Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Wingsuit flying

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Niklas




Antal inlägg : 128
Join date : 09-03-15

Wingsuit flying Empty
InläggRubrik: Wingsuit flying   Wingsuit flying Emptysön nov 06, 2011 2:26 pm

Coolt Bernt, jävvlar vilken känsla det måste va att flyga som scudmissil längs bergväggarna. Helt galet och totalt livsfarligt. Har kollat lite och för att flyga Wingsuit måste man ha 500 fallskärmshopp och trots den erfarenheten är det brutalt livsfarligt. Sen har jag sett Takats flyga från en tandemskärm i Öludeniz och landa på stranden med en Base skärm. Det såg ju inte så jäkla farligt ut. Det har kommit en ny bättre dräkt nu med mer vingprofil. Frågan är hur mkt tid och pengar man måste offra för att få uppleva ett sånt flyg som Jeb gör om man kör lite mer efter BCL Värmlandmodellen. Jag tänkte man kanske kunde köpa en dress till Arvika-Anners på Ebay eller nåt, så får han prova på Tosseberg. Kul att se om han når vägen vid gula huset Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Wingsuit flying Empty
InläggRubrik: Sv: Wingsuit flying   Wingsuit flying Emptymån nov 07, 2011 1:38 am

Niklas skrev:
Coolt Bernt, jävvlar vilken känsla det måste va att flyga som scudmissil längs bergväggarna. Helt galet och totalt livsfarligt. Har kollat lite och för att flyga Wingsuit måste man ha 500 fallskärmshopp och trots den erfarenheten är det brutalt livsfarligt. Sen har jag sett Takats flyga från en tandemskärm i Öludeniz och landa på stranden med en Base skärm. Det såg ju inte så jäkla farligt ut. Det har kommit en ny bättre dräkt nu med mer vingprofil. Frågan är hur mkt tid och pengar man måste offra för att få uppleva ett sånt flyg som Jeb gör om man kör lite mer efter BCL Värmlandmodellen. Jag tänkte man kanske kunde köpa en dress till Arvika-Anners på Ebay eller nåt, så får han prova på Tosseberg. Kul att se om han når vägen vid gula huset Very Happy

He ee...jag tror Anders når hur långt som helst om han inte slår ihjäl si först :-)
Till överst på sidan Gå ner
 
Wingsuit flying
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: