Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Styrbar reserv

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Styrbar reserv   Styrbar reserv Emptyons apr 13, 2011 8:56 pm

https://www.youtube.com/watch?v=TSX4OAhPTJY

inte så tokigt det där tror jag med styrbara reserver
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Sv: Styrbar reserv   Styrbar reserv Emptyons apr 13, 2011 11:15 pm

Hemberg skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=TSX4OAhPTJY
inte så tokigt det där tror jag med styrbara reserver

Ja Johan, det är bra med utveckling. Det är bra med utveckling men jag vill se något nytt!
I´m free to run? såklart att man är. Till och med när man står på marken. Frågan är hur fri man är på 150 meter när huvudskärmen står som en spinnaker/centerbord med riktning neråt, frisk vin från fel håll, och det är bara skog så långt ögat ser? Adrenalinet sprutar ur öronen och ryggmärgen säger ner, ner ner... Har bara sett ett nödkast i verkligheten och det var ett kalkylerat kast på realistik höjd och jag är skeptisk till att en 7Up skulle ha varit bättre än en rundkalott.

En bra bild av skärmens förträfflighet skulle fabrikanten lätt kunna visa någon mil öster om Tosseberg där enda möjlighet till landning är en skogsväg, ett hygge eller en myrkant runt en tjärn.

Jag har investerat i en stor rund kalott som tar någon sekund extra att exponera men som bär mig (om den kommer ut) till jorden, myr, fält, granskog eller mosse, i hyfsad fart. Förstör inte mina illusioner. :-)

Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Sv: Styrbar reserv   Styrbar reserv Emptyons apr 13, 2011 11:20 pm

Vill ha! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Sv: Styrbar reserv   Styrbar reserv Emptytor apr 14, 2011 11:50 am

Det som jag skulle kunna tänka mig den är till nytta för är att väja undan för kraftledningar eller vatten, om man har sinnerfrid nog att göra det. Jag tänkte på vatten och motorflyg då, det är en mindre lyckad kombination
Till överst på sidan Gå ner
Niisalk
Gäst




Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Sv: Styrbar reserv   Styrbar reserv Emptytor apr 14, 2011 7:02 pm

Och bort från bergväggar. Har lite olustkänslor (troligen sen Turkiet) för att kasta nödskärm längs en lodrätt bergklippa och driva mot den med vinden rakt i graniten. Fast det är klart. Kastar man en sån där så pekar den väl mot berget och man dubblar sin fart in i bergväggen innan man fått styr... Shocked
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Sv: Styrbar reserv   Styrbar reserv Emptytor apr 14, 2011 7:06 pm

Niisalk skrev:
Fast det är klart. Kastar man en sån där så pekar den väl mot berget och man dubblar sin fart in i bergväggen innan man fått styr... Shocked


Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Styrbar reserv Empty
InläggRubrik: Sv: Styrbar reserv   Styrbar reserv Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Styrbar reserv
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: