sedan stiga ännu högre. 1050m över havet vid Hvittingfoss, 2000+ vid Hemsedal eller 100 m över Åreskutan (vilket redan skulle innebära personlig höjdrekord för stället) skulle passa bra. 600m över Gesunda berg har jag också varit en gång och skulle gärna göra om bravaden, följd av ett härligt kvällsbad i Siljan (minnena av myggorna i Dalaskogarna avskräcker dock lite)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptylör jun 27, 2009 12:56 am

Myggor och myggor? Tag dig samman nu Peter och bräck dig själv bounce
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Myggor here and there and everywhere   Paratestivalen! Emptylör jun 27, 2009 10:36 am

bernt skrev:
Myggor och myggor? Tag dig samman nu Peter och bräck dig själv bounce

Ett av mina olösta problem är, att jag har egna gamla minnen av mygg- och knottförekomsten på olika håll, men att jag inte ser någon möjlighet att få aktuella blodsugarrapporter av dig, Bernt.
För övrigt kollade jag vindprognoserna för Åre för den kommande veckan, och de motiverar de motiverar mig för närvarande inte till att satsa mina synnerligen begränsade tid- och pengaresurser på en resa dit.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Paratestivalen   Paratestivalen! Emptyfre jul 03, 2009 7:32 am

Flygs det något nere i Skåne Question
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptymån jul 06, 2009 9:22 pm

det var kass internetkoppling i skåne så rapporten får bli nu. vädret var jättefint hela tiden. aldrig regn, inga moln förutom något cb på kvällskanten som så småning om dog bort. flygbart var det ibland. det var för trångt för att jag skulle flyga där när det väl gick. rätt så tjockt med skärmar i luften och inte idealiska förhållanden, sned vind, eller för mycket osv. men den som verkligen ville kunde flyga.
kul att se hur det såg ut i alla fall.
Fast jag vette fan om jag åker dit nått mer, lika bra att åka till danmark.

motor gick fint att flyga när som helst. Själv tog jag det mest lugnt men tog en runda med motorn vid i alla fall ett tillfälle. resten av tiden bedrevs i solstolen. på kvällarna var det annars motorflygning.
Till överst på sidan Gå ner
Carl
Gäst




Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptytis jul 07, 2009 1:16 am

Du kikade inte in på någon av föreläsningarna? Körde Pål Hammar Rögney något acro på hanget?
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptytis jul 07, 2009 9:22 am

jag tror alla föreläsningar var inställda. det var inte många piloter där alls. acro på hanget, tja, lite wingovers var det väl, av vilka vet jag inte. det skulle vara en acrouppvisning på fredagen också men de hade problem med vinschen, det var alldeles för kort sträcka för att kunna få upp nån höjd så det blev inte nått av det heller.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Verkar svårt att arrangera skärmflygevent   Paratestivalen! Emptytis jul 07, 2009 10:47 am

Verkar svårt att arrangera skärmflygevent,

Synd att det inte blev klockrent för det var ju en bra idé och det är ju alltid kul att träffa andra piloter.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptytis jul 07, 2009 12:17 pm

ja det är synd att det är svårt. tanken var god i alla fall och personligen gör det mig inte nått att det inte blev större än det var även om det såklart är trevligt med ett stort spektakel. Kanske är säkraste kortet att i första hand koncentrera sig på motorflygarna och i andra hand låta friflygarna hänga på. big paramotor meet i västerås hade 75 piloter nu i maj och 300 besökande.

Värmland skulle kunna ha bra möjligheter till något sånt här egentligen.
Till överst på sidan Gå ner
Carl
Gäst




Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptytis jul 07, 2009 8:53 pm

Absolut, tar du på dig ansvaret Hemberg? Very Happy.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Emptytis jul 07, 2009 9:11 pm

Absolut inte Smile

Men jag ska se till o vara med på några träffar för att kolla hur det funkar och för att det är roligt förstås. Sen kanske om lusten faller på och vi är några villiga att testa att få till nått så varför inte.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Paratestivalen! Empty
InläggRubrik: Sv: Paratestivalen!   Paratestivalen! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Paratestivalen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: