| AGER SPANIEN | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Peter L
Antal inlägg : 626 Join date : 09-03-18 Ort : Stenungsund, i Bohuslän
| Rubrik: Pics Spanish Nationals Ager 2010 tis jul 06, 2010 10:30 pm | |
| | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: NÅÅ? mån aug 30, 2010 9:44 am | |
| Finns det inte internetförbindelse i Ager, eller är man där så upptagen med och utmattad av ett nästan oavbrutet flygande? Sverige och Norge ligger tyvärr p.g.a. ett lågtryck i öster och ett högtryck i väster i en kall nordlig luftström, som ser ut att hinna bli lagom varm, innan den kommer till Pyreneerna http://www.yr.no/place/Spain/Catalonia/Province_of_Girona/ | |
|
| |
bernt
Antal inlägg : 625 Join date : 09-03-15
| |
| |
XChrister
Antal inlägg : 53 Join date : 09-03-26
| Rubrik: Ett skönt kvällsflyg i Ager lör sep 04, 2010 11:21 am | |
| | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: http://flyhelix.com/?p=gallery ons sep 08, 2010 10:28 am | |
| | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN lör sep 11, 2010 11:44 am | |
| SNYGGT XCHRISTER. Fan vad jag blir nostalgisk. Tack fören kanonvecka grabbar. | |
|
| |
XChrister
| Rubrik: Ny länk lör sep 11, 2010 1:35 pm | |
| | |
|
| |
XChrister
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN lör sep 11, 2010 11:16 pm | |
| Ager. Vad ska man säga? Man bor på en välordnad camping med egen landning. Man raffsar bara ihop skärmen och går hem och packar där. Om man vill. Över gatan ligger LoTorres, pub/café med god öl och en hamburgare av det godaste jag smakat. Med pane normale. Ager är gränsland. Mot Pyrenéerna. Världens flygning för den som vill ha det stora äventyret. Ager har också lättillgängliga godbitar för att bara testa på distans i bergig miljö, men också i mer plattlandsbetonad sådan. Hamburgare...Ager bjuder i övrigt inte på några kulinariska upplevelser på gångavstånd. Men va fan med sådan hamburgare vill man inte ha annat. Ingen pratar engelska. Ja inte många iallafall. Det gör det hela lite bökigare, men så desto mer exotiskt. Jag har fått lust att lära mig spanska. Det går inga organiserade turer upp på berget. Men det sägs vara lätt att lifta med någon av alla de skolor som kör i skytteltrafik, eller med någon annan. Ager är en väldigt liten stad som klättrar som en klängväxt upp på en kulle. Undrar vad man gör i stan annat än att flyga skärm. Jo, vissa vallar getter. Några gör hamburgare till skärmflygare och serverar kall öl.
Jag ska tillbaka. Snacka om burgare! Åsså ska jag flyga skärm. Med rovfåglarna. In bland bergen. Med goda vänner. Igen.
Hola! | |
|
| |
bernt
| |
| |
Niiklas Gäst
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN sön sep 12, 2010 10:48 am | |
| Ser väldigt fint ut. Vill höra mer per telefon någon dag. |
|
| |
XChrister
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN sön sep 12, 2010 11:07 pm | |
| | |
|
| |
Per
Antal inlägg : 37 Join date : 09-03-15 Ort : Karlstad
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN mån sep 13, 2010 9:14 pm | |
| Vad fint ni hade det, grabbar! Jag gläds med er, fast mest är jag avundsjuk, förstås... Suverän film Christer! Vilken känsla! Jag hade nog gillat de softa kvällarna, men en tur i termiken på dan hade kanske inte varit så dumt det heller. Men jag tycker gamarna såg lite väl hungriga ut. Själv har jag gnetat på kusthangen inom räckhåll från vårt hus söderöver. Spännande det oxå, ibland. Och lite exhibitionistiskt läckert att glida förbi turistmassorna vid Ales stenar, och känna sig betydligt tuffare än man egentligen är... Kankse blir det nåt höstflyg på Tosse eller Branäs? Mindes just att mitt allra första flyg på Branäs faktiskt var i mitt oktober. Per | |
|
| |
XChrister
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN fre sep 17, 2010 11:00 pm | |
| Wow vilka bilder du fått till, Bernt. Kollade just Galleriet. Du måste ha "processat" dem litet? I vad? | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN lör sep 18, 2010 12:16 am | |
| Tack, lite svårt att ställa bländare när man ingen har :-) | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Här jämfört med där mån nov 29, 2010 11:03 pm | |
| NU skulle jag gärna vilja vara på/ovanför Pyreneernas sydsluttningar eller ännu längre söderut i Spanien. Kanske i februari... | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN tis nov 30, 2010 1:11 am | |
| - Peter L skrev:
- NU skulle jag gärna vilja vara på/ovanför Pyreneernas sydsluttningar eller ännu längre söderut i Spanien.
Kanske i februari... Dä bár å åk Peter. Du har ju all tid i världen. | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN fre dec 03, 2010 6:50 pm | |
| - bernt skrev:
- Dä bár å åk Peter. Du har ju all tid i världen.
Jag kan inte åka söderut, därför att jag inte är så lyckligt lottad som du som bor i hyreshus (eller?) med fastighetsskötar- och annan service och framför allt inte, därför att min fru har brutit ena foten på tre (!) ställen och idag körts hem från sjukhuset. I februari är det nog tidigast tänkbart, och sedan i mars börjar termiksäsongen på allvar här i Bohuslän, vilket kanske gör det svårt att avvika söderut, i synnerhet den andra halvan på mars har bjudit på enorma flyg i det förflutna. | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Inga högtflygande spanienplaner för 2011??? tor maj 26, 2011 10:06 am | |
| Är det inga agerdrömmar i år??? Är det måhända så, att det har pågått och kommer att pågå så mycket skärmflygning i Värmland denna månad, att det finns ingen som helst anledning att drömma sig bort till sydligare nejder?
| |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN tor maj 26, 2011 9:29 pm | |
| - Peter L skrev:
- Är det inga agerdrömmar i år???
Är det måhända så, att det har pågått och kommer att pågå så mycket skärmflygning i Värmland denna månad, att det finns ingen som helst anledning att drömma sig bort till sydligare nejder?
Drömmar finns det alltid plats för. Och det gör vi och planerar :-) | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Värmland mer nederbördsrik än t.ex. Ager sön jul 17, 2011 6:52 pm | |
| Torsbyprognosen hos yr: Mandag18. juli Tirsdag19. juli Onsdag20. juli Torsdag21. juli Fredag22. juli Lørdag23. juli Søndag24. juli Mandag25. juli Tirsdag26. juli Regn Regn Lettskyet Regn Regn Skyet Regn Regn Regn 16° 22° 19° 21° 18° 22° 20° 14° 22°
Är det fortfarande ingen som drömmer sig bort från Värmland (och då menar jag inte något sådant som till Finland(!)...? | |
|
| |
XC Gäst
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN tis jul 19, 2011 3:15 pm | |
| Ja, då var det mesta bokat och klart. Nu ska det bara funderas på hur man fördelar packningen så att man inte åker på ännu en avgift av Ryanair... |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN tis jul 19, 2011 11:02 pm | |
| - XC skrev:
- Ja, då var det mesta bokat och klart. Nu ska det bara funderas på hur man fördelar packningen så att man inte åker på ännu en avgift av Ryanair...
Carl och jag har 20 + 10 kilos-biljetter, vi kan nog ta enstaka kg lösare i kabinväskan. Tror jag. | |
|
| |
bernt
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN tor jul 21, 2011 12:59 pm | |
| [quote="bernt"] - XC skrev:
- Ja, då var det mesta bokat och klart. Nu ska det bara funderas på hur man fördelar packningen så att man inte åker på ännu en avgift av Ryanair...
Bra jobbat XC!!! lägenhet på krypavstånd från puben, balanseringsavsånd från landning och 20 meter till affären. Där kan Castro, nej Lennart, köpa färska ägg varje dag. Jäklars vad kul det ska bli! | |
|
| |
Peter L
| Rubrik: Aktuellt sön aug 28, 2011 12:41 pm | |
| | |
|
| |
Niklas
Antal inlägg : 128 Join date : 09-03-15
| Rubrik: Sv: AGER SPANIEN lör sep 03, 2011 10:21 am | |
| Flyg utav h-vete nu gubbar och njut åt mig med. | |