Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 AGER SPANIEN

Gå ner 
+2
Hemberg
bernt
6 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptysön apr 25, 2010 1:35 pm

Första veckan i september åker vi till Ager i spanska Pyreneérna och flyger: XChrister, Lennrt H. Carl och Bernt. Där timar vi upp med Mika och hans finska kompisar. Är ni fler som vill börja planera? Vore riktigt kul.

På den här adressen kan du se bilder och läsa om stället.
http://www.passionparagliding.com/Passion/Ager.htm

Du som inte tänker hänga med behöver inte skriva och motivera det affraid

Foto Mika över Ager-hanget 2009.

AGER SPANIEN Mikaager affraid
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptymån apr 26, 2010 10:47 am

Vore jätteroligt att komma iväg. I första hand är det österrike under sommaren nu, men just september är en sån där månad då det är perfekt att komma iväg. Ni som är ute och flänger mycket, vad uppskattar ni att kostnaden blir?
Till överst på sidan Gå ner
Niiiiiik
Gäst




AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptymån apr 26, 2010 9:58 pm

Ser väldigt vackert ut. Vore verkligen kul att bli med om jag nu får för min sambo som jag tar så mycket hänsyn till hahaha, som hon själv säger nu när jag sitter och skriver flower Men är man en skärmflygare så är man en skärmflygare och när man är mellan 40 och 50 gör man som man vill, som Bernt i Klara säger. lol!
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis apr 27, 2010 12:18 am

Niiiiiik skrev:
Ser väldigt vackert ut. Vore verkligen kul att bli med om jag nu får för min sambo som jag tar så mycket hänsyn till hahaha, som hon själv säger nu när jag sitter och skriver flower Men är man en skärmflygare så är man en skärmflygare och när man är mellan 40 och 50 gör man som man vill, som Bernt i Klara säger. lol!
Sambon kanske tar mycket hänsyn till dig så du kan hänga med cheers
Johan, ja ghar inte räknat på vad veckan går till än.
Till överst på sidan Gå ner
XC
Gäst




AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis apr 27, 2010 10:31 am

Ja, kul om vi blev fler!

Johan, perfekt ställe för en Ra, vettu!

Obducenten då? Är inte han på också??
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptyons maj 12, 2010 11:01 pm

Hej, bernt här. Jag har kollat lite snabbt på ett prisexempel för Ager V 35.

RyanAir från Rygge, Oslo till Madrid T/R kostar i dag 1200 sek om man tar 1 väska (15kg) + handbagage 10 kg). Då får man ta skärmen i handbagaget och sele + tandborste som 1 incheckat bagage. Det är det billigaste. Man kan ta noll väskor men SPORTBAGAGE för 800 nok och då hamnar man på 1658 kr T/R.

I Madrid hyr vi minibus med tillägg för 2 extra förare (tre totalt) och då hamnar vi på 426€ alltså mindre än 4260 sek att dela på.

Finnarna har backat ur och om vi tar deras lägenhet så kostar den för en vecka 1130 € (ca 11000sek).

Då har vi alltså om vi tänker oss att vi är sex per: 426 + 1130 € delat på tex blir 259€ (ca 2500 sek) + flygbiljetten 1658 = 4.1100 sek. Då är inte mat oc hannat lull lull inräknat som tex långtidsparkering och soppa till Rygge.

Just nu är vi fyra som sagt oss vilja åka men det blir lite dyrt på fyra pers tycker jag. Om vi blir fler blir det humant. Om inte så vill jag leta annat boende i Ager ev annat resmål.

Obs min koll på andra flyg- och hyrbils priser är ringa så det går kanske att hitta bättre sådana alternativ.

Vad tycker ni? Idéer???

bernt
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptysön maj 16, 2010 1:47 am

Hej, läget? Flygsugna?
Efter svag respons så har jag nu avbokat lägenheten i Ager, spanska Pyrenererna. Det blir för dyrt på fyra peroner. Men XC, jag, Carl och Lennart vill flyga så jag ger mig nu tillsammans med XC in i storsök efter bra eftersommarställen. Vad sägs om Bulgarien? Gammal grå kommuniststat? Se den "von oben" om du törs :-)
http://www.xc-open.org/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=31&Itemid=89
Till överst på sidan Gå ner
Nicke Pi
Gäst




AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Eller så åker man bara till Bassano   AGER SPANIEN Emptysön maj 16, 2010 10:32 am

Svinenkelt och bra. Tar Ryan till strax utanför Venedig. Man bokar in sig på ett hotell 220/natt och person eller på Campingen. Bokar en hyrbil för 1300 per 2 personer och åker 45min till Bassano. Tar transporten upp på berget. Flyger som fan tillsammans och man har kanske 2, 3 , 4 bilar som kan åka härs och tvär precis vart de vill och när de vill. Billigt och flexibelt:)
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptysön maj 16, 2010 9:36 pm

Nicke Pi skrev:
Svinenkelt och bra. Tar Ryan till strax utanför Venedig. Man bokar in sig på ett hotell 220/natt och person eller på Campingen. Bokar en hyrbil för 1300 per 2 personer och åker 45min till Bassano. Tar transporten upp på berget. Flyger som fan tillsammans och man har kanske 2, 3 , 4 bilar som kan åka härs och tvär precis vart de vill och när de vill. Billigt och flexibelt:)

Låter frestande Niklas. Nicky, den engelska dama som är nyckeln till Ager-boendet håller på att "swapa" lägenheter med andra grupper så vi kanske kan få en mindre och billigare när hon är klar. Än är det alltså inte kört med Ager.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Eftersommar   AGER SPANIEN Emptymån maj 17, 2010 10:32 pm

bernt skrev:
...så jag ger mig nu tillsammans med XC in i storsök efter bra eftersommarställen. Vad sägs om Bulgarien?
Med risk för att detta blir borcensurerat igen, så måste jag påpeka, att det i första veckan på september ingalunda är eftersommarförhållanden i Spanien, Italien och Grekland, utan det är svenska högsommarförhållanden. Det kan nog fortfarande vara hetta och åskväder i Bulgarien med.

Att flyga i slutet på september och början på oktober i Dolomiterna det vore nåt att drömma om,
eller för den delen var som helst söder om huvudkammen på Alperna, Pyreneerna eller Centralmassivet. Eller de grekiska bergen, vad de nu heter....
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis maj 18, 2010 12:48 am

Det är här, vet du Peter, det är här hemma jag refererar till: när vår kalottsommar glider ut och våra sommarsemestrar är slut. Det är då vi beger oss för att dryga ut den lite till. Annars har du säkert rätt men vad har åska med saken att göra affraid Två vintrar sedan så slog åskan rätt hårt här i Karlstad den 2 januari.
För övrigt kommer jag utan undantag att i fortsättningen borcerera alla "avundsjuk-inlägg" som droppar in. Så vakta din penna cheers
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Re: Borcerering och avundsjuka   AGER SPANIEN Emptytis maj 18, 2010 5:14 pm

bernt skrev:
För övrigt kommer jag utan undantag att i fortsättningen borcerera alla "avundsjuk-inlägg" som droppar in. Så vakta din penna cheers

Berntcerera Vore nog ett lämpligare ord Wink

Jag försäkrar härmed högtidligt, att jag är inte det allra minsta avundsjuk på vem det vara månde, som reser långt söderut för att flyga i början på september - om jag alls bryr mig om flygare som gör det, så tycker jag närmast synd om dem.
Hälften av mina mest minnesvärda flyg har jag nog gjort under september månad (därnäst kommer april i månadsrankingen). Jag ser redan nu fram emot kommande septembers inrikesflyg!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis maj 18, 2010 8:53 pm

Peter L skrev:
...månad (därnäst kommer april i månadsrankingen).

Dä ä gött Peter. Och det är maj nu. Ser fram emot att se dig på Tosseberg. Då j-lar ska vi kurva av oss möglet :-)
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: http://www.ager2010.com/   AGER SPANIEN Emptytis jun 08, 2010 3:14 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis jun 08, 2010 7:02 pm

Just det ja!
Bernt, har du hört nått med från Spanien?
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis jun 08, 2010 7:46 pm

XChrister skrev:
Just det ja!
Bernt, har du hört nått med från Spanien?
Det hade blivit ett missförstånd om vilken vecka vi skulle dit sen blev det tyst. Jag har mailat henne senast i dag. Vi får kanske kolla på Alternativ. Jag har i alla fall semester vecka 35 och Lennart likaså. Carl ska med om han får råd och kanske Niklas, Reuter, Stefan och Hemberg. Möjligen Kask och arvikaAnders också. Per W. har ju köpt skånelänga så han tvekar men kanske han flyttat klart så han behöver lite vila Basketball
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytis jun 08, 2010 7:50 pm

XChrister skrev:
Just det ja!
Bernt, har du hört nått med från Spanien?
Jep. Hon har missförstått Mika vilken vecka vi ska dit och efter det blev det tyst. Jag har mailat henne senast i dag. Vi får kanske börja titta på alternativ. Jag har i alla fall semester vecka 35 och Lennart likaså. Carl ska med om han har råd. Niklas, Hemberg, Reuter och Stefan kanske är på. Kask och arvikaAnders likaså. Per W. har ju köpt skånelänga men har kanske fått vinplantorna i backen så han behöver lite semester.
Till överst på sidan Gå ner
Hemberg

Hemberg


Antal inlägg : 192
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytor jun 10, 2010 12:52 am

tyvärr inte på längre. Får flygförbud från mitten av juli och fyra månader framåt.
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptytor jun 10, 2010 1:09 am

Hemberg skrev:
tyvärr inte på längre. Får flygförbud från mitten av juli och fyra månader framåt.

Va faan...ska du vara pappaledig cheers Eller har du svartfugit färdigt nu och får krypa in i finkan?

Så här skrev hon i dag:
>>Hello Bernt - sorry for the delay replaying I was really busy at the Europeans.
There are wooden cabins available at Camping ( the centre of all flying in the valley ) during the week you are in Àger.
The costs is 22euro per person per night including sheets and towels.

Let me know if you want me to arrange this for you.
cheers,
Nicky>><

Vad sägs om det??? affraid
Till överst på sidan Gå ner
XChrister




Antal inlägg : 53
Join date : 09-03-26

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptyfre jun 11, 2010 12:01 am

Jag tycker det låter helt kanoon!
Så, är det flyg till Barcelona och hyrbil som gäller?
Till överst på sidan Gå ner
http://xc.walderik.se
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptyfre jun 11, 2010 12:20 am

XChrister skrev:
Jag tycker det låter helt kanoon!
Så, är det flyg till Barcelona och hyrbil som gäller?

Jag det måste väl vara Barcelona eler möjligen den andra utanför dit vi flög en gång du minns.

Kolla väggen!!! Jag bokar en wooden cabin i morgon närjag kollat flygen ner. Kan vi köra på 28 aug -- 5 september??

Niklas, är du på?? Andra??

AGER SPANIEN Ager
Till överst på sidan Gå ner
XC
Gäst




AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptyfre jun 11, 2010 11:33 am

Vi som åker förstår att både äta kakan och ha den kvar... Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptyfre jun 11, 2010 10:40 pm

XC skrev:
Vi som åker förstår att både äta kakan och ha den kvar... Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Emptylör jun 12, 2010 2:44 pm

Nu har jag bokat en "wooden cabin" på Ager campingplats. Det finns billiga flyg från Skavsta 0700 på morgonen framme kl 10:00. Man kommer hinna med ett eftermiddagsflyg eller kvällsflyg första dagen trots några mil med bil för att komma till Ager cheers
Hoppas att det går att boka flyget; har inte lyckats än påRyan´s hemsida, den har gett sig f-n på att jag ska ha reseförsäkring och släpper mig inte vidare affraid

ps, det finns plats för fler i träkojan.
http://www.albatros.es/English/index_Eng.htm
Till överst på sidan Gå ner
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Point of no return   AGER SPANIEN Emptyons jun 30, 2010 9:17 pm

Point of no return: I morgon måste jag lämna besked om vi ska ha fler än en campingstuga i Ager.
Lennart, XChrister och jag har beställt biljetter men det finns plats för fler både på plan och i stuga. ska du med så säg till nu!!!!!!
MOBIL 0738 080809 eller e-post: astral@privat.utfors.se


CAMPING: 20 €/NATT

FLYG
15:30 Stockholm-Arlanda ----- 29. aug 2010 - Terminal: 2
DY3921 - Lågpris

19:50 Barcelona--------- 5. sep 2010 - Terminal: 2
DY3922 - Lågpris

Totalpris inkl. skatter och avgifter + 2 kollin á 20kg + handbagage
2619 SEK (SEK)

HYRBIL: ??

AGER SPANIEN Sqlgetimg
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





AGER SPANIEN Empty
InläggRubrik: Sv: AGER SPANIEN   AGER SPANIEN Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
AGER SPANIEN
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: