Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Parakite/långfärdskridskor

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
niiisalk
Gäst

Parakite/långfärdskridskor Empty
InläggRubrik: Parakite/långfärdskridskor   Parakite/långfärdskridskor Emptyons feb 23, 2011 12:11 am

Väldigt fin blankis mellan Mässvik och Ekenäs, samt även runt Lurö enligt uppgift. I lördags gick det tydligen åka till Lidköping över farleden också, På Lördag blir det snö. Så det går åka 3 dagar till för den som vill hänga på. Åkte 7 timmar idag och jag var så trött så jag kunde inte resa mig efter jag ramlat när det var 500m till land. Kallt som fan, kramp i benen, och yr av vätskebrist kanske?, Men helt underbart de timmar solen tittade fram. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

InläggRubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor   Parakite/långfärdskridskor Emptyons feb 23, 2011 12:19 am

Jag har hittat en sparkstötting på blocket som jag tänkte att med motorn...så att jag får användning för puttermaja nån gång cheers
Peter L

Peter L

Antal inlägg : 626

InläggRubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor   Parakite/långfärdskridskor Emptyons feb 23, 2011 4:28 pm

niiisalk skrev:
Så det går åka 3 dagar till för den som vill hänga på.
Jag kan sträcka mig så långt som till Mellerud, du får åka dit ner i medvinden så kan vi träffas där, och så småningom kan du ta tåget tillbaka iställe för att färdas på isen i motvind.
Dessvärre skall jag hålla ett föredrag om bl.a. Åstebyhöjden för Bernts klubbkamrater på torsdagskvällen, så jag kan tidigast åka skridskor på fredag.
Isen på den stora sjön här i kommunen är inte inbjudande, den väntar på lite regn.
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niisalk
Gäst

InläggRubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor   Parakite/långfärdskridskor Emptyons feb 23, 2011 10:28 pm

Idag hade vi enormt fin åkning runt Lurö skärgård. Några Stockholmare och Kristinehamnare vi träffade sa att det var den finaste åkning de upplevt. I morgon är nog sista chansen att åka igen innan skitvädret kommer in och förstör isen. Funderar på att åka Ekenäs i medvind norrut. Vi får se. Cool
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Parakite/långfärdskridskor   Parakite/långfärdskridskor Empty

Parakite/långfärdskridskor
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: