Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

My X-Alps

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Niklas

Antal inlägg : 128

My X-Alps Empty
InläggRubrik: My X-Alps   My X-Alps Emptymån jul 20, 2009 10:13 am

Det var en tuff dag igår med lång vandring, analys av väderprognoser och svåra vägval. Därför somnade jag tungt. När jag vaknade hörde jag någon snarka. Smög försiktigt ned handen på golvet för att nå datorn. Med trötta ögon knappade jag in mitt lösen för att logga in. Härligt. Under natten hade jag tydligen passerat Zell am Zee och var nu på väg upp i bergen på 1440m. Pernilla vaknade till och förstod snabbt vad jag höll på med. Jag mumlade något i stil med att jag är hungrig, ryckte ur laddaren och smusslade med datorn ut i köket samtidigt som jag sa något om:"Vill du ha ett ägg?". Snabbt ut i köket i med kontakten och zooma in bergen. Vrida, vända kolla var de andra är. Vilka beslut har de tagit. Backa tillbaka. Kolla väderprognoser. Analysera. Jaha, Det regnar en skvätt. Kollar andra startplatser. Nu vilar jag tydligen. Har jag tid med det.? Ja, jag är 800m högre än de andra en ca 1 mils försprång. Snart får jag flyga. Yee-Haa!! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

My X-Alps Empty
InläggRubrik: Sv: My X-Alps   My X-Alps Emptymån jul 20, 2009 12:40 pm

He, he...jasså var du också där uppe? Jag tog den östra leden (fick sen höra att Alex Hofer hängde på) för att få ett bra utgångsläge för start på hög höjd på morgonen. Är lite trött men det ser bra ut Twisted Evil
Niklas

My X-Alps Empty
InläggRubrik: To fly or not to fly   My X-Alps Emptymån jul 20, 2009 7:21 pm

Allt handlar om inställning. En del såg prognosen och sa regnbyar. De gick och fn vet om de inte går än. En sa solglimtar och han flög förbi allihop. Så man får vad man vill se. Very Happy
Niklas

My X-Alps Empty
InläggRubrik: Sv: My X-Alps   My X-Alps Emptyons jul 22, 2009 9:58 pm

Helt sanslöst bra han flyger Maurer. Brutala förhållanden. Och Hofer starta och flyga baklänges. Lite blåsigt då ja., Och Coconea vilken slitvarg. Sköna knäppskallar allihop Very Happy
Peter L

Peter L

Antal inlägg : 626

My X-Alps Empty
InläggRubrik: En glimt av verkligheten   My X-Alps Emptylör jul 25, 2009 9:21 am

bernt skrev:
I flera dagar har jag talat om för honom att vi ska ta norra rutten, in i bergen; sydsluttningar, alltjämt mot TP ;Matterhorn, inte ut i Poslättens fuktiga svammel. Fin meteorologisk lovordan har vi fått; högtryck!

Jag för min del har i flera dagar varskott Bernt om att det ser ut att bli läge för en tur till Hvittingfoss nästa vecka, men det verkar ha varit förgäves...
Har måhända ett visst vätskeintag föregått tillkomsten av föregående inlägg?
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content

My X-Alps Empty
InläggRubrik: Sv: My X-Alps   My X-Alps Empty

My X-Alps
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Mini X-alps