Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

I stället för kast av hopsnört paket inomhus

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Peter L

Peter L

Antal inlägg : 626

I stället för kast av hopsnört paket inomhus Empty
InläggRubrik: I stället för kast av hopsnört paket inomhus   I stället för kast av hopsnört paket inomhus Emptylör maj 23, 2009 12:06 am

ett japanskt sätt att åstadkomma både reservkast och -öppning utomhius: https://www.youtube.com/watch?v=2ULIH2GzXeA
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

InläggRubrik: Sv: I stället för kast av hopsnört paket inomhus   I stället för kast av hopsnört paket inomhus Emptylör maj 23, 2009 1:08 am

Peter L skrev:
ett japanskt sätt att åstadkomma både reservkast och -öppning utomhius: https://www.youtube.com/watch?v=2ULIH2GzXeA
Mycket intressant! En klubb någotsånär stadd vid kassan skulle säkert kunna arra en sådan övnng. Kanske rent av förbundet kan tänka sig kasta in ett bidrag?!?!
Bra tips Peter!
Peter L

Peter L

Antal inlägg : 626

InläggRubrik: Kast av reservpaket som skall öppna   I stället för kast av hopsnört paket inomhus Emptylör maj 23, 2009 11:18 am

bernt skrev:
En klubb någotsånär stadd vid kassan skulle säkert kunna arra en sådan övnng.
Du kan väl göra ditt inflytande gällande i din klubb i detta syfte, Bernt!
Mitt förslag i Skärmtrycket för åtskilliga år sedan, om att det (kanske "centralt", någonstans mellan Örebro och Ålleberg) skulle ordnas för det i nu skrivande stund i Europa inte längre så ovanliga sättet att hänga och åka under en vajer och dra fram och kasta reserven gav dessvärre ingenting. På den tiden hade jag engelsmän som exempel, som gjorde det i en gymnastikhall, men numera brukar det ske utomhus i t.ex. Frankrike. Jag kom precis på, att jag kanske ska uppmana Skysport i Åre att ordna sånt. En pilot i Bernts klubb hade för någora år sedan funderingar på att i eget och IMHO synnerligen vällovligt initiativ rigga upp någon utomhusanordning vid en sommarstuga, men det har ännu inte hunnits med.
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

InläggRubrik: Sv: I stället för kast av hopsnört paket inomhus   I stället för kast av hopsnört paket inomhus Emptylör maj 23, 2009 12:06 pm

Peter L skrev:
bernt skrev:
En klubb någotsånär stadd vid kassan skulle säkert kunna arra en sådan övnng.
Du kan väl göra ditt inflytande gällande i din klubb i detta syfte, Bernt!
Mitt förslag i Skärmtrycket för åtskilliga år sedan, om att det (kanske "centralt", någonstans mellan Örebro och Ålleberg) skulle ordnas för det i nu skrivande stund i Europa inte längre så ovanliga sättet att hänga och åka under en vajer och dra fram och kasta reserven gav dessvärre ingenting. På den tiden hade jag engelsmän som exempel, som gjorde det i en gymnastikhall, men numera brukar det ske utomhus i t.ex. Frankrike. Jag kom precis på, att jag kanske ska uppmana Skysport i Åre att ordna sånt. En pilot i Bernts klubb hade för någora år sedan funderingar på att i eget och IMHO synnerligen vällovligt initiativ rigga upp någon utomhusanordning vid en sommarstuga, men det har ännu inte hunnits med.

Min klubb är som din Peter, VSK. Stor men stadd vid kassan vet jag inte.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: I stället för kast av hopsnört paket inomhus   I stället för kast av hopsnört paket inomhus Empty

I stället för kast av hopsnört paket inomhus
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger 2012 - Häng på vet ja!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: