| Rush hour dream | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Per
Antal inlägg : 37 Join date : 09-03-15 Ort : Karlstad
| Rubrik: Rush hour dream lör nov 07, 2009 9:07 pm | |
| | |
|
| |
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: Rush hour dream lör nov 07, 2009 10:09 pm | |
| Gött Per. Det kändes bra. Den tackar vi för. Om en vecka åker jag till Jordanien och förhoppningsvis har jag lite flygminnen och bilder med hem. I september åker jag med Mika till Ager i Spanien. Fram till dess kommer jag att fördriva ALL möjlig fritid i luften, bland annat har jag bestämt mig för en långhelg/vecka i juni i Yväskyllä och försöka lära mig något om distans tillsammans med Mika och hans klubb. Bogserstart är metoden. De har gjort 1100 bogserstarter hittills i år och flugit hundratals km distans. Resten, och det är ju hela säsongen det, kommer jag att hänga på Tosse, fantastiska Åsteby, grymma Ränkesnipa och svårflugna Hösås; f-n vilka fina flygställen vi har!! Man behöver ju inte åka utomlands egentligen men det är ju det där med vädret...och så språket förstås; man vill ju hålla liv i finskan, få prata i bland för att inte glömma det. Spanskan är ju också viktig för att inte nämna arabiskan. Och så har vi ju alla de värmländska dilekterna...blir en tuff säsong känner jag men jag får väl ta paramotorn till hjälp i vinter. JORDANIEN | |
|
| |
Per
| Rubrik: Sv: Rush hour dream sön nov 08, 2009 2:18 am | |
| Jisses vad du satsar Bernt! Jag blir grymt avundsjuk. Varför gör man inte så själv? Man är låst i sin vardag, jobbar utan att nån jävel tackar en... Men snart ska jag och Biggles öppna en Paragliding section i PRO! Huka er gubber och kärringer...
F.d docenten | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Rush hour dream sön nov 08, 2009 3:18 am | |
| Vad då "före detta docentén"?? | |
|
| |
Per
| Rubrik: Sv: Rush hour dream sön nov 08, 2009 12:34 pm | |
| Än så länge en önskedröm att bli f.d. och PROare..... | |
|
| |
Terapitt Gäst
| Rubrik: "Man är låst i sin vardag, jobbar utan att nån jävel tackar en" mån nov 09, 2009 11:19 pm | |
| "Man är låst i sin vardag, jobbar utan att nån jävel tackar en", Vem har låst dig? Från vem vill du ha tack och varför? |
|
| |
Highflye Gäst
| Rubrik: "inte en jävel" tis nov 10, 2009 11:18 am | |
| Hmm. Förr brukade jag stå på berget i sned vind med linorna i lingonris för att starta. Drog upp skärmen och så trasslade den fast sig i ljungen, upp igen så gled den ner och stängde cellerna och linorna satt fast i några rötter. Ju mer motstånd desto mer kamp. Till slut fick jag upp skärmen och gled ut i det befriande landskapet. Härligt, vackert och underbart. I huvudet hörde jag mig själv säga: "Där fick han den jäveln!" Eller när jag flög långt över granskogar, tog blåsan på låg höjd över ett hygge i skogen och fick höjd igen. Väl i molnbas sa jag: "Där fick han den jäveln!" Nu när jag vet vem den där jäveln är funkar det lite annorlunda. |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Rush hour dream tis nov 10, 2009 1:51 pm | |
| Nu när jag vet vem den där jäveln är funkar det lite annorlunda. [/quote] Det där lät intressant, kan du utvekla det? Har själv varit inne på samam sak men kommit fram till att den enda jävul som finns sitter och peckar i ens eget huvud. Jag kanske har fel när allt kommer omkring. | |
|
| |
Booooooo Gäst
| Rubrik: Sv: Rush hour dream tis nov 10, 2009 2:23 pm | |
| Jepp, coolt som fn. En skyddsängel bakom ryggen och en jävel som sitter och peckar i hövve. Hm. |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Rush hour dream tis nov 10, 2009 2:42 pm | |
| OK, men var är skyddsängeln när man ska (borde) gå hem från krogen och den där jäveln sitter och säger: - gå inte än, ta en öl till, ta en öl till...eller när man går förbi kylskåpet och han tjatar: - ta en kvällsmacka du, ta en till? Nu måste jag gå till jobbet. Visserligen hör jag någon viska: -äh, det är lugnt, skriv lite till, skriv lite till, dom kan vänta...Men nu måste jag gå. Hej. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Rush hour dream | |
| |
|
| |
| Rush hour dream | |
|