Helix Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Helix Forum

Ordet är fritt
 
HemHem  PortalPortal  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Folie
Gäst




Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Haarp   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptytis dec 21, 2010 10:16 am

Och sen denna jäkla Nordanvind som vi alltid har numera. Den hotar inte bara att frysa ihjäl oss utan den hotar än värre även flygningen på Tosseberg också. Det är detta förb Haarp-projektet som jänkarna håller på med. Det räcker inte med att styra invånarna med reklam-tv och propagandamaskinen. Nu ska de även styra oss direkt med strålar för tankekontroll och så ska de styra vädret åsså. Förjäkligt hur det blivit. Så är det.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Positive Thinking   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptytis dec 21, 2010 6:01 pm

För att förtränga mörka tankar en stund så har jag laddat upp tre flygfilmer som kan tåla att tittas på, dock inte av en med gamma dator och som under hela året trots mina tidigare förmaningar har varit för snål för att köpa en mediaspelare för en ynka tusenlapp, som orkar spela upp en fullHD fil

Himalayafilmen fanns redan i en youtubeversion på vårvintern, men nu kan Brendan Reids utmärkta (om man bortser från att originalaudio saknas ;-) film från ett avundsvärt flyg i norra Pakistan laddas ner från Mats Hummels server i en verkligen högupplöst version (vilket automatiskt innebär en stor fil), för att beskådas på en verkligen stor skärm, inte en liten monitor http://tivoli.mine.nu/peterl/
Utsikten vid Hovfjället och Ålleberg finns där också i maximal bildskärpa. Med en framtida Lumix GH2 med fast men utbytbar vidvinkelobjektiv blir den förstås/förhoppningsvis ännu skarpare...

GLAD MIDVINTER !

Nu kan det visserligen bli ännu kallare men åtminstone inte ännu mörkare...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: P.S.   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptytis dec 21, 2010 7:29 pm

P.S.: Den version av Brendan Reids film som jag ladde upp i söndags exporterade jag som MPEG4 med en bit rate av 18 Mbps efter experiment med 12 och 15. Min WD TV media player för ca. en tusenlapp klarade att spela upp 18Mbps-filen.
Jag såg nyss, att jag fortfarande hade kvar de andra bitrateversionerna i datorn. Jag har nu raderat den på 15 men lämnat den på 12 kvar. Den gjorde inte originalet rättvisa, tyckte jag då, men i händelse av överväldigande intresseanmälningar från mindre välförsedda, vilka inte ens denna hemska vinter tänker lägga pengar på en billig mediaspelare, kan jag tänka mig att även ladda upp 12 Mbps-varianten om ett par veckor...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Niikals
Gäst




Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptytor dec 23, 2010 12:50 am

Nu har jag köpt en 50 HD TV och En 32 HD TV och en sån där HD-box som du sa för en ynka tusing. Och en 2Tb Hårddisk. Nu vill jag ladda ned filmen till hårdisken så jag kan kolla på den i någon av tv-apparaterna. Går det eller är den gjord för att streama till datorn, så jag måste köpa en ny dator också? För som jag tidigare sagt, var jag lite rädd att det blir dyrare att skaffa utrustning för att kunna se andra flyga, än att flyga själv. Ärrä nå mer jag måste ha? Som djungelns enkle man försöker jag ju leva men en enkel och lätt bärbar utrustning. Jag försöker tänka mer som de gjorde på jägarstenåldern. För att vara rörlig är det en fördel att ha mindre prylar. Mer fri. Mindre amorteringar. Mindre jobb. Mindre gräsmattor att klippa och färre pooler att damsuga. Mindre bil att tvätta. Färre damer att bestiga. Allt för att få mer tid att flyga. santa
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Prylar   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptytor dec 23, 2010 1:19 pm

Den ekonomiska vitsen med en mediabox (det finns dessutom praktiska fördelar för hemmet med den) är just att man ta man kan behålla sin gamla dator om man så vill.
Själv skall jag nog falla för frestelsen (för endast 2000kr eller drygt det) att lägga pengar på en mindre laptopdator att ta med på resor.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Läget   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptymån dec 12, 2011 3:42 pm

Av aktiviteten här att döma, verkar det vara så, att ni värmlänningar har gått i idet vid det här laget.
Här hemma är det lagom, min gräsmatta är grön och fin, men jag slipper klippa den.
Eftersom ni ändå har gått i ide, skall jag inte bry mig om att avisera min nästa flygvideo på Vimeo, som kommer att visa norra Bohuslän från ovan ...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptyfre dec 16, 2011 10:57 pm

Peter L skrev:
Eftersom ni ändå har gått i ide, skall jag inte bry mig om att avisera min nästa flygvideo på Vimeo, som kommer att visa norra Bohuslän från ovan ...

Eftersom ingen har anmält en avvikande uppfattning, så kommer jag att göra så.
Skulle det mot förmodan bli så, att någon kvicknar till och vill se en video med högkvalitativ ljud och bild, så kan denna person lämpligen titta efter på http://forum.paragliding.se/viewforum.php?f=8&sid=15ae9eb9944465ba178d1d65106f6407

Här i Stenungsund är det i år inte läge att gå i ide, som synes på den bifogade bilden av vyn från övervåningen mot SO.Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 ?ui=2&ik=dcf72eb377&view=att&th=134438cbc9c1dbf4&attid=0
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptylör jan 14, 2012 4:25 pm

Här är det fortfarande barmark, vilket jag giller och inte ens skridskois, vilken jag gärna skulle vilja glida på, men jag föredrar ändå ännu mer sådana här förhållanden:
http://vimeo.com/34833614
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptysön jan 15, 2012 5:13 pm

Peter L skrev:
Här är det fortfarande barmark, vilket jag giller och inte ens skridskois, vilken jag gärna skulle vilja glida på, men jag föredrar ändå ännu mer sådana här förhållanden:
http://vimeo.com/34833614


Gott Peter! Såg lite kallt ut men snart är det vår.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptylör feb 18, 2012 12:00 am

bernt skrev:
Gott Peter! Såg lite kallt ut men snart är det vår.
I morgon regnar förhoppningsvis en hel del av snön bort här, så att jag förhoppningsvis snart kan avrosta mig vid Lilla Edet ovanför Götaälvdalen.
Titta gärna på denna videosnutt från den 28 september ifjol för att få lite förståelse för stället: http://vimeo.com/36839675
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: 2012 års drömmar och planer   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptylör jun 02, 2012 10:18 pm

Värmland ahoj!

Har ni vid det här laget gett upp hoppet om årets termiksäsong och istället börjat drömma om nästa resa till Ager? Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptysön jun 03, 2012 12:54 pm

Peter L skrev:
Värmland ahoj!

Har ni vid det här laget gett upp hoppet om årets termiksäsong och istället börjat drömma om nästa resa till Ager? Wink



Termiksäsong? Den har ju inte ens börjat än. Vi laddar vet du. Har du anmält dig till "tossetrofen" på i loggboka så att vi kan se din track? Du är välkommen som vanligt. Men vet att du måste ha med dig en eller annan vimpel eller strut. Gärna en stor, stor, emedan solen ätit upp det sista av vår "rampstrut" på tosse och dina småstrutar är borta. Bara stängerna är kvar. I gengälld får du en sprillans ny syd/sydoststart.

Men vet käre Peter, det här berättar jag för dig bara en gång; vi har kommit överens med di ornitologane att hålla tunga för tand när vi är på berget. På berget och minst 2000 meter upp. Inga hurrarop, inga högljudda enskilda samtal med skärmen, inga böner inga psalmer! Inte förrän du kommit över 2000 meter alltså. Sen kan du gorma bäst du vill. Detta för att vi ska lägga band på våra känslor och ge falkfjanten möjlighet att fucka färdigt. Personligen tror jag att ju mer väsen vi för desto sämre trivs korpen och därmed kan falkarna porra som de vill. Men i år gör vi så här så får vi se hur många flygfärdiga det blir.


Men som sagt, termiksäsongen finns i tankarna.

Ager? Nej, nästa gång blir det Azerbadjan.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: mitt o datt   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptysön jun 03, 2012 7:42 pm

Termiksäsong? Den har ju inte ens börjat än. Vi laddar vet du. Har du anmält dig till "tossetrofen" på i loggboka så att vi kan se din track? Du är välkommen som vanligt. Men vet att du måste ha med dig en eller annan vimpel eller strut. Gärna en stor, stor, emedan solen ätit upp det sista av vår "rampstrut" på tosse och dina småstrutar är borta. Bara stängerna är kvar. I gengälld får du en sprillans ny syd/sydoststart.
Men vet käre Peter, det här berättar jag för dig bara en gång; vi har kommit överens med di ornitologane att hålla tunga för tand när vi är på berget.

Jag har en mängd SV-S-SO-starter som jag skulle behöva använda först på närmare håll. Som icke-förvärvsarbetande och väntande på att du betalar din skuld (med minst 5% ränta givetvis efter det alltför långa dröjsmålet) har jag inte råd att bila till Värmland medan det är flygbart hemmavid.
Strutar finns, bensinpengarna saknas.


Ager? Nej, nästa gång blir det Azerbadjan.

Satsa på Armenien istället, föreslår jag.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptysön jun 03, 2012 8:27 pm

5%? Du har ju redan fått 5 liter bensin. Jag fyllde ju det i din bil när du flög för tre år sedan Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptysön jun 03, 2012 11:37 pm

bernt skrev:
5%? Du har ju redan fått 5 liter bensin. Jag fyllde ju det i din bil när du flög för tre år sedan Twisted Evil
Ditt minne spelar dig nog ett spratt efter så lång tid - eller så är du så trögtänkt, att du först nu har lyckats hitta på ett sätt att bemöta mina upprepade förmaningar här på forumet...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptymån jun 04, 2012 1:45 pm

Peter L skrev:
bernt skrev:
5%? Du har ju redan fått 5 liter bensin. Jag fyllde ju det i din bil när du flög för tre år sedan Twisted Evil
Ditt minne spelar dig nog ett spratt efter så lång tid - eller så är du så trögtänkt, att du först nu har lyckats hitta på ett sätt att bemöta mina upprepade förmaningar här på forumet...

Näda, inga tröga spratt inte. Men eftersom du är en generös personlighet så kanske du nöjer dig med en ny 5-litersdunk som kompensation? Men sen får det bli slut på tjatet sunny
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptymån jun 04, 2012 6:04 pm

bernt skrev:

Näda, inga tröga spratt inte. Men eftersom du är en generös personlighet så kanske du nöjer dig med en ny 5-litersdunk som kompensation? Men sen får det bli slut på tjatet sunny
Javisst, så länge dunken innehåller bensin och inte enbart luft eller vatten.
Jag är nyfiken på sydstarten och kan förhoppningsvis inspektera den innan det här hälvåret är slut. Då kommer jag att medta strutar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptyfre jul 13, 2012 10:28 pm

bernt skrev:
Du är välkommen som vanligt. Men vet att du måste ha med dig en eller annan vimpel eller strut. Gärna en stor, stor, emedan solen ätit upp det sista av vår "rampstrut" på tosse och dina småstrutar är borta. Bara stängerna är kvar. I gengälld får du en sprillans ny syd/sydoststart.

Nåt såg jag fanns kvar i toppen på rampstången en minut in på https://www.youtube.com/watch?v=1oieNSbUsok
men den synen motiverade mig i alla fall till att utse en någorlunda passande ersätting. Nu är det bara dagar snarare än veckor kvar tills jag kör till Fryksdalen med den. Hoppas bara att det går att fälla stången som ensamarbetare. Vilka verktyg behövs för det arbetet?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptylör jul 14, 2012 1:09 pm

Peter L skrev:
bernt skrev:
Du är välkommen som vanligt. Men vet att du måste ha med dig en eller annan vimpel eller strut. Gärna en stor, stor, emedan solen ätit upp det sista av vår "rampstrut" på tosse och dina småstrutar är borta. Bara stängerna är kvar. I gengälld får du en sprillans ny syd/sydoststart.

Nåt såg jag fanns kvar i toppen på rampstången en minut in på https://www.youtube.com/watch?v=1oieNSbUsok
men den synen motiverade mig i alla fall till att utse en någorlunda passande ersätting. Nu är det bara dagar snarare än veckor kvar tills jag kör till Fryksdalen med den. Hoppas bara att det går att fälla stången som ensamarbetare. Vilka verktyg behövs för det arbetet?

Det är stora vingmuttrar så du behöver inget verktyg. Du fixar det ensam om du är där tidigt innan någon fler kommit. Inga problem.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptylör jul 14, 2012 1:22 pm

bernt skrev:
Det är stora vingmuttrar så du behöver inget verktyg. Du fixar det ensam om du är där tidigt innan någon fler kommit. Inga problem.

Då tar jag med en polygriptång och "rostlösare", ifall vingmuttrarna inte sitter på en bult/stång som är rostfri utan de två har rostat ihop. Eller är alltihop rostfritt material?
Igår såg det ut på YR att bli åtminstone en enstaka fin (tors-)dag med O-vind, men med dagens fuktiga prognos är det hoppet och de reseplanerna grusade... Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptysön jul 15, 2012 12:04 am

Peter L skrev:
bernt skrev:
Det är stora vingmuttrar så du behöver inget verktyg. Du fixar det ensam om du är där tidigt innan någon fler kommit. Inga problem.

Då tar jag med en polygriptång och "rostlösare", ifall vingmuttrarna inte sitter på en bult/stång som är rostfri utan de två har rostat ihop. Eller är alltihop rostfritt material?
Igår såg det ut på YR att bli åtminstone en enstaka fin (tors-)dag med O-vind, men med dagens fuktiga prognos är det hoppet och de reseplanerna grusade... Crying or Very sad

Poligtip och rostolja? Tag med en svets vet jag. Själv reste jag stången för 14 dagar sedan utan skylift eller poligrip. Men fint ska det vara förståss. Rostolja, hmfff...
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptymån jul 16, 2012 10:11 am

bernt skrev:
Själv reste jag stången för 14 dagar sedan utan skylift eller poligrip. Men fint ska det vara förståss.

Nu är jag förbryllad! Varför gjorde du det, eller vad uträttade du denna dag med toppstruten???
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
bernt

bernt


Antal inlägg : 625
Join date : 09-03-15

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptymån jul 16, 2012 11:53 am

Peter L skrev:
bernt skrev:
Själv reste jag stången för 14 dagar sedan utan skylift eller poligrip. Men fint ska det vara förståss.

Nu är jag förbryllad! Varför gjorde du det, eller vad uträttade du denna dag med toppstruten???

Tyckte det var bättre med en trasa än inget alls.
Till överst på sidan Gå ner
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptymån jul 16, 2012 5:04 pm

bernt skrev:
Tyckte det var bättre med en trasa än inget alls.

Jag förstår.
Var vid gott mod - jag väntar bara på någorlunda acceptabelt väder (vilket sommaren 2012 betyder ingen nederbörd alls på minst två dagar eller perfekt flygväder under en dag), så kommer jag med en tillräckligt stor till rampen för åtminstone denna säsong ut samt en mindre till sydstarten, som jag är nyfiken på.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Peter L

Peter L


Antal inlägg : 626
Join date : 09-03-18
Ort : Stenungsund, i Bohuslän

Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Emptytor aug 16, 2012 3:19 pm

bernt skrev:
Näda, inga tröga spratt inte. Men eftersom du är en generös personlighet så kanske du nöjer dig med en ny 5-litersdunk som kompensation? Men sen får det bli slut på tjatet sunny

Nästa vecka torsdag blir det äntligen dags, om inte yr.no eller min ländrygg sviker mig.
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4rmland/Torsby/langtidsvarsel.html
Till överst på sidan Gå ner
http://www.flightlog.org/fl.html?l=1&a=28&user_id=2086
Sponsored content





Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???   Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu??? - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Har värmläningarna gått tillbaka in i idet, trots att det är vår nu???
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jag drar och flyger, häng på vettja
» DUNDERÅSEN nordosthang

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Helix Forum :: Ordet är fritt-
Hoppa till: