Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Rutger J
Gäst




Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptyfre sep 04, 2009 6:06 pm

Eftersom Mottisäsongen är över här hemma blir det flygläger i Cornizzolo. Åk med Ryan från Skavsta till Bergamo pris ex. Onsdag 23/9 till Onsdag 30/9 0kr+skatt= ca 500kr + sportpaket600kr. Kolla och sök Cornizzolo samt kolla även Google Earth. En stor start med gräs. Man kör PWC tävlingar här så det finns gott om plats. Jag har med tält, spritkök och Boomerangsporten i vanlig ordning. Kul om ni kommer. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Sv: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptyfre sep 04, 2009 9:36 pm

Låter himla kul Niklas och jag högaktar din entusiasm. Men jag kan inte; en vecka spiller jag i regnet på en stubbe i kanten på en sur myr i älgjakten. Jag byter mysiga aftnar på italienska bykrogar mot kolsvarta oktoberkvällar i en kall stuga där jag i sura sockor kämpar med att få eld och värme i mitt fattiga, vildmarksromantiska jägarliv. Det ryker in...
En annan vecka en månad senare vill jag spendera i torr het sand i öknen öster om Petra i Jordanien. Men mitt potentiella ressällskap pratar om Nice, New York och...ja, jag väntar med bävan på nästa förslag. Bara en sak vet jag med säkerhet; när jag väl hänger där så kommer det att kännas lika ringrostigt som det alltid gör. Och lika spännande och roligt. Och jag kommer att fundera, jag kommer att argumentera skarpt med mig själv mot mitt beslut att bränna en semestervecka på en stubbe i regnet i kanten på en sur myr. I blöta sockor.
Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Petra
Till överst på sidan Gå ner
Per




Antal inlägg : 37
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Sv: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptylör sep 05, 2009 9:04 pm

Bernt,
det du så poetiskt beskriver är alltså älgjakten? Det som andra drömmer om, betalar för, lever för. Skönt att du går in i det projektet med en positiv grundsyn... Men tänk bara hur det sedan känns när storoxen kommer tassande i slyet, och du försiktigt osäkrar bössan, och... Ja, resten kan du väl. En massa jobb, bara. Blod, våm, och svett.
Italien i slutet av september är helrätt, men min schemaläggare håller inte med om det; fullt upp med jobb då, måste ta hand om våra juveler som vi lever på.
F.ö. dröjer det 3-4 veckor innan jag får en ny lina, men jag tror att jag kan flyga med den gamla, det är mest manteln som är avskavd.
Kanske Tosse i morrn eftermiddag-kväll?
Visste inte att det var Niklas som dolde sig under den pseudonymen, var får ni allt ifrån? Måste hitta på nåt...
Tills vidare: Per
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Sv: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptylör sep 05, 2009 10:59 pm

spritkök och Boomerang sport. Finns bara en person med den kombinationen.
imorgon är det tosse som gäller.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Sv: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptysön sep 06, 2009 12:18 am

Jobbar i morgon men kan kanske komma ifrån tidigare. Vor gött med ett kvällsflyg. Carl är på vet jag.
Till överst på sidan Gå ner
Nic van
Gäst




Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Cornizzolo   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptyfre sep 25, 2009 5:25 pm

Very Happy /Nic van Cloudbase
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Sv: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptyfre sep 25, 2009 9:06 pm

Kul att ni flyger Niklas. hälsa grabbsen.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: FLYGLÄGRET   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptymån okt 05, 2009 8:44 pm

JAG SER MED SPÄNNING FRAM EMOT EN RAPPORT MED BILDER FRÅN FLYGL ÄGRET CORNIZZILO bounce
Till överst på sidan Gå ner
Nick Pic
Gäst




Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Bilder   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptyons okt 07, 2009 9:25 pm

Det var fint och vi flög gött Very Happy . Jag har inte ens en kamera för den stal de i Mexico. Men jag funderar faktiskt på att köpa en. Anders har fotat mkt och Ulf en del. Ska kolla lite.
Till överst på sidan Gå ner
Nick Pic
Gäst




Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Det var bättre förr.........   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Emptyons okt 07, 2009 9:39 pm

Det var bättre förr......i alla fall skrivandet. Ofta kunde vi läsa smått fantastiska berättelser på hemsidan om ganska usla flyg. Nu flygs det fantastiska flyg men vi är usla på att skriva om dem (BigPete och Bernting undantagna). Det hade varit trevligt att tömma trackloggan ur varion och lägga ut på loggboka. Tömma videokameran och lägga på Youtube. Dela med sig av det roliga. Väcka intresse. Få fler intresserade. Men jag orkar inte ens plocka ur skärmsäcken ur bilen jag. Den får stå kvar fall det blir flygbart i morgon också. :-)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty
InläggRubrik: Sv: Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9   Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Värmländskt flygläger i Cornizzolo Italien 23/9-30/9
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Flygläger 2011 med solgaranti
» ITALIEN
» NORMA ITALY
» Jag drar och flyger, häng på vettja

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: