Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vindindikering på Tossestarten

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Vindindikering på Tossestarten Empty
InläggRubrik: Vindindikering på Tossestarten   Vindindikering på Tossestarten Emptylör sep 22, 2012 11:43 am

Jag hade igår författat ett längre meddelande om rubr. ämne, men det försvann tyvärr för mig, så den på masttoppen får jag orda om en annan gång.
Nu vill jag bara som hastigast meddela, att jag har lämnat en ministrut najad till bänken på Tossestarten. Det är bara en tillfällig placering - den skall flyttas till t.ex. Åstebyhöjden (bra vindriktning nu på måndag ser det ut som!). Jag har inte haft tid att köra till Hovfjället, och någon större strut av nylon vill jag inte offra åt kung Bore, den ingår istället i planen för nästa säsong.
Sydstarten på Tosse har jag inte haft tid att leta reda på, och det blir nog ändå inget läge för att flyga där förrän till våren, så där tycker jag inte att ministruten skall placeras. Däremot är det vikitigt att på Åstebyhöjdstarten kunna veta, om vinden kommer lite från höger eller vänster eller rakt framifrån.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

Vindindikering på Tossestarten Empty
InläggRubrik: Sv: Vindindikering på Tossestarten   Vindindikering på Tossestarten Emptyfre okt 05, 2012 11:23 am

Ska jag ta med struten till Åstebyhöjden när jag har vägen förbi Tosse nästa gång?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Vindindikering på Tossestarten Empty
InläggRubrik: Sv: Vindindikering på Tossestarten   Vindindikering på Tossestarten Emptylör okt 06, 2012 10:52 am

FrankF skrev:
Ska jag ta med struten till Åstebyhöjden när jag har vägen förbi Tosse nästa gång?

Nej, förra gången! Wink
Det borde förstås någon annan av de gamla piloterna redan ha gjort då, och det är sorgligt att ingen brydde sig.

På Tossestarten finns det ju en hel del sly vid hangkanten, men kanske inte tillräckligt på Åstebyhöjden.
Det klena rostfria röret får i så fall tejpas eller najas fast vid en mindre käpp som körs när i marken eller fästs vid en växt vid hangkanten.
Loppet är kanske kört för det här året, ministruten var mest tänkt för det höstflyget som redan har varit...
På vårvintern och våren brukar det också bli ett väderläge med ostlig eller nordostlig vind, men då kan det ligga oframkomligt mycket snö kvar på marken.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Vindindikering på Tossestarten Empty
InläggRubrik: Sv: Vindindikering på Tossestarten   Vindindikering på Tossestarten Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vindindikering på Tossestarten
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: