Niklas
Antal inlägg : 128 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Wingsuit flying sön nov 06, 2011 2:26 pm | |
| Coolt Bernt, jävvlar vilken känsla det måste va att flyga som scudmissil längs bergväggarna. Helt galet och totalt livsfarligt. Har kollat lite och för att flyga Wingsuit måste man ha 500 fallskärmshopp och trots den erfarenheten är det brutalt livsfarligt. Sen har jag sett Takats flyga från en tandemskärm i Öludeniz och landa på stranden med en Base skärm. Det såg ju inte så jäkla farligt ut. Det har kommit en ny bättre dräkt nu med mer vingprofil. Frågan är hur mkt tid och pengar man måste offra för att få uppleva ett sånt flyg som Jeb gör om man kör lite mer efter BCL Värmlandmodellen. Jag tänkte man kanske kunde köpa en dress till Arvika-Anners på Ebay eller nåt, så får han prova på Tosseberg. Kul att se om han når vägen vid gula huset | |
|
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: Wingsuit flying mån nov 07, 2011 1:38 am | |
| - Niklas skrev:
- Coolt Bernt, jävvlar vilken känsla det måste va att flyga som scudmissil längs bergväggarna. Helt galet och totalt livsfarligt. Har kollat lite och för att flyga Wingsuit måste man ha 500 fallskärmshopp och trots den erfarenheten är det brutalt livsfarligt. Sen har jag sett Takats flyga från en tandemskärm i Öludeniz och landa på stranden med en Base skärm. Det såg ju inte så jäkla farligt ut. Det har kommit en ny bättre dräkt nu med mer vingprofil. Frågan är hur mkt tid och pengar man måste offra för att få uppleva ett sånt flyg som Jeb gör om man kör lite mer efter BCL Värmlandmodellen. Jag tänkte man kanske kunde köpa en dress till Arvika-Anners på Ebay eller nåt, så får han prova på Tosseberg. Kul att se om han når vägen vid gula huset
He ee...jag tror Anders når hur långt som helst om han inte slår ihjäl si först :-) | |
|