Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 PYRENEÉRNA

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: PYRENEÉRNA   PYRENEÉRNA Emptylör jun 13, 2009 12:00 am

Holla former Pyrenéflyers.
Har hälsningar från södra Frankrike; Udo, CLEAR Sky Paralgiding, ringde i kväll och undrade hur det står till här på nordkalotten. Och det kan man ju undra. Man kan ju också undra om han läst Pers inlägg på vårt forum i går?! Nå, han hade i alla fall smält brandhistorien och kunde till och med tänka sig hysa in oss igen Twisted Evil. Tyckte till och med att det var lite kul när sirenerna tjöt i varje by vi passerade. Han hade nog varskott att ”nordmännen” var i antågande. Jenny och han hade haft det ganska travelt med grupper den senast tiden och en stor engelsk grupp vår i antågande. En svensk som hette Gunnar Jarnstro..någonting hade varit på väg i husvagn men inte kommit fram. Måste ha varit våran Gunnar som lade sig på hang i Danmark i maj.
Vädret är fantastiskt där nere, 32 grader och blå himmel (låter som högtryck), och Jenny och han var ute på tu man hand och tältade och kollade in och provflög nya ställen längre in i kedjan. Och grillade och tog en lager kanske...och här sitter vi. Fan, är det konstigt att man får hybris; varmt, tälta i Pyrenéerna och provflyga nya flygställen??? Känner mig utbränd.
De senaste dagarna hade de flugits mycket i Tuchan och uppe i det högre fjällområdet där vi var när bakvinden kom in.
Han och Jenny hälsade så mycket till alla och önskade oss en trevlig sommar.
PYRENEÉRNA Jennyudo
PYRENEÉRNA Slott[img]
PYRENEÉRNA 18719333


Senast ändrad av bernt den sön jun 14, 2009 12:13 pm, ändrad totalt 3 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Per




Antal inlägg : 37
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: Sv: PYRENEÉRNA   PYRENEÉRNA Emptysön jun 14, 2009 12:26 am

Well Burnt,
detta var ju ett sammanträffande som verkar som en tanke... Som sagt, bergsflygen var fina och vinet på Franks var OK...
Obducenten
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: ???   PYRENEÉRNA Emptysön jun 14, 2009 6:07 pm

[quote="bernt"]...och här sitter vi. Fan, är det konstigt att man får hybris; varmt, tälta i Pyrenéerna och provflyga nya flygställen??? Känner mig utbränd.

Bernt,
Slå upp vad ordet hybris betyder och meddela sedan, vad det var du egentligen avsåg.
För övrigt är jag glad, att jag slipper utsätta mig för temperaturer kring tretti grader. Tälta och provflyga nya flygställen kan vi ju lika gärna i Skandinavien, när det inte är regn och blåst, och sådana dagar kommer säkerligen snart.
Det är alldeles för tidigt att kasta loggboken i sjön för den här säsongen och drömma sig bort. Se nu istället för att lamentera till att göra något at de forfarande inte invigda NV och NO - starterna!!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: Sv: PYRENEÉRNA   PYRENEÉRNA Emptysön jun 14, 2009 6:24 pm

He he...du har så rätt Peter; hoppas verkligen inte att jag fått hybris...fast det är man ju inte medveten om själv eller hur?? Basketball jag måste ha menat hybrid...eller hyperbist på flygväder...eller...
Jag har i alla fall köpt en Miniplane vad har du för negativt att säga om den då? sunny
Till överst på sidan Gå ner
Stefan

Stefan


Antal inlägg : 133
Join date : 09-03-15
Ort : Karlstad

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: Sv: PYRENEÉRNA   PYRENEÉRNA Emptysön jun 14, 2009 8:42 pm

bernt skrev:

Jag har i alla fall köpt en Miniplane sunny

Grattis! cheers

Ska bli intressant att få höra om kommande bivacker Smile
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: Motor-"sport"?   PYRENEÉRNA Emptysön jun 14, 2009 10:24 pm

bernt skrev:
Jag har i alla fall köpt en Miniplane vad har du för negativt att säga om den då?
Sätt Miniplane som Rubrik för en ny tråd och lämna en lämplig länk, för jag är inte upplagd för att googla, måste planera för utomhusaktiviteter i solskenet på måndag och tisdag.
Därefter kan jag komma med synpunkter på vad du borde ha lagt pengarna på istället (kanske en resa till Alperna eller Bohuslän?)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: SUGEN?   PYRENEÉRNA Emptymån jun 22, 2009 8:59 am

Nog blir man lite sugen? Udo och Jenny har rekat fram fler spelplatser: http://www.fly1166.com/news.htm


PYRENEÉRNA Pyr
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





PYRENEÉRNA Empty
InläggRubrik: Sv: PYRENEÉRNA   PYRENEÉRNA Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
PYRENEÉRNA
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: