Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Peter L

Peter L

Antal inlägg : 626

Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Empty
InläggRubrik: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyons nov 03, 2010 2:12 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
WiseGirl
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyons nov 03, 2010 8:29 pm

Vad är viktigast? Att få uppleva en fin flygdag själv eller i goda vänners sällskap eller att njuta av att få något som de andra inte fick? Att få vad ens storhet förtjänar. Att upphöjas bland de gudomliga. Långt över de korkade, dumma (i det här fallet Bernt) som inte fattar bättre, än att han borde tagit vara på den fina flygdagen. Shocked
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytor nov 04, 2010 12:45 am

Peter L skrev:
http://vimeo.com/16458690

Sleep
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyfre nov 05, 2010 12:41 am

bernt skrev:
Sleep

Alldeles rätt - det var "boring soaring" som jag ägnade mig åt under försommaren vid Ålleberg.
Så får det bli, när man bara är fattig pensionär och inte har råd att under juni och juli se fram emot en augustiresa till Ager. Då får man nöja sig med att bila 140 km till ett åttimetershang, en dagstursdistans som egentligen är utanför min ekonomiska räckvidd, så jag fick vara nöjd att jag i alla fall unnade mig en tur ända dit...
Niiksla
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyfre nov 05, 2010 11:26 am

....faktum kvarstår. Trots många resor till många olika länder så har jag haft mina bästa flyg hemma i Värmland... Borta bra men hemma bäst...om man bara kommer ut rätt dag...
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyfre nov 05, 2010 2:18 pm

Niiksla skrev:
Borta bra men hemma bäst...
Detta gäller även för mig.
Jag skulle inte vilja köra förbi Lilla Edet (28km dit) för att ta mig till Ålleberg (135km) om prognosen är för likadan V vind och molnighet för både Lilla Edet och Falköping.
Eftersom det dock såvitt jag vet inte är överskott på NV-vända flygställen i Värmland, så skulle det enligt mitt förmenande vara bra för Bernt, att försöka "förtränga" sina tidigare bomtursminnen från Ålleberg med nyare, positiva erfarenheter och vyer som dem på rubr. video samt en kommande...
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptylör nov 06, 2010 8:17 pm

WiseCrack skrev:
Vad är viktigast? Att få uppleva en fin flygdag själv eller i goda vänners sällskap ...
Jag har nu beslutat att ändå skriva ett svar på vad som måhända var tänkt som en s.k. retorisk fråga.

Det är viktigast att vara på rätt plats på rätt tid för att flyga.
Det är inte viktigast att idka parawaiting i goda vänners sällskap (se"glada gubbs" på http://www.flightlog.org/fl_b5/flimg.html?id=45673 )
WiseGirl
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptysön nov 07, 2010 12:01 pm

Då förstår jag inte trådens syfte. Eftersom du uppenbarligen var på plats och flög och därmed borde din avsikt att flyga vara uppnådd, såvida du inte har någon annan avsikt som du själv inte är medveten om? scratch
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptymån nov 08, 2010 9:15 pm

Jag är förbryllad. Jag tyckte att det var tydligt, att jag startade tråden för att upplysa om, att jag hade laddat upp en ny video till Vimeo, som jag erbjöd en länk till, och att denna videosnutt var från en perfekt flygdag, då Bernt valt att stanna på marken...
WiseGirl
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 12:07 am

Men varför käre Peter är det viktigt att tala om att Bernt valt att stanna på marken den aktuella dagen? Varför döptes inte tråden till: Ny Video uppladdad på Vimeo? Var inte det viktiga att informera och bjuda på den fantastiska flygdagen som du fått uppleva? Det är stor skillnad på att informera och att upphöja sig själv och trampa, nedvärdera eller förlöjliga andra. Kan du inte se denna skillnad? Jag menar att det till och med är möjligt att informera utan att förlöjliga andra och att informationen då också uppskattas mer.
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 12:49 am

WiseCrack skrev:
Det är stor skillnad på att informera och att upphöja sig själv och trampa, nedvärdera eller förlöjliga andra. Kan du inte se denna skillnad?
Jag vet inte vem du är, inte om du är verkligen girl eller man eller kanske transvestit. Jag förmodar att du i vilket fall som helst inte är så vis som du själv tror.
Jag vet däremot att Bernt ungefär vet vem jag själv är, och jag bryr mig mest om vad han anser i den här frågan, till skillnad mot vad du anser grundad på din (fel-)tolkning.

Övriga läsare inklusive Bernt har förhoppningsvis redan tidigare förstått av tidigare yttranden i samma stil, att jag ännu inte har gett upp hoppet om att träffa Bernt ("alla" känner Bernt, men jag känner inte alla andra) på ett lämpligt flygställe inklusive Ålleberg när förhållandena (inte arbetsschemat eller almanackan) gör det mer eller mindre oundvikligt att vara där. Därför fortsätter jag att tjata.
bernt

bernt

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 2:04 am

Peter L skrev:
WiseCrack skrev:
Det är stor skillnad på att informera och att upphöja sig själv och trampa, nedvärdera eller förlöjliga andra. Kan du inte se denna skillnad?
Jag vet inte vem du är, inte om du är verkligen girl eller man eller kanske transvestit. Jag förmodar att du i vilket fall som helst inte är så vis som du själv tror.
Jag vet däremot att Bernt ungefär vet vem jag själv är, och jag bryr mig mest om vad han anser i den här frågan, till skillnad mot vad du anser grundad på din (fel-)tolkning.

Övriga läsare inklusive Bernt har förhoppningsvis redan tidigare förstått av tidigare yttranden i samma stil, att jag ännu inte har gett upp hoppet om att träffa Bernt ("alla" känner Bernt, men jag känner inte alla andra) på ett lämpligt flygställe inklusive Ålleberg när förhållandena (inte arbetsschemat eller almanackan) gör det mer eller mindre oundvikligt att vara där. Därför fortsätter jag att tjata.

cheers Laughing
bernt

bernt

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 2:05 am

Skål Peter men nu får du gå å lägga dig cheers Laughing [/quote]
WiseGirl
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 9:36 am

Det intressanta är inte vem jag , du eller Bernt är, utan ditt behov av att höja dig själv (BigPete) och trampa på andra. Dina försök att förminska mig genom att kalla mig WiseCrack och nu även transvestit, och hur du försöker att undgå ansvar med förklaringen att den mindre begåvade jag har missförstått dina allt igenom goda intentioner. Dvs att undgå ansvar och bättring genom att lägga skulden på andra, visar än mer det jag försöker säga. Du faller på eget grepp. Herr Narcissus. king

Niiksla
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 10:17 am

..........verkar va dåligt flygväder...Haha Very Happy
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 1:13 pm

WiseCrack skrev:
Det intressanta är inte vem jag , du eller Bernt är, utan ditt behov av att höja dig själv (BigPete) och trampa på andra. Dina försök att förminska mig genom att kalla mig WiseCrack bla bla bla
Det här blir mer o mer tragikomiskt !
Jag hoppas att åtminstone Bernt är road av idén, att jag kanske borde kalla mig för "Medium Pete", eller kanske ännu hellre för "Little Pete", för att förebygga missuppfattningar om kontakter till andevärlden, så att han inte får för sig att radera dessa "pärlor" till inlägg.
WiseGirl
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptytis nov 09, 2010 11:41 pm

LittlePete, det slår vi på. queen
bernt

bernt

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyons nov 10, 2010 1:09 am

Peter L skrev:
...ännu hellre för "Little Pete", för att förebygga missuppfattningar

Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Pissedoffbaby Laughing
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Nostalgisk syssla   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyons nov 10, 2010 8:23 pm

Det deprimerande vädret har motiverat mig att redan nu börja arbeta med nästa HD-film för Vimeo.
Sådana bör för övrigt inte betraktas på en liten dators lilla bildskärm, utan på en skärm som mäter minst 40 tum diagonalt.
Peter L

Peter L

InläggRubrik: Video nummer 2   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Emptyfre nov 12, 2010 12:45 pm

Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken   Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken Empty

Ännu en perfekt flygdag då Bernt valt att stanna på marken
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» En video av vad Bernt har valt att välja bort
» Lite allmänt flygsnack
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» Liåsen nedströms Hvittingfoss
» Bästa tiden på året i Västra Götaland

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet