Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt

HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Hangflyg i seychellerna

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
JHemberg
Gäst

Hangflyg i seychellerna Empty
InläggRubrik: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptyfre aug 20, 2010 6:40 pm

Mors

Är i Seychellerna och grejar på mahe. fått nys om att det faktiskt finns skärmflygare och hängflygare här. berget är brant och högt, som högst 900 meter. under vissa perioder måste det vara idealiskt här för hangflyg. snart har jag fått reda på vilka som är aktiva med det och vilka regler som gäller. så då kommer besiktning av startplatser.
det startar boeing härifrån öa så det är nog kanske inte riktigt helt okej egentligen. men men.. mycket töjbara regler här kan man säga.

Det blir inga stora cumulus här, bara lite småkrafs, en o annan regnby kommer ibland
Till överst på sidan Gå ner
Niiklas
Gäst

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptysön aug 22, 2010 10:54 am

Låter trevligt Johan. Väntar med spänning på fortsättningen. På Lanzarote flög de stora charterplan precis över huvudet på skärmflyget. Verkade funka det med:)
Niiklas
Gäst

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptysön aug 22, 2010 11:03 am

Kollade i Googleearth. Hm.......vad kostar flygbiljetten? Very Happy
JHemberg
Gäst

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptytis aug 24, 2010 8:10 am

Inte så tokigt ställe faktiskt. 7500 kostar det som billigast. faktiskt sett en skärmflygare på lokaltv, han hade reklam på skärmen och startade från nått berg här vilket de filmade och använde i reklamfilm. såg ut som nått från sent 90 tal.

det skulle säkert gå att flyga med motor här. vore fint det. snart vänder vinden och det blir vindstilla. fast då ska man dyka tydligen.

En sån där båt med vinge (vad heter de?) vore idealiskt här både som transport och nöje.
Hemberg

Hemberg

Antal inlägg : 192

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptylör sep 18, 2010 10:25 pm

Hangflyg i seychellerna 61139_1277991129650_1826169668_526169_2298609_n

Tjusigt. Imorgon ska jag iväg på guidad skogspromenad och ska se till att fota lite berg (guidningen kostar 12 kr). Nästa vecka ska jag träffa en paramotorpilot här. Troligen den enda i riket. Smile Han friflyger också.

Hemberg

Hemberg

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptylör sep 18, 2010 10:36 pm

Hangflyg i seychellerna 60277_1277991009647_1826169668_526166_1234603_n

andra sidan (västra sidan)

jag har inte bråttom hem
bernt

bernt

Antal inlägg : 625

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptysön sep 19, 2010 2:34 am

Ser varmt å gött ut Hemberg bounce
niiklas
Gäst

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptysön sep 19, 2010 10:34 am

Hörde om en olycka. Shocked Hoppas att allt är bra med dig och dina nya vänner där nere.

paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=34289
Hemberg

Hemberg

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptysön sep 19, 2010 11:25 am

Dödsolycka, det var ju nått vidare.

Jag kommer nog att föra höra om den ganska snart.
Hemberg

Hemberg

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptytor okt 14, 2010 7:16 pm

Har varit och besökt skärmflygsite (själv)
Pratat med en flygare, jättetrevlig och vi ska åka ut och titta på siter nästa tisdag. Jag får troligen låna utrustning också Smile (om jag törs flyga med den förstås)

Start mot ost, fin utsikt bör vara jättebra hang på vänster sida (norr), högt berg där. landningar är det sparsamt med. stort område med svart granit på toppen. grymt bra grepp i det, det är som grovt sandpapper så man vill inte ha skärmen där för mycket kan jag tro.

Hangflyg i seychellerna 33483_1301014185212_1826169668_564812_3810318_n

vy söder, kan ju se något som borde vara ett problem på den här bilden:

Hangflyg i seychellerna 71807_1301014345216_1826169668_564813_3869533_n

vy norr, här är huvudstaden:

Hangflyg i seychellerna 71594_1301014105210_1826169668_564811_2548611_n

strax bakom som inte syns på bild är berget som är ca 900 meter högt.

Fina blommor finns det också, köttätande ovanliga grejer.

Hangflyg i seychellerna 71708_1301260991382_1826169668_565156_2467064_n

Just för närvarande är det suveränt paramotorväder hela dagarna, det är relativt vindstilla och blå himmel med lite cumulustussar. Ska höra med dhl vad det kostar att få hit utrustningen

XChrister

Antal inlägg : 53

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptyfre okt 15, 2010 8:48 am

Härliga bilder, Johan!

Är du fortfarande kvar och dräller på öarna?? Och utan skärmen??? Vad håller du på med då?

Nä, jag är inte avundsjuk Rolling Eyes
http://xc.walderik.se
bernt

bernt

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptyfre okt 15, 2010 7:32 pm

Hemberg skrev:

strax bakom som inte syns på bild är berget som är ca 900 meter högt.

Fina blommor finns det också, köttätande ovanliga grejer.

HÄRLIGT JOHAN. Finns det landningar också :-)

I morron är det nordligt här. Ska försöka få tummen ur och ta mig till fältet och rent av upp i luften. Har fått för mig att jag ska pröva motorn på Aspen 2.
Hemberg

Hemberg

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptylör okt 16, 2010 3:13 pm

XC, jobbar här tillfälligt fram till februari.

Bernt, landningar är det inte gott om direkt. men väldigt god vilja skulle det gå på strandremsor och det går att nödlanda här o var. Just landningarna är det som ska bli mest intressant att se.

PS. för ca 5 minuter sedan såg jag udda. jag bor så jag har utsikt åt flygplatsen. en trike snurrade omkring mitt i inflygningsområdet länge och jag vet att de inte har radiokommunikation till tornet. strax under honom startar en vad jag tror är drone, de har dem till övervakning mot pirater här. går det så ska det nog gå bra med lite skärmflyg längst med bergssluttningarna..
Hemberg

Hemberg

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptylör okt 16, 2010 3:14 pm

Aspen och motor kommer fungera alldeles utmärkt. hoppas du får ett trevligt flyg.
Hemberg

Hemberg

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptytis okt 19, 2010 9:37 pm

Idag har jag tillsammans med en paraglidingpilot varit och tittat på en annan takeoff. grässtart! påminner om tosse på många sätt fast med mera berg omkring då. tar ungefär 3 minuter att gå från bilen.

De har kontakt med flygtornet innan de flyger vilket var glädjande. Ser fram emot att få testa att flyga här.

(intressant gräs också för övrigt. klarar tropisk värme och torka och håller sig som klippt gräs.. hmm)

Landningar finns det några st. fast nja.. hade ju varit bra med en delta här så man får lite bättre glid.

Landet har 3 piloter.
bernt

bernt

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Emptyons okt 20, 2010 9:16 pm

Hemberg skrev:
Idag har jag tillsammans med en paraglidingpilot varit och tittat på en annan takeoff. grässtart! påminner om tosse på många sätt fast med mera berg omkring då. tar ungefär 3 minuter att gå från bilen.

De har kontakt med flygtornet innan de flyger vilket var glädjande. Ser fram emot att få testa att flyga här.

(intressant gräs också för övrigt. klarar tropisk värme och torka och håller sig som klippt gräs.. hmm)

Landningar finns det några st. fast nja.. hade ju varit bra med en delta här så man får lite bättre glid.

Landet har 3 piloter.

Fyra piloter med dig inräknat!!!
Se för bövelen till att få med dig gräs hem. Lite frön i alla fall.
Nästa bild önskar jag är subjektiv i luften cheers
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hangflyg i seychellerna   Hangflyg i seychellerna Empty

Hangflyg i seychellerna
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: