Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 NORD -- NORDVÄST

Gå ner 
3 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Niisalk
Gäst




NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 10:45 am

Ja NI som tycker/ tror att det är en realistisk lösning att röja vägen med en klubbägd snöslunga vintertid. Vem skall köra den? Vem skall underhålla den? Vem skall tanka den? Vem skall förvara den? Och för vem skall vägen röjas? Är de för mig ni vill underlätta, så jag inte för snö i kängorna? Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 10:59 am

Kanske något att ta upp med er klubb VSK? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 11:14 am

Niisalk skrev:
Kanske något att ta upp med er klubb VSK? Very Happy

Jag tar den pucken Basketball
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 7:16 pm

Enligt Kask är vägen tilll Tosse snöfri och på Onsdag kanske det funkar flower
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Replik på strunt   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 7:36 pm

Niisalk skrev:
Ja NI som tycker/ tror att det är en realistisk lösning att röja vägen med en klubbägd snöslunga vintertid. Vem skall köra den?
Länken var rätt rolig, men det är mindre roligt, om du vränger till det hela till att det skall slungas undan så mycket, att en bil kan köra fram till startplatsen.
Det skulle givetvis vara en mindre snöslunga, som kan fraktas därbak i en kombibil eller SUV så långt som det går att komma med den, och sedan används slungan till att röja en stig genom snön till startplatsen och till att minska snötäcket på utläggningsytan till en lagom nivå.

(Jag för min del bidrar inte med annat än goda råd till att göra Tossebergstarten användbar på vintern. Jag njuter hellre av barmark och vårtemperaturen här, fast lite mindre av den senare. Jag har nyss varit på ett av mina berg, där jag har satt upp en vindstrut i en tall, och blev tvungen att lägga min f.f.g. i år svettiga T-shirt i tvätten.)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Nisalk
Gäst




NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 8:24 pm

...som jag upplever det så det stora problemet vintertid att ta sig från nedre bommen och upp till parkeringen...så ni behöver i så fall även en bandvagn eller utrangerad pistmaskin, så att ni kan ta er upp med snöslungan...men det har jag sett att de säljer på KVD ibland..
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 11:37 pm

Niisalk skrev:
Enligt Kask är vägen tilll Tosse snöfri och på Onsdag kanske det funkar flower
Onsdag är jag ledig cheers
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Emptytis apr 05, 2011 9:33 am

Till Bernt: Kul då kanske vi kan prova på Onsdag.

Till Peter: "men det är mindre roligt, om du vränger till det hela till att det skall slungas undan så mycket, att en bil kan köra fram till startplatsen." och "(Jag för min del bidrar inte med annat än goda råd till att göra Tossebergstarten användbar på vintern.)"

Jag tar inte emot din projektion att jag skulle vara den vrånga som vränger till saker medan du skulle vara den kloka och goda. Jag väljer istället att se det som att jag ser objektivt baserat på fakta, då jag varit på plats och vandrat i snön ett antal gånger den här vintern och konstaterar därför att en snöslunga beskostad av Solskärmarna INTE löser något problem. Jag var således inte vrång och du var således inte heller klok, i alla fall inte den här gången. Ville bara tydliggöra.

Cool
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: NORD -- NORDVÄST   NORD -- NORDVÄST - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
NORD -- NORDVÄST
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: