Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Billig flygradio i nyskick

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Niiklas
Gäst

Billig flygradio i nyskick Empty
InläggRubrik: Billig flygradio i nyskick   Billig flygradio i nyskick Emptyfre sep 17, 2010 2:07 pm

Jag vet om en billig flygradio för den som vill ha för flyg i TIA osv.
Någon som vill ha? Eller ska vi köpa in den till klubben? Vad tycker ni?
Till överst på sidan Gå ner
Niiaksl
Gäst

InläggRubrik: Radio   Billig flygradio i nyskick Emptyfre sep 17, 2010 2:10 pm

Min kostade 5400 ny, jag gav 3500 med mikrofon för den. Här finns möjlighet att komma undan med ca 1500 för radion typ. De är ett tillfälle.
XChrister

Antal inlägg : 53

InläggRubrik: Sv: Billig flygradio i nyskick   Billig flygradio i nyskick Emptyfre sep 17, 2010 10:51 pm

Måste man ha radio för att flyga i TIA?
Jag tror det räcker med en skärm och en sele...å en just blåsa...
http://xc.walderik.se
Niikasl
Gäst

InläggRubrik: Sv: Billig flygradio i nyskick   Billig flygradio i nyskick Emptylör sep 18, 2010 10:26 am

Christer. Ditt svar låter lite som godag yxskaft. Jag bollade fram en möjlighet. En radio i nyskick som kostar 900+nytt batteri och kanske lite fraktkostnader. Summa ca 1.500:-. Det är upp till dig Christer om du vill ta vara på den möjligheten. Eller om ni tycker att klubben ska köpa den. Mig kvittar det. Jag har ju radio.

Nästa gång kommer någon med ett förslag på att tex olja in rampen. Om någon då svarar: Ramp? Jag tycker det räcker med en bergknöl och en gnutta sol, ja då har vi dödat det initiativet också.

Men det kanske är det vi vill: Döda andras initiativ för att framstå som bättre själva. Vi gör det genom att förlöjliga och trampa på de som försöker göra något för klubben. Kanske är det därför vi i princip inte har någon klubbaktivitet alls idag....? Vi har alla upplevt att vi blivit motarbetade när vi försökt göra något och vi har kanske alla varit med och motarbetat.

Sen kan vi ju alltid skylla på klubben. Utse den som syndabock. Det är inte mitt fel. Det är klubbens.

Nä nu ska jag flyga. Kanske syns vi där. sunny

XChrister

Antal inlägg : 53

InläggRubrik: Sv: Billig flygradio i nyskick   Billig flygradio i nyskick Emptylör sep 18, 2010 10:46 am

Förlåt, Niikas! Jag menar det.

Jag skojade med dig. Det är jättebra om man kan få en flygradio så billigt. Helt klart!

(Trodde att "goddag yxskaft" skulle vara tydligt nog. Beklagar att det inte var det. Ironi kan vara svårt.)
http://xc.walderik.se
Niikals
Gäst

InläggRubrik: Sv: Billig flygradio i nyskick   Billig flygradio i nyskick Emptylör sep 18, 2010 11:14 am

Tack Christer. Som sagt det gäller oss alla. Hur gör vi med vindmätaren? Ska vi försöka få till något inför nästa säsong? Tosse verkar ändå vara där vi flyger mest. Värt att kosta på lite på rampen och och vindmätare. Vad tycker ni?
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Billig flygradio i nyskick   Billig flygradio i nyskick Empty

Billig flygradio i nyskick
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Krav på flygradio vid flyg Tosseberg/Torsby/Hagfors

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet