| Jag drar och flyger, häng på vettja | |
|
+6Hemberg Per Peter L Niklas Stefan bernt 10 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Pitbull Gäst
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja tor jul 22, 2010 7:51 pm | |
| Jepp, det blir Branäs och tält Fredag och Lördag och en massa go-flygning. |
|
| |
Björn Gäst
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja tor jul 22, 2010 8:04 pm | |
| Jag håller också på att packa bilen för en Branäs-tripp....syns där |
|
| |
Peter L
Antal inlägg : 626 Join date : 09-03-18 Ort : Stenungsund, i Bohuslän
| Rubrik: Glad och nöjd ändå fre jul 23, 2010 12:14 am | |
| Jag har fått meddelande ikväll att betalningen för min Arcus 3 kommer att transfereras i morron, så jag är nöjd trots att jag måste stanna hemma i morron och få iväg Arcusen. Men lite grand längtar jag ändå efter att få stiga över Branäsberget eller Hovfjället... | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Måndagsvädret sön jul 25, 2010 11:02 am | |
| | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Bernt ? sön jul 25, 2010 6:50 pm | |
| Om du väljer regn i Värmland före sol vid Lilla Edet med flygguide imorron, så kommer jag för min del att sikta på att flyga från hemmaberget inom gångavstånd från mitt hus.... | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Måndag resp tisdag sön jul 25, 2010 10:37 pm | |
| På måndag har jag också en del annat att uträtta, så jag kommer antagligen att flyga i all enkelhet på Tjörn på eftermiddagen, för att sedan ägna tisdagen åt försök till aeronautiska stordåd i flödande solsken(enl.yr.no) vid Lilla Edet | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Sorgligt mån jul 26, 2010 9:54 pm | |
| Jag konstaterar en skriande brist när det gäller värmläningars intresse för att undfly moln och regn genom att bila ett fåtal mil till Västra Götaland och Lilla Edet i morgon tisdag. Carpe diem, istället för att tillbringa den med att drömma om en vecka långt bort i spanska Pyreneerna om en dryg månad! | |
|
| |
stöllen Gäst
| Rubrik: italien bassano ons aug 04, 2010 8:08 pm | |
| Jag ska eventuellt åka ner till italien torsdagen den 19 och hem tis den 24 resan kostar tot med alla saker (dock endast 20 kilo) ca 1500 t o r med ryan air +10 kilo handbagage hotell fins för 44 euro per natt i dubbel rum singel rum 30 euro per natt. tillstånd att flyga ca 250 kr 11 resor med bussen till toppen 60 euro Hyrbil ca 1500 totalt ca 4200kr per person + mat och öl hotellet ligger 5 minuter att gå till landningen där bussarna går upp varje gång det blir 5 eller mer som skall upp. ring mig om någon är sugen på 0703648809 eller mejla på
men det börjar att bli brått med tanke på hotellet kan bli fullbokat om det inte redan är det. Mvh Anders Gustafsson |
|
| |
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: TOSSELÖRDAG tor aug 05, 2010 1:56 pm | |
| Kolla in vädret för Tosseberg på lördag | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Optimism utan grund fre aug 06, 2010 1:54 pm | |
| - bernt skrev:
- Kolla in vädret för Tosseberg på lördag
Du kan sluta hoppa(s), Bernt, ty varken yrs eller guruns prognoser ger någon som helst anledning till det | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja fre aug 06, 2010 10:58 pm | |
| - Peter L skrev:
- bernt skrev:
- Kolla in vädret för Tosseberg på lördag
Du kan sluta hoppa(s), Bernt, ty varken yrs eller guruns prognoser ger någon som helst anledning till det Nej, slutar hoppas gör jag aldrig. Men jag får nog tänka om; jag får plocka fram motorn Nu har jag fått på draget på bilen så jag tar mig till fältet. Men du behöver inte vara avundsjuk Peter, det är ett jäkla oväsen. Och blåsigt är det. Och springa i starten måste man också. Men högt kan man komma utan vare sig kobbar eller termik. | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Prognoserna för lördagen fre aug 06, 2010 11:11 pm | |
| | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja lör aug 07, 2010 6:06 pm | |
| - bernt skrev:
- Men du behöver inte vara avundsjuk Peter, det är ett jäkla oväsen. Och blåsigt är det.
HELLRE FLYGA ÄN ILLA FLÄKTA | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: VA VAR DET JAG SKREV! lör aug 07, 2010 10:01 pm | |
| | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Den minst dåliga dagen mån aug 09, 2010 10:01 am | |
| | |
|
| |
_Kask_ Gäst
| Rubrik: Tosseberg tis aug 10, 2010 10:26 am | |
| Drar till Tosse... verkar vara ok hela dagen |
|
| |
Peter L
| |
| |
_Kask_ Gäst
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja tis aug 10, 2010 12:55 pm | |
| ...på plats kan jag konstatera: Tjocka dimmoln, troligen på väg att spricka upp 3-4 m/s rakt i med vissa 'tippningar' från SSV, klart hangbart i alla fall. 1 kopp kaffe i stugan... sen iväg Vind vid marken Område 2 och 3: SW/10 knop. Vind och temperatur 2000 ft: 240/15+14. FL50: 250/10+07. FL100: 240/15-01. |
|
| |
bernt
| |
| |
Tosse Gäst
| Rubrik: Runt och tunt... tis aug 10, 2010 11:03 pm | |
| ...rövarhistorier får du gärna diskutera med någon som är intresserad så mycket du vill Efter en snabb kopp kaffe såg vinden ut att minska lite. Inte bara såg ut, den gjorde det med besked och parkerade på stadiga 1-2 m/s, en och annan stöt på 3 kanske. Inget som kändes värt att göra ens ett försök på. Satt lännge, länge och tittade på de två "stadsduvor" som bor på hanget när de jagade bort 2 korpar gång på gång. Jäklar vilken fart stadsduvor kan få när de kommer från höjd!! Efter ett antal timmar, innehållandes ovan nämnda jakter samt lite "torrhäng" i selen mellan tallarna för att justera lite remmar, montera en stirrup och helt allmänt bara hänga kom det ett gäng besökare. Inte alltför sällan undrar sådana besökare varför man vill "ta livet av sig", så också dessa. Dock efter ett antal gediget intresserade frågor stod sällskapet och väntade tålmodigt på att "något" skulle hända. Efter 15-20 minuter undrade de om jag skulle iväg, de ville gärna se hur det ser ut på nära håll och eftersom (tror jag) en komponent hos skärmflygare är lite halvexhibitionistisk, inte mig undantaget, tänkte jag att jag väl kunde ställa upp på ett nedflyg då. Hade ändå tänkt ge upp. Sagt och gjort, upp med prylarna och vänta, vänta, vänta... (hoppas ju på in i det sista att det ska ta i lite till) ...och njaaa, nog ökade det lite. Kanske. Med lite tur är nåt på G tänkte jag och gav mig iväg. Efter ett par noll-repor nära min beundrarskara började det sjunka och det roliga var slut. Och SOM det sjönk ca 100m ut från hanget, trodde allvarligt att det var punka på skärmen och min kära hjälmvario har aldrig frambringat ett så dovt läte någonsin... det lät som en skadeskjuten gnu satt i nacken och brölade. Det kändes t.o.m som det skulle bli svårt att nå den "lilla stugan med den smala gräsmattan" rakt nedanför TO. Tack och lov gick det till sist över i normalt glid och jag kunde lugnt landa, dock inte på sydlandningen, en lång promenad alltså... Bäst jag stod där och packade kom någon gående ut på gärdet... tydligen hade det med all önskvärd tydlighet framgått hur slitsam en promenad tillbaka upp är... så sällskapet hade den fantastiska vänligheten att komma ner och hämta mig!!! Tack ni snälla människor!!! Väl uppe igen var det gröt å fläsk sedan hemmåt. Ärligt talat tror jag det kan ha varit rätt skapligt efter kl 17 när jag åkte eftersom det envisa stratus-täcke som legat likt ett duntäcke på himlen hela dagen släppte. I alla fall såg det ut att susa skapligt i träden under hemresan. Nåja... det var värt ett försök. Kanske nästa gång... eller hur?! |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja ons aug 11, 2010 12:15 am | |
| Tack för den Kask. Kul att du kom i lufta, synd att det inte varade så länge du ville. | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Re:NO-läge nästa vecka tor aug 12, 2010 10:07 am | |
| - Peter L skrev:
- Äntligen !!!
Mitt problem är dock, att jag nu befinner mig i Stockholm, och det var dubbelt så tråkigt och jobbigt och dyrt som att köra till torsby. Ja vet inte om jag orkar köra hem för att på söndag redan köra till fryksdalen... Att fortsätta till Branäs och där inte kunna starta p.g.a. för mycket vind är inte något önskescenario heller... Hof vid Hvittingfoss hotas kanske mindre av starkvind. Ska vi satsa på det, Bernt??? Jag kan erbjuda dig 2st NO-vända startplatser där... | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja tor aug 12, 2010 3:30 pm | |
| - Peter L skrev:
- Peter L skrev:
- Äntligen !!!
Mitt problem är dock, att jag nu befinner mig i Stockholm, och det var dubbelt så tråkigt och jobbigt och dyrt som att köra till torsby. Ja vet inte om jag orkar köra hem för att på söndag redan köra till fryksdalen... Att fortsätta till Branäs och där inte kunna starta p.g.a. för mycket vind är inte något önskescenario heller... Hof vid Hvittingfoss hotas kanske mindre av starkvind. Ska vi satsa på det, Bernt??? Jag kan erbjuda dig 2st NO-vända startplatser där... Kanske...man ska aldrig säga aldrig. | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: NO-startmöjligheter tor aug 12, 2010 7:59 pm | |
| Jag tänker resa dit där risken för en bomtur är minst. Hemma ser det nu ut att bli för mycket NO-vind. Söndagen ser mest lovande ut hos gurun, men tills mitt på söndagen hinner jag inte bli startklar. | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja tor aug 12, 2010 8:11 pm | |
| Det ser ju fint ut för morgondagen på Tosse ost eller Branäs. Funderar skarpt på att kompa ut. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jag drar och flyger, häng på vettja | |
| |
|
| |
| Jag drar och flyger, häng på vettja | |
|