Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Jag drar och flyger, häng på vettja

Gå ner 
+6
Hemberg
Per
Peter L
Niklas
Stefan
bernt
10 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 07, 2011 1:42 pm

Niisalk skrev:
Det är inte fegt att avstå, det är klokt och det gör piloter med lång erfarenhet, som varit med när andra piloter mist livet, eller överlevt egna krascher. Det är sunt. Att lära sig av sina misstag. Eller ännu smartare är de som lär sig av andras misstag. Vi måste bromsa den där idiotjargongen, som jag tyvärr själv ofta bidrar med, så ingen blir skadad.

sunny
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 07, 2011 1:54 pm

bernt skrev:
drog österut på egna äventyr var för sig, ja, fanimig hundratals kilometer
Och ändå gäller fortfarande Peter Wicanders urgamla svenska distansrekord som sattes med en redan då gammal Apco Futura...

Niisalk skrev:
Vi måste bromsa den där idiotjargongen, som jag tyvärr själv ofta bidrar med, så ingen blir skadad.
Jag välkomnar denna goda föresats och önskar att skribenten kan förverkliga den.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Re: Åstebyhöjden - Bohuslän   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptysön feb 13, 2011 12:54 am

Torsbyprognosen för nästa veckoslut bådar gott,
med solsken och lagom hangvind från NO:


Fredag 18.02.2011
Morgen kl 7 – kl 13 Klarvær -24° Lett bris, 5 m/s fra nordøst

Dagtid kl 13 – kl 19 Klarvær -18° Svak vind, 3 m/s fra nordøst

Kveld kl 19 – kl 1 Klarvær -22° Lett bris, 5 m/s fra nordøst

Lørdag 19.02.2011

Morgen kl 7 – kl 13 Klarvær -23° Lett bris, 5 m/s fra nord-nordøst

Dagtid kl 13 – kl 19 Klarvær -16° Lett bris, 4 m/s fra nordøst

Kveld kl 19 – kl 1 Lettskyet -20° Lett bris, 5 m/s fra nordøst

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptysön feb 13, 2011 3:23 pm

Kallt!
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Re: Kallt!   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptysön feb 13, 2011 7:05 pm

Inte nog med att en värmläning skall kunna tåla kyla, utan just kyla gör att det blir fin termik från barrskog som badar i solsken...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptysön feb 13, 2011 11:10 pm

Jag drar till Branäs i morgon. Ser bra ut. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 14, 2011 12:17 am

Niisalk skrev:
Jag drar till Branäs i morgon. Ser bra ut. Very Happy
För kallt Evil or Very Mad (surt sa räven som måste jobba)
Till överst på sidan Gå ner
nnnnnisa
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 14, 2011 9:46 am

får värma mig i solen då Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 14, 2011 11:16 pm

Fint i Branäs, men solen kom aldrig fram. Vinden var enligt varion OSO 15km/h i luften, så det bar fint i den tjocka luften. Gött att få hänga lite i trasan. Siktar på en tur till under veckan, troligen Fredag. Cool
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis feb 15, 2011 10:42 am

Niisalk skrev:
Fint i Branäs, men solen kom aldrig fram. Vinden var enligt varion OSO 15km/h i luften, så det bar fint i den tjocka luften. Gött att få hänga lite i trasan. Siktar på en tur till under veckan, troligen Fredag. Cool

Gött att du fick flyga Niklas. Har inte sett väder för helgen men...
Till överst på sidan Gå ner
Niiisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptyons feb 16, 2011 10:25 pm

Drar till Branäs i morgon och Fredag. Hassekillen och Peter skulle också försöka slita sig loss. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptyons feb 16, 2011 11:54 pm

Niiisalk skrev:
... Peter skulle också försöka slita sig loss. Very Happy

Nej, det är för kallt för att vara lockande.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytor feb 17, 2011 10:59 pm

Lite hårt idag, men i morgon Fredag blir det perfekt. Jag, Anders och Peter. O. Flyger i morgon + ev några externa piloter, kom upp vettja. Cool Cool
Till överst på sidan Gå ner
Niiisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptyfre feb 18, 2011 9:30 pm

Kanondag i Branäs idag. Fick t.o.m flyga termik, tack för trevligt sällskap till er som var där.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 21, 2011 11:41 am

Niiisalk skrev:
Kanondag i Branäs idag. Fick t.o.m flyga termik, tack för trevligt sällskap till er som var där.
Kul att det blev bra. Berätta om barrtermiken. Eller bubblade det från hotellanläggningen?
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 21, 2011 10:05 pm

Vinden var svagare på Fredag, 15 knop 110 grader på 600m eller nåt sånt om jag minns rätt. Perfekt att starta och svagt hangbart. Jag tog söderut på den övre limpan och jobbade mig uppåt efter hand. Precis vid bortre grytan lite längre ut och även närmare start lite längre ut släppte termiken från träden. Jag tror jag hade 1,5 m/s som mest i kontinuerligt stig som varade i många varv uppåt. Jag toppade ur någonstans över liftkuren. Det hade säkert gått att följa med lite längre men det föll sig naturligt att göra så. Sen kunde man fisa runt och hanga och kurva. Ett tag tänkte jag följa med så högt det gick och lägga mig på glid i medvinden till Sysslebäck, men kände att, varför krångla till det med transport för itte nö. Så vi fes runt och mådde gött på plats i solen. Det var jag, Hasseman, Peter O, Anders och en kille utifrån. Trevligt.
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: XC   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis feb 22, 2011 12:48 am

Underbart att höra, Niklas!
Man blir än mer sugen.
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis feb 22, 2011 12:49 am

Tänkte på en sak...sidan 28... Är det dags att öppna en ny tråd för Faråflyg, måne?
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis feb 22, 2011 8:28 am

Bernt, kan vi inte lägga in fler kategorier istället? Jag hjälper dig om du vill, typ flriflyg, paramotor, orelaterat till skärmflyg osv.



Till överst på sidan Gå ner
Niiisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Tosse-Tisdag   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptysön feb 27, 2011 8:04 pm

Siktar på Tosse eller Ränkesnipan på Tisdag om vädret tillåter...
Till överst på sidan Gå ner
Tove




Antal inlägg : 11
Join date : 11-02-22

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptysön feb 27, 2011 8:25 pm

Blir det Klätten så kan jag kanske haka på. Beror på det där förbaskade jobbet. Men hu vad snö här uppe.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptymån feb 28, 2011 5:34 pm

Niiisalk skrev:
Siktar på Tosse eller Ränkesnipan på Tisdag om vädret tillåter...
Halka inte utför stupet bara !!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis mar 01, 2011 11:01 am

Ingen fara Peter. Säkerheten först......säger jag jag som fortfarande har ont i axeln efter den hårda vinden i Torsdags What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis mar 01, 2011 11:49 am

Det blir Tosseberg. Jag , Anders och två Örebroare. Häng på om ni kan. Jag åker nu. 10.00
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Emptytis mar 01, 2011 9:13 pm

Niisalk skrev:
Det blir Tosseberg. Jag , Anders och två Örebroare. Häng på om ni kan. Jag åker nu. 10.00

Hur gick det??
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty
InläggRubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja   Jag drar och flyger, häng på vettja - Sida 17 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag drar och flyger, häng på vettja
Till överst på sidan 
Sida 17 av 20Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2011 - häng på!
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!
» jag drar och flyger paramotor
» DUNDERÅSEN nordosthang
» Vem flyger i mitt revir?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: