Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Skåne är toppen!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Per

Antal inlägg : 37

Skåne är toppen! Empty
InläggRubrik: Skåne är toppen!   Skåne är toppen! Emptytis apr 28, 2009 10:07 pm

Tillbringade just en påskvecka i Skåne. Kunde konstatera att den ökända Ravlundaffekten är reell; när det blåser rejält ostligt överallt längs ostkusten är det stiltje där. Det har generationer av flygare konstaterat före mig, men varför? Och sedan blåser det helt plötsligt så in i helvete så man draggar genom färska komockor. Och sedan, när det blåser lagom, är det snett. Men till slut fick jag i alla fall några fina flyg. Jag kan varmt rekommendera Ravlunda, men det finns ett irriterande träd mitt i hanget som aldrig skulle ha överlevt om det vore värmlänningar som skötte stället.
När jag var där kom det dit ett reportageteam från Kristianstadsbladet och gjorde ett reportage, men konstigt nog ville dom inte ta några bilder på mig... Ofattbart, eller hur?
Reportaget kan ni se här: http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090425/SKANE/987526462
Kul i alla fall att sporten uppmärksammas.
Sista dagen fick jag ett suveränt flyg på Hammar. Från Hammar ända till Ales stenar där hanget tar slut, och tillbaka, drygt 4 kilometer. En resa som tar en halvtimme. Och den gjorde jag några gånger. Och bara tre skärmar i luften, inte en enda lederhosen... Livet är sällan så underbart som då.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; ett bra kusthang förlänger livet!

Hej alla!
Per
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

Skåne är toppen! Empty
InläggRubrik: Sv: Skåne är toppen!   Skåne är toppen! Emptytis apr 28, 2009 10:22 pm

Kul att du fick goa fly goch fick tillfälle att trimma in nya selen. Hur känns den Per?
Per

Antal inlägg : 37

Skåne är toppen! Empty
InläggRubrik: Sv: Skåne är toppen!   Skåne är toppen! Emptytis apr 28, 2009 10:30 pm

Selen är toppen, smidig och lätt att viktstyra. Men jag behöver tid att lära mig hantera fotpinnen, flög över en timme med ena remmen till fotpinnen INNANFÖR benremmen!
Sponsored content

Skåne är toppen! Empty
InläggRubrik: Sv: Skåne är toppen!   Skåne är toppen! Empty

Skåne är toppen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: