Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Vantro

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Vantro Empty
InläggRubrik: Vantro   Vantro Emptylör maj 07, 2011 11:46 am

Jag har i det förflutna på olika fora konstaterat en till synes reservationslös tro på SMHIs termikprognos för segelflyget[b]
Jag bygger inte mina antagenden om dagens förhållanden för skärmflygning på denna, men så har jag inte heller ambitionen att flyga så långt och snabbt som segelflygarna eller någon som drömmer om att flyga från Fryksdalen till Bohuslän...
Igår åkte jag till norra Bohuslän för flygställesvård, och eftersom det inte kostade något extra, så tog jag med inte bara verktyg utan även flyggrejorna i bilen. Skärmen lämnade inte säcken, den kom inte ens upp på berget, jag tog inte ens ut den ur bilen, ty som jag redan hade väntat mig, så var det brist på insolation och därmed på termik. De röda fyrkanterna på denna karta var lika mycket en avbild av verkligheten som jedi-riddaren Yoda... Vantro Smhisverklighetsfrmmand
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
 
Vantro
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: