Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptytis mar 17, 2009 11:56 pm

Berget är ok, starten hårig och stigen upp en mardröm. MEN, Niklas har en kontakt i grannskapet som gärna hjälper till med motorsåg, jobb och 4-hjuling så kanske ändå...
REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Kartatext


Senast ändrad av bernt den fre apr 10, 2009 12:48 pm, ändrad totalt 5 gånger
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Sv: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptysön apr 05, 2009 2:45 pm

.


Senast ändrad av bernt den fre apr 10, 2009 12:53 pm, ändrad totalt 3 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Nordvästhang   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptymån apr 06, 2009 8:16 am

Snart har vi flygställen för alla vindriktningar, så nu kan man flyga varje dag utom när det regnar, men då kan man ju klippa gräs What a Face, nä det kan man inte göra då heller....synd Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Sv: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptymån apr 06, 2009 11:17 am

Niklas skrev:
Snart har vi flygställen för alla vindriktningar, så nu kan man flyga varje dag utom när det regnar, men då kan man ju klippa gräs What a Face, nä det kan man inte göra då heller....synd Very Happy
Jag tar termosen och sticker och rekognoserar NV-hanget nu. Rapport i kväll. Kanske ska ta med sågen...
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Sv: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptymån apr 06, 2009 9:55 pm

bernt skrev:
Niklas skrev:
Snart har vi flygställen för alla vindriktningar, så nu kan man flyga varje dag utom när det regnar, men då kan man ju klippa gräs What a Face, nä det kan man inte göra då heller....synd Very Happy
Jag tar termosen och sticker och rekognoserar NV-hanget nu. Rapport i kväll. Kanske ska ta med sågen...
OK, nu är det rekat och den väg jag trodde mig hittat den finns inte.
Berget är vackert, precis som alla andra jävla berg. Det ligger i NV och har potensial men frågan är om det är värt allt arbete att få stuk på och framför TO. Vägen upp är inte heller så uppmuntrande även om den med är vacker. Det tog halvtimmen precis utan skärmsäck. Det finns några bilder till i galleriet LAKHEDSHÖJDEN.
REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Baurestigen
Till överst på sidan Gå ner
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: NV   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptytis apr 07, 2009 11:06 pm

Jepp, vi får väl göra som på Åsteby. Det blev ju bra. bounce
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Från skog till startplats   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptyons apr 08, 2009 10:10 am

Niklas skrev:
Jepp, vi får väl göra som på Åsteby. Det blev ju bra. bounce
Jasså, var denna utsiktsplats vid Hovfjället tätt trädklädd innan?! Skicka gärna en bild av hur det tidigare såg ut där till mig!
Själv brukar jag alltid dokumentera vyn innan jag sätter handsågen i verket samt efteråt. Det kändes för resten extrajobbigt igår (p.g.a. sårens sav/kåda antagligen), men det var denna gång bara en enstaka tall vid stupet på Kroppefjäll som hindrade start till vänster och behövde komma ur flygvägen.
Hur fick du dit bilden, Bernt? Måste man vara släkt i nedstigande led med admin för att få göra det?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Sv: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptyons apr 08, 2009 10:06 pm

peter_loeskow@iname.com skrev:
Niklas skrev:
Jepp, vi får väl göra som på Åsteby. Det blev ju bra. bounce
Jasså, var denna utsiktsplats vid Hovfjället tätt trädklädd innan?! Skicka gärna en bild av hur det tidigare såg ut där till mig!
Själv brukar jag alltid dokumentera vyn innan jag sätter handsågen i verket samt efteråt. Det kändes för resten extrajobbigt igår (p.g.a. sårens sav/kåda antagligen), men det var denna gång bara en enstaka tall vid stupet på Kroppefjäll som hindrade start till vänster och behövde komma ur flygvägen.
Hur fick du dit bilden, Bernt? Måste man vara släkt i nedstigande led med admin för att få göra det?
Ha ha ha...jo, så här gör du: logga först in, näst längst till höger, uppe i verktygsvältet, den imgsymbol som delvis är täckt av en disksymbol, så kommer Download ImageShack Toolbar upp klicka bläddra och välj bild och klicka "host it", då kommer efter ett en sida upp med adressen upp. Kopiera den och klicka på img längst till höger i vrktygsvältet och klistra in adressen, klicka ok och Hokus pokus din adress till bilden kommer i meddelandet och saken är biff. REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Fretetusch[img]
här är Åsteby före.
Och Åsteby efter.
REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Efter1m
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Svar till främst Bernt   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptyfre apr 10, 2009 10:27 pm

Tack för den svårbegripliga beskrivingen om hur man bifogar en bild. Jag skall försöka förstå och tillämpa den när det är flera regndagar i sträck.
Tack också för bilderna av Åstebyhöjden före och efter. De ökar min motivation att återbesöka startplatsen och bidra till den med ytterligare en vindstrut, kanske en som jag placerar så, att man kan se den samtidigt som man gör en baklängesuppdragning.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Till och från NV starten   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptyfre apr 10, 2009 10:34 pm

Det ser ju intressant ut. Att köra upp på bilvägen med packningen och efter landningen gå upp utan packning den branta vägen till TO och därifrån till bilen verkar helt klart genomförbart, dock med reservation för de i Värmlande hotande mygg- och knottatackerna.
Från landningen i Hvittingfoss har jag ett par gånger gått upp flera hundra höjdmeter till min bil på skogsstigen, och det var en trevlig upplevelse på sitt sätt.
Om det inte finns någon bäck med tjänligt vatten vid stigen, så får förslagsvis en brunn för dricksvatten grävas ungefär halvvägs upp mot TO...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Sv: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptytor apr 16, 2009 12:49 am

Ser ut att funka med vädret på fredag men vågar ni starta som det ser ut på TO nu?
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Perfekta förhållanden för skogsarbetare   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Emptyons jun 10, 2009 8:42 pm

bernt skrev:
Berget är ok, starten hårig och stigen upp en mardröm. MEN, Niklas har en kontakt i grannskapet som gärna hjälper till med motorsåg, jobb och 4-hjuling så kanske ändå...
Det har ju varit och ser ut att fortsätta att vara utmärkta förhållanden för att arbeta i skogen, d.v.s. knappast några problem med sol och värme med åtföljande svettutbrott. Jag önskar att jag personligen skulle kunna delta i arbetet med stigen och starten, men vid ungefär 80kms avstånd går dessvärre gränsen för mig för sånt, så jag nöjer mig med att skriva dessa uppmuntrande rader...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty
InläggRubrik: Sv: REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget   REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
REKAT och REVIDERAT NordVäst-hanget
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» NORD -- NORDVÄST

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: