Peter L
Antal inlägg : 626 Join date : 09-03-18 Ort : Stenungsund, i Bohuslän
| Rubrik: I stället för kast av hopsnört paket inomhus lör maj 23, 2009 12:06 am | |
| | |
|
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: I stället för kast av hopsnört paket inomhus lör maj 23, 2009 1:08 am | |
| - Peter L skrev:
- ett japanskt sätt att åstadkomma både reservkast och -öppning utomhius: https://www.youtube.com/watch?v=2ULIH2GzXeA
Mycket intressant! En klubb någotsånär stadd vid kassan skulle säkert kunna arra en sådan övnng. Kanske rent av förbundet kan tänka sig kasta in ett bidrag?!?! Bra tips Peter! | |
|
Peter L
Antal inlägg : 626 Join date : 09-03-18 Ort : Stenungsund, i Bohuslän
| Rubrik: Kast av reservpaket som skall öppna lör maj 23, 2009 11:18 am | |
| - bernt skrev:
- En klubb någotsånär stadd vid kassan skulle säkert kunna arra en sådan övnng.
Du kan väl göra ditt inflytande gällande i din klubb i detta syfte, Bernt! Mitt förslag i Skärmtrycket för åtskilliga år sedan, om att det (kanske "centralt", någonstans mellan Örebro och Ålleberg) skulle ordnas för det i nu skrivande stund i Europa inte längre så ovanliga sättet att hänga och åka under en vajer och dra fram och kasta reserven gav dessvärre ingenting. På den tiden hade jag engelsmän som exempel, som gjorde det i en gymnastikhall, men numera brukar det ske utomhus i t.ex. Frankrike. Jag kom precis på, att jag kanske ska uppmana Skysport i Åre att ordna sånt. En pilot i Bernts klubb hade för någora år sedan funderingar på att i eget och IMHO synnerligen vällovligt initiativ rigga upp någon utomhusanordning vid en sommarstuga, men det har ännu inte hunnits med. | |
|
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: I stället för kast av hopsnört paket inomhus lör maj 23, 2009 12:06 pm | |
| - Peter L skrev:
- bernt skrev:
- En klubb någotsånär stadd vid kassan skulle säkert kunna arra en sådan övnng.
Du kan väl göra ditt inflytande gällande i din klubb i detta syfte, Bernt! Mitt förslag i Skärmtrycket för åtskilliga år sedan, om att det (kanske "centralt", någonstans mellan Örebro och Ålleberg) skulle ordnas för det i nu skrivande stund i Europa inte längre så ovanliga sättet att hänga och åka under en vajer och dra fram och kasta reserven gav dessvärre ingenting. På den tiden hade jag engelsmän som exempel, som gjorde det i en gymnastikhall, men numera brukar det ske utomhus i t.ex. Frankrike. Jag kom precis på, att jag kanske ska uppmana Skysport i Åre att ordna sånt. En pilot i Bernts klubb hade för någora år sedan funderingar på att i eget och IMHO synnerligen vällovligt initiativ rigga upp någon utomhusanordning vid en sommarstuga, men det har ännu inte hunnits med. Min klubb är som din Peter, VSK. Stor men stadd vid kassan vet jag inte. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: I stället för kast av hopsnört paket inomhus | |
| |
|