Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 vilken utbildningsplats rekommenderar ni?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptyfre jul 20, 2012 9:07 pm

Jag ska ta certen (elevkort och kanske hang- eller bergbehörighet) i september.

Har hörd att backyardsweden har utbildningar vid Gesundaberget nära Mora och paramotorutbildning i Orsa.

Är det nån av er som har erfarenheter med Anders på Backyardsweden eller en annan utbildningsplats max 3-400 km från norra Värmland?
(Åre blir väl lite långt borta...)

Frank
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör jul 21, 2012 2:09 am

FrankF skrev:
Jag ska ta certen (elevkort och kanske hang- eller bergbehörighet) i september.

Har hörd att backyardsweden har utbildningar vid Gesundaberget nära Mora och paramotorutbildning i Orsa.

Är det nån av er som har erfarenheter med Anders på Backyardsweden eller en annan utbildningsplats max 3-400 km från norra Värmland?
(Åre blir väl långt borta...)Frank

Backyardsweden? Låster seriöst. Och stolt. Adrig hört talas om dem men om det är samma Anders som jobbade med Mrtin & Mia så är det säkert serieöst. Jag tror att de flesta licensierade instruktörer är ok. Det märker du efter första dagen. Att det ligger i anslutning till Orsa flygfält med möjlighet till bogsercert och motorcert är ju kanon. För närvarande behövs ju inget cert för något skärmflyg i våra trakter. Molnet håller ju oss nere :-(
Till överst på sidan Gå ner
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör jul 21, 2012 1:59 pm

Tack för snabbt svar! Vet du eller någon annan alternativ här i trakten? Jag hörde nått om Örebro? Någon instruktör som är med i solskärmarna (tänkte på mottot: 'Support your local dealer!'? Cool
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör jul 21, 2012 2:30 pm

FrankF skrev:
Tack för snabbt svar! Vet du eller någon annan alternativ här i trakten? Jag hörde nått om Örebro? Någon instruktör som är med i solskärmarna (tänkte på mottot: 'Support your local dealer!'? Cool
Det får du fråga solskärmarna. Ingen av friflygsyndikalisterna är instruktör.
Till överst på sidan Gå ner
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: nu blir det Åre!   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör aug 18, 2012 5:13 pm

Ja, nu har jag bokat min kurs i Åre vecka 35!

Det blev en del funderingar, men endast Skysport hade en utbildning inkl. bergsbehörighet. Och jag tror att den kan vara viktig för mig eftersom jag har Åstebyhöjden (och Branäs) runt knuten...

De andra alternativen var:

1. Örebro: elevcert evtl. inkl. bogserbehörighet. De har kanske några helgkurser i september men ingenting var säker.
2. Backyardsweden: Anders har en intensivkurs inkl. paramotor i Östersund i september. Var ett bra alternativ..

Min paramotorutbildning väntar jag med tills jag har haft några friflygtimmar med er Very Happy

Jag är så flygsugen!!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptysön aug 19, 2012 11:06 am

Åre är bra val. Trevlig miljö och bra folk. Tror du kommer gilla stället :-)
Till överst på sidan Gå ner
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptysön aug 19, 2012 7:29 pm

tackar - jag tror också att jag kommer trivs! Hoppas att bara vädret blir bra. Prognosen för nästa veckan är iaf inte lovande (regn...). Det går väl inte att flyga med våt skärm eller hur?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptysön aug 19, 2012 10:34 pm

Nej regn går inte, går inte om det är blött på marken heller då blir skärmen blöt
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptysön aug 19, 2012 11:14 pm

[quote="FrankF"]Ja, nu har jag bokat min kurs i Åre vecka 35!

Det blev en del funderingar, men endast Skysport hade en utbildning inkl. bergsbehörighet. Och jag tror att den kan vara viktig för mig eftersom jag har Åstebyhöjden (och Branäs) runt knuten...

Kul. SkySport är bra. Hoppas du har tur med vädret så går det fort. Lycka till.
Till överst på sidan Gå ner
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptymån aug 20, 2012 2:26 pm

Hemberg skrev:
Nej regn går inte, går inte om det är blött på marken heller då blir skärmen blöt

Ja, detta upplevde jag vid mina balanceringsövningar. Då gäller det att hålla tummarna angående vädret.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: kursen börjar...   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör aug 25, 2012 7:34 pm

Imorgon är det dags att åka till Åre - kl. 18.00 börjar kursen och vädret fram till på tisdag eftermiddag ser lovande ut. Jag kommer berätta lite om vad som har hänt under kursen om det är okej för er.

Iaf kommer jag att ha svårt att somna ikväll - jag är sååå motiverat!

Frank
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör sep 01, 2012 6:14 am

Studentbehörigheten är fixat! Nu återstår några bergsflyg för att få bergsbehörighet.

Klockan är just 05.10, om 50 minuter ska vi flyga första gången ;-) Det blir lite trång med bergsbehörigheten eftersom det är sista dagen och vädret hittills inte tillät flera flyg.

Frank
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptylör sep 01, 2012 9:14 pm

FrankF skrev:
Studentbehörigheten är fixat! Nu återstår några bergsflyg för att få bergsbehörighet.

Klockan är just 05.10, om 50 minuter ska vi flyga första gången ;-) Det blir lite trång med bergsbehörigheten eftersom det är sista dagen och vädret hittills inte tillät flera flyg.

Frank

Hur gick det Frank?
Till överst på sidan Gå ner
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptysön sep 02, 2012 12:54 am

bernt skrev:
FrankF skrev:
Studentbehörigheten är fixat! Nu återstår några bergsflyg för att få bergsbehörighet.

Klockan är just 05.10, om 50 minuter ska vi flyga första gången ;-) Det blir lite trång med bergsbehörigheten eftersom det är sista dagen och vädret hittills inte tillät flera flyg.

Frank

Hur gick det Frank?

YYYEEEESSS! jag klarade just mina flyg idag och fick bergsbehörigheten (som den enda i kursen:-)

Efter kursen balanserade jag min VIBE i fyra timmar för att blir van med den. Det var roligt men nu är jag lite sliten ,-)

Nu blir jag förhoppningsvis medlem i solskärmarna och kan samla flyg tillsammans med er, det vore ju kul!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptytis sep 04, 2012 5:53 pm

FrankF skrev:
bernt skrev:
FrankF skrev:
Studentbehörigheten är fixat! Nu återstår några bergsflyg för att få bergsbehörighet.

Klockan är just 05.10, om 50 minuter ska vi flyga första gången ;-) Det blir lite trång med bergsbehörigheten eftersom det är sista dagen och vädret hittills inte tillät flera flyg.

Frank

Hur gick det Frank?

YYYEEEESSS! jag klarade just mina flyg idag och fick bergsbehörigheten (som den enda i kursen:-)

Efter kursen balanserade jag min VIBE i fyra timmar för att blir van med den. Det var roligt men nu är jag lite sliten ,-)

Nu blir jag förhoppningsvis medlem i solskärmarna och kan samla flyg tillsammans med er, det vore ju kul!

STORT GRATTIS FRANK!!!
Till överst på sidan Gå ner
FrankF

FrankF


Antal inlägg : 35
Join date : 12-04-18
Ort : Torsby

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptyons sep 05, 2012 1:15 pm

bernt skrev:

STORT GRATTIS FRANK!!!

Tack så mycket Bernt! Hoppas att vi får bra flygväder nu under hösten...

BTW: Vem av er har P2-licens? Jag behöver ju en P2:a om jag vill börja flyga berg med er.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.camping45.com
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Emptyons sep 05, 2012 8:03 pm

FrankF skrev:
bernt skrev:

STORT GRATTIS FRANK!!!

Tack så mycket Bernt! Hoppas att vi får bra flygväder nu under hösten...

BTW: Vem av er har P2-licens? Jag behöver ju en P2:a om jag vill börja flyga berg med er.

Det tror jga faktiskt att vi har allihop Basketball
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty
InläggRubrik: Sv: vilken utbildningsplats rekommenderar ni?   vilken utbildningsplats rekommenderar ni? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
vilken utbildningsplats rekommenderar ni?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: