Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Cypern

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
ToveK
Gäst




Cypern Empty
InläggRubrik: Cypern   Cypern Emptytis jun 07, 2011 8:06 pm

Nu flyger hon varje dag minsann Very Happy Började Lite försiktigt nere på hanget vid kusten och lyckades skrämma slag på några turister med en inte alltför graciös topplandning. Men sen dess är det bergen som gäller och idag var det jag som fick bästa flyget, var uppe på 1 200 m men blev sen nervös över att det kanske fanns några restriktioner (tre flygplatser, två brittiska militärbaser samt turkiska flygvapnet nära intill). Väl nere (ny topplandning, bättre denna gång) fick jag beskedet: "There is no limits in Cyprus" sunny
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptytis jun 07, 2011 10:20 pm

ToveK skrev:
Nu flyger hon varje dag minsann Very Happy Började Lite försiktigt nere på hanget vid kusten och lyckades skrämma slag på några turister med en inte alltför graciös topplandning. Men sen dess är det bergen som gäller och idag var det jag som fick bästa flyget, var uppe på 1 200 m men blev sen nervös över att det kanske fanns några restriktioner (tre flygplatser, två brittiska militärbaser samt turkiska flygvapnet nära intill). Väl nere (ny topplandning, bättre denna gång) fick jag beskedet: "There is no limits in Cyprus" sunny



Grattis Tove!!! Skitkul. Tror du jag är avundsjuk? bounce
Till överst på sidan Gå ner
ToveK
Gäst




Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptyons jun 08, 2011 10:23 am

Men idag är det för varmt ... Stannar i skuggan med nåt kallt i glaset istället Smile
Till överst på sidan Gå ner
Nisalk
Gäst




Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptyfre jun 10, 2011 9:44 pm

Låter gött. Bra du rekar runt lite Smile
Till överst på sidan Gå ner
Bosse J
Gäst




Cypern Empty
InläggRubrik: Bara nöje?   Cypern Emptysön jun 12, 2011 12:42 am

Jag blir lite orolig för att du bara roar dig. Ser fram emot nästa bok.
Ha det gott.
Till överst på sidan Gå ner
Tove




Antal inlägg : 11
Join date : 11-02-22

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptymån jun 13, 2011 10:45 am

Skriva böcker? Hu så tråkigt! Men kanske lite idag och för din skull Bosse Smile
Särskilt som det blåser för mycket ...
Till överst på sidan Gå ner
Tove




Antal inlägg : 11
Join date : 11-02-22

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptysön jun 19, 2011 8:12 pm

Vilken helg! Först bröllop i byn med sisådär 2 000 gäster, förmodligen fler. Sen upp med solen och sprang i bergen ett par timmar. Så till Dora för en timme i termiken. Sen ner till Kourion Beach där vi slafsade i oss kalamari med tillbehör. Därefter dopp i Medelhavet. Och så en stund på hanget efteråt. Dessutom tror jag att jag fick ett skamligt förslag från en grekisk paraglider (något oklart pga språksvårigheter). Alltid uppiggande. Men det får nog vara för att han var lite för gammal. Typ jämnårig med mig.

Har lärt mig ett nytt grekiskt ord också: ANASTROFIS. Betyder inversion. Så det blev bara 1 030 m idag.

Nå pojkar, ska vi inte ha ett litet flygläger här nere i oktober (bästa flygmånaden och då är även resten av året bra)? Det går att packa in rätt många i mitt hus och om inte det räcker så har grannen ett för uthyrning. Sen är det bara att flänga mellan bergen och hanget. Nån som är på?
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptysön jun 19, 2011 9:12 pm

Nå pojkar, ska vi inte ha ett litet flygläger här nere i oktober (bästa flygmånaden och då är även resten av året bra)? Det går att packa in rätt många i mitt hus och om inte det räcker så har grannen ett för uthyrning. Sen är det bara att flänga mellan bergen och hanget. Nån som är på?[/quote]

Bra Intitiv Tove!!!
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptymån jun 20, 2011 9:39 am

Jag är på. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptymån jun 20, 2011 10:32 am

bernt skrev:
Bra Intitiv Tove!!!
Det håller jag med om.
Men vem är egentligen författaren (apropå skriva bok) Tove - är det Tove Jansson?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Tove




Antal inlägg : 11
Join date : 11-02-22

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptymån jun 20, 2011 3:53 pm

Och du Niklas, du kan ju alltid campa på taket Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptymån jun 20, 2011 7:22 pm

Det vet du, nemas problemas. Åsså fanns det en liten pool jag kan götta mig i där också va? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Tove




Antal inlägg : 11
Join date : 11-02-22

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptymån jun 20, 2011 7:58 pm

Inköpet är på g. Av en sån där uppblåsbar liten bassäng för barn alltså ... Dock möjligt dra för gardiner så man slipper bikinin Smile
Till överst på sidan Gå ner
Tove




Antal inlägg : 11
Join date : 11-02-22

Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Emptytor aug 04, 2011 11:07 am

Icke inbokad helg och så ska det regna överallt ... Man får drömma sig bort i stället. På Cypern kommer jag att vara från den 6 till den 30 oktober. Man kan flyga reguljärt men på konstiga tider om det ska bli billigt, annars är det sistaminuten-charter som gäller. Hyrbil kostar ca 1 500 kr/veckan, min bil rymmer bara två + utrustning. Från den 15 oktober är Peder där en vecka med ett gäng så då blir det många skärmar i luften. Ca 45 min körning till respektive flygställe från mitt hus. God mat och trevligt sällskap Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Cypern Empty
InläggRubrik: Sv: Cypern   Cypern Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Cypern
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: