Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 uppdatering till go pro hd kameran

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptylör sep 18, 2010 10:03 pm


en efterlängtad uppdatering till go pro hd. one button mode t.ex

Jag har kameran med mig till seychellerna men ingen flygutrustning. Hade gärna sett att det var tvärtom Smile


Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptysön sep 19, 2010 11:28 am

Hej Johan!

Du ser verkligen ut att ha det gôtt! Härligt!

Och tack för påminnelsen om uppdateringen här. Jag kände till möjligheten att kunna filma "rättvänt" med kameran upp och ner men inte fått tummen ur att hämta hem den uppdateringen. Datorn får jobba onödigt mycket när jag vänder filmerna innan jag börjar redigera.

Men den där one-button är ju suverän! Nu har man fått starta kameran innan man satt på sig hjälmen och sedan fånga allt därefter tills batteriet är slut/kortet fullt.

Nu är kameran uppdaterad. Ska bara hämta ner listan på alla förkortningar i Set-up menyn... inte alla är självförklarande direkt Wink

Blir det några dykfilmer?
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptysön sep 19, 2010 12:57 pm

jag har aldrig dykt, aldrig snorklat så nog har jag en ny värld att upptäcka. Egentligen är jag måttligt intresserad av vatten men jaja, jag kommer nog inte igenom tullen till sverige om jag inte provat i alla fall Smile
Har via kontakt fått tips om instruktör som ska vara mycket bra. snart vänder vinden, det är på gång och då blir det vindstilla och havet spegelblankt. då är det bra att öva dykning o sånt. fiska ska provas också.

Inte tänkt på att jag kan filma med gopro kameran under vatten, det blir ju lite suddigt pga av linsen men hmm.. måste ju provas. jag har med den bra kameran också, canon 7d, vore ju skithäftigt med hus till den.

jag ska filma trafiken här någon dag med go pro kameran. herregud vilka vägar det är på sina håll, gående kors och tvärs och för mycket trafik i förhållande till vägnätet.

Den här skylten säger en del:

uppdatering till go pro hd kameran 60213_1274416440285_1826169668_519230_6161021_n

Bättre att vara här, så här fina är stränderna nästan överallt.

uppdatering till go pro hd kameran 47511_1274417960323_1826169668_519238_3343272_n
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptysön sep 19, 2010 4:45 pm

Hemberg skrev:
... det blir ju lite suddigt pga av linsen men hmm.. måste ju provas. [/img]
Johan, 1) du bara måste åtminstone snorkla, det är säkert superläckert! Finns det rev? 2) Nej, det blir inte suddigt på linsen. Det funkar jättebra! (min erfarenhet, iallafall.)
Ut på YouTube med filmerna sen bara! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptysön sep 19, 2010 5:47 pm

Lovar att snorkla och dyka. Det ska vara jättefin dykning här och snorkling.

Det blir fel brytningsindex när huset kommer under ytan eftersom linsen är buktad. om man gör en slät yta så blir det perfekt.
så det blir lite suddigare utan modifiering, men skitsamma. bättre än inget.
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptysön sep 19, 2010 7:58 pm

Ha, ha, ha cheers
Du har koll på läget du! Jag köper det direkt!
Jag har bara filmat abborrar och hunden i grumligt tjärnvatten...
I det vatten som du befinner dig i (snart) så lär man nog märka skillnaden liiite mer Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Emptysön sep 19, 2010 9:14 pm

trevlig film Cool
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





uppdatering till go pro hd kameran Empty
InläggRubrik: Sv: uppdatering till go pro hd kameran   uppdatering till go pro hd kameran Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
uppdatering till go pro hd kameran
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Spörsmål om anledningen till "suget" in till lågtryckscentrum
» Till Salu
» Nästa Resa
» Lekt
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: