| Lekt | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Hemberg
Antal inlägg : 192 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Lekt ons jan 20, 2010 12:24 am | |
| Idag har jag lekt med min nya skärm, Nova Ra Balanserat lite. Kanske är rolig skärm. får se | |
|
| |
XChrister
Antal inlägg : 53 Join date : 09-03-26
| Rubrik: Sv: Lekt ons jan 20, 2010 9:26 pm | |
| Kul med ny skärm! För motor eller friflyg? Ra, - är inte det en "vass" 2:a med ganska få linor? | |
|
| |
Peter L
Antal inlägg : 626 Join date : 09-03-18 Ort : Stenungsund, i Bohuslän
| Rubrik: Nova Ra tor jan 21, 2010 4:38 pm | |
| | |
|
| |
Hemberg
| Rubrik: Sv: Lekt tor jan 21, 2010 7:42 pm | |
| Friflyg, motor har jag så bra grejer jag kan ha just nu. | |
|
| |
XC Gäst
| Rubrik: Sv: Lekt sön jan 24, 2010 1:07 pm | |
| Låter riktigt kul, Johan! En riktig distans-maskin! Kommer du att utmana för Tosse-trofén nu?
Vilken storlek? (Underförstått: om det är i min storlek...skulle man få provflyga vid tillfälle då??)
Apropå trofén: Den dagen då "allt hände" 2009, som Bernt skrev om få Helix, den dagen hade jag gjort bedömningen att det var för stark vind och själv satt jag och fikade med familjen på Fryksdalshöjden, något tagen från att ha hårdkört Skruvsta-loppet (12 mil cykel) dagen innan. Det känns att skärmflygtarmen är utarmad för som när jag läste det, liksom nu när jag skriver om det, kommer det haranger av kraftuttryck inom mig för att jag inte var där, för mitt "dåliga beslut" att inte åka till Tosseberg. Säsongen var ju rena skiten annars, min sämsta sedan jag fått friflyga på egen hand. Nu var det nog inte så dåligt beslut om man ser på det nyktert: Jag var verkligen trött i kroppen och i huvudet, och hade sannolikt inte kunnat flyga särskilt bra OM jag nu hade varit där.
Nåväl, nu är det nytt år...och det var ett tag sedan jag fick till någon distans. Vad säger du Johan, - när drar vi till Dalarna från Tosse?? |
|
| |
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: Lekt sön jan 24, 2010 4:07 pm | |
| Gött å höre Christer. Fast det är ju Johan som ska svara | |
|
| |
Hemberg
| Rubrik: Sv: Lekt sön jan 24, 2010 4:41 pm | |
| Det vore roligt med mer friflyg nu känner jag och det var bra tillfälle att byta skärm så då gjort jag det. Ska bli intressant att testa den här typen av skärm för att se vad jag tycker om dem. När jag först läste om skärmen tänkte jag att fyfan en sån kan man inte ha. Inslag ofta och nervös. Men det visade sig vara medium som var så, small - den jag har, är stabilare och bättre och ska vara helt annorlunda mot medium. bara man ligger högt lastad, nära max som är 100 kg. Det blir säkert bra, om inte var det ingen större förlust. Självklart får du låna den XC, även över en period. Jag har inte haft tillfälle att testa motorskärmen för friflyg heller, den kan det med och ska vara en bra skärm så jag har mera att testa med andra ord. Nog vore det roligt med distans till dalarna. Gärna ett helt släptåg! | |
|
| |
Stefan
Antal inlägg : 133 Join date : 09-03-15 Ort : Karlstad
| |
| |
Hemberg
| Rubrik: Sv: Lekt sön jan 24, 2010 8:34 pm | |
| Ska bli mycket spännande att se hur den skärmen kommer att bli. Tror det är en riktigt bra skärm | |
|
| |
XC Gäst
| Rubrik: Sv: Lekt sön jan 24, 2010 9:23 pm | |
| Tack, Johan! Men jag betingar ikrokningsvikt 100 + några till. Skulle nog varit en medium om jag skulle kroka i mig. Klart, man kan ju skippa nödis och instrument och skärmsäcken och kanske komma in i intervallet. Stefan, - man behöver ingen snabb skärm för att ta sig till Dalarna. Man ska ha en skärm som man känner sig trygg med att attackera blåsorna. Bli en blåstämjare!! Kommer man bara upp och det är en fin dag, dvs ha lite tur(!) och man är på hugget (så att man även hugger fler blåsor) så är Dalarna inte så långt bort. Man behöver inte komma först. Kommer man senare kanske hämtningen redan är fixad:). Bernt, du har väl redan planerat rutten? XChrister |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Ozone Delta fre jan 29, 2010 6:34 pm | |
| - Stefan skrev:
- Javisst finns det fler som skulle vilja vara med och samåka på en sådan resa men då får man nog skaffa sig en Delta för att hinna med
Det ser ut som om det kommer att bli leveransproblem på Delta trots det diskutabla namnet. Det blir nog inget introduktionspris heller med den förmodade kön av spekulanter... | |
|
| |
Blixten Gäst
| Rubrik: Distans till dalarna fre jan 29, 2010 9:08 pm | |
| Självklart ska man flyga längst, och högst. Och om man även flyger snabbast hinner man flyga längre innan det blir mörkt. Jag vill inte höra talas om "vi flyger för att det är kul och mysigt" och annat meseri. Nä, i år vill jag se lite balle hos skogstomtarna. Av med toppluvorna och släng grillspetten och flyg utav h-vete. Längst är bäst. |
|
| |
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| |
| |
Niiiklas Gäst
| Rubrik: Lååååååååååångt lör jan 30, 2010 12:53 am | |
| Ja, det vore väl kul. Jag vet att tre gamla rävar till piloter med Värmländskt ursprung skall köpa distansslaktarskärmar och två till är på G med att köpa termik och distansskärmar. Det ska bli fetedistanser i år säger de. Låter kul. |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Sv: Lekt lör jan 30, 2010 1:30 am | |
| Jag får väl tacka Bernt och tossetroffen för de eventuella resultaten som jag får ta del av i loggboka då... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Lekt | |
| |
|
| |
| Lekt | |
|