niiisalk Gäst
| Rubrik: Parakite/långfärdskridskor ons feb 23, 2011 12:11 am | |
| Väldigt fin blankis mellan Mässvik och Ekenäs, samt även runt Lurö enligt uppgift. I lördags gick det tydligen åka till Lidköping över farleden också, På Lördag blir det snö. Så det går åka 3 dagar till för den som vill hänga på. Åkte 7 timmar idag och jag var så trött så jag kunde inte resa mig efter jag ramlat när det var 500m till land. Kallt som fan, kramp i benen, och yr av vätskebrist kanske?, Men helt underbart de timmar solen tittade fram. |
|
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor ons feb 23, 2011 12:19 am | |
| Jag har hittat en sparkstötting på blocket som jag tänkte att med motorn...så att jag får användning för puttermaja nån gång | |
|
Peter L
Antal inlägg : 626 Join date : 09-03-18 Ort : Stenungsund, i Bohuslän
| Rubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor ons feb 23, 2011 4:28 pm | |
| - niiisalk skrev:
- Så det går åka 3 dagar till för den som vill hänga på.
Jag kan sträcka mig så långt som till Mellerud, du får åka dit ner i medvinden så kan vi träffas där, och så småningom kan du ta tåget tillbaka iställe för att färdas på isen i motvind. Dessvärre skall jag hålla ett föredrag om bl.a. Åstebyhöjden för Bernts klubbkamrater på torsdagskvällen, så jag kan tidigast åka skridskor på fredag. Isen på den stora sjön här i kommunen är inte inbjudande, den väntar på lite regn. | |
|
Niisalk Gäst
| Rubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor ons feb 23, 2011 10:28 pm | |
| Idag hade vi enormt fin åkning runt Lurö skärgård. Några Stockholmare och Kristinehamnare vi träffade sa att det var den finaste åkning de upplevt. I morgon är nog sista chansen att åka igen innan skitvädret kommer in och förstör isen. Funderar på att åka Ekenäs i medvind norrut. Vi får se. |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor | |
| |
|